וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 שנים אחרי שנגנבו מישראל: יצירות מקוריות של פיקאסו ושאגאל נמצאו בבלגיה

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 8:28

משטרת בלגיה מצאה את שתי יצירות האמנות, ששוויין מוערך ב-900 אלף דולרים, במחסן בעיר אנטוורפן. הציורים נגנבו בשנת 2010 מהווילה של אמו של לוני הרציקוביץ', בעלי מכבי ת"א לשעבר, לצד תכשיטים בשווי 680 אלף דולרים. החשוד המרכזי - סוחר שעונים ישראלי בן 68

ציור גנוב של פיקאסו נמצא אחרי 9 שנים/רויטרס

שני ציורים של מארק שאגאל ופבלו פיקאסו, בשווי כ-900 אלף דולר, נמצאו במרתף בעיר הבלגית אנטוורפן, 14 שנים לאחר שנגנבו מאספן אומנות בישראל - כך דיווח אתמול (רביעי) עיתון הגארדיאן.

שתי יצירות האומנות, דיוקן קוביסטי של פבלו פיקאסו הידוע בשם "Tête", וציור של שאגאל בשם "L'homme en prière", בו נראה אדם יהודי מתפלל, נגנבו בשנת 2010 מווילה בתל אביב בבעלות משפחת הרצקוביץ'. היצירות, שהוערכו אז בכ-900 אלף דולר, נגנבו באותו השוד יחד עם תכשיטים בשווי 680 אלף דולר.

ציורים של שגאל ופיקאסו בשווי 900 אלף דולר נמצאו לאחר 14 שנים. 17 בינואר 2023. רויטרס
"L'homme en prière", מציגה אדם יהודי מתפלל. מארק שאגאל/רויטרס

לאחר יותר מעשור של חיפושים, בשנת 2022 הגיעה משטרת בלגיה לפריצת דרך, כשקיבלה דיווח על סוחר אומנות שמציע את שני הציורים למכירה בעיר נאמור, הנמצאת באזור וולוניה שבבלגיה.

במשך חודשים עקבה המשטרה אחרי תנועתו של החשוד, סוחר שעוני יוקרה ישראלי בן 68 המכונה "דניאל Z". אולם, בפשיטה על ביתו של החשוד בשבוע שעבר, מצאה המשטרה סכום כסף גדול, אך לא היה זכר לשני הציורים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ציורים של שגאל ופיקאסו בשווי 900 אלף דולר נמצאו לאחר 14 שנים. 17 בינואר 2023. רויטרס
Tête, פבלו פיקאסו/רויטרס

במהלך שנת 2023, חקרה המשטרה והגיעה למסקנה כי החשוד אכן מחזיר בציורים המבוקשים, וכי קיים סיכוי שהם נמצאים בביתו או בבית של אחד מבני משפחתו. בחקירה, הודה "דניאל Z" כי החזיק בציורים המפורסמים, אך סירב לספר איפה שמר אותם.

המשטרה הרחיבה את החיפושים לעיר הבלגית אנטוורפן. זאת, לאחר דיווח כי במיין במקום שיכן בעבר סוכנות אומנות שקשורה למקרים של גניבת ציורים. בסריקה של המחסן של אותו הבניין, מצאה המשטרה הבלגית שתי קופסאות עץ, ובהן הוחבאו יצירות האומנות הגנובות. מהמשטרה נמסר כי הציורים לא נפגעו, ונמצאים עדיין במסגרת המקורית שלהם. החשוד המרכזי בגניבה נעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully