וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט שחרר ממעצר קטין הנאשם בניסיון רצח של חייל צה"ל; הפרקליטות ערערה

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 15:14

הנאשם, יחד עם קטין נוסף, הגיעו מצוידים בסכינים למרכז העיר תל אביב בכוונה לרצוח חייל. על פי כתב האישום, המעשה תוכנן במשך שבועיים. הפרקליטות טענה בערר: "לא מדובר בחלופת מעצר שתתן מענה למסוכנות שלו". בהתייחס למניע של הנאשם: "מעשה אידיאולוגי"

ניסיון פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, 05 בספטמבר 2023/דוברות משטרת ישראל

המחלקה הפלילית בפרקליטות הגישה הבוקר (חמישי) ערר על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לשחרר ממעצר קטין בן 14.5 שהוגש נגדו כתב אישום, המייחס לו עבירה של ניסיון רצח ממניע טרור ולהעבירו למעון סגור עד לתום ההליכים נגדו.

על פי כתב האישום, הנאשם, לצד קטין נוסף, הגיעו בחודש נובמבר האחרון לתל אביב כשבכוונתם לרצוח חייל באמצעות סכינים בסמוך לתחנת "מסוף 2000" בעיר. שוטרי סיור שהבחינו בהתנהגותם החשודה ערכו חיפוש על גופם, מצאו את הסכינים ועצרו אותם. בית המשפט החליט על שחרורו של הקטין ממעצר והעברתו למעון נעול עד לתום ההליכים נגדו.

הפרקליטות, באמצעות עורכות הדין רחל מטר ונועה עזרא-רחמני, הגישה ערר על ההחלטה לשחרר את הקטין למעון: "לא מדובר בחלופת מעצר שתתן מענה למסוכנות הנשקפת לאור סוג העבירה הלאומני, והמצב הביטחוני הנפיץ השורר במדינה".

ניסיון פיגוע דקירה בבנימין, צומת חלמיש בכביש 465. TPS
"הגיע בכוונה לרצוח חייל באמצעות סכינים", ניסיון פיגוע דקירה בבנימין בשבוע שעבר/TPS

עורכות הדין טענו בערר: "המעשה של הקטין לא התרחש במסגרת אירוע קצר או נקודתי, אלא כלל תכנון ושקילה ממושכים ביחד עם האחר במשך כשבועיים. יש במעשה זה כדי לבטא תעוזה, נחישות ומניע אידיאולוגי".

הפרקליטות מדגישה: "זו אינה הפעם הראשונה שנערים צעירים, ואף מנאשם זה, פועלים באותו האופן, והסיכון במעשים אלה עלה בעבר בחיי אדם". לאור המעשה של הנאשם הפרקליטות סיכמה בטיעוניה: "בית המשפט שגה בהחלטתו לשחרר את הקטין, ומבקשת לקבל את הערר ולהורות על מעצרו עד לתום ההליכים נגדו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully