וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר מחריף את הטון נגד נתניהו: "לא חותמת גומי, לא מוכן יותר להתנהלות הזאת"

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 16:30

בעקבות ניהול המלחמה בשבוע האחרון, השר לביטחון לאומי שלח מכתב קשה לרה"מ. בן גביר מתח ביקורת על החלטות הקבינט המצומצם, וטען כי "קבינט ה'קונספציה' מגביל את הפעילות", ובכך ויתר על הכרעת חמאס. "אין בכוונתי להסכים עוד למציאות מקוממת זו"

נתניהו לראשי רשויות מהעוטף: נחושים לשקם את הקיבוצים/איתי בית-און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מחריף את הטון נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מבהיר כי הוא לא "חותמת גומי" ושאין בכוונתו "להסכים עוד למציאות מקוממת זו" בהתייחסות לניהול המלחמה בשבוע האחרון. במכתב שהגיע היום (רביעי) לידי וואלה כתב בן גביר כי "אופן ניהול המלחמה בימים האחרונים על ידי הקבינט המצומצם, עומד בניגוד גמור ליעדים של מיטוט שלטון החמאס ונטרול צבא הטרור, ואף להצהרותיך הפומביות בנושא".

לכל העדכונים על המלחמה

לדברי השר, "צמצום הכוחות ברצועה, עצירת תנופת ההתקדמות, הכנסת תרופות ללא בדיקה ויציאה מאזורים בהם כבר הגענו לשליטה במחיר דמים, מהווה מסירה בפועל של השטח חזרה לידי שלטון הטרור. אירוע ירי הרקטות לדרום אתמול, מאותם אזורים שאך זמן קצר קודם פונו מכוחות צה"ל, גילה בפומבי את ערוותה של התנהלות זו. רק בימים האחרונים התפרסם מכתב של כ-90 מג"דים הקורא לדרג המדיני שלא לעצור אותם, ולאפשר להם את השלמת משימת ביעור הטרור והסרת איום החמאס מעל תושבי הדרום ומדינת ישראל. אולם נראה כי קבינט ה'קונספציה' החליט להגביל את הפעילות, דבר שמשמעו ויתור על הכרעה ובמקומו דשדוש ארוך ומדמם".

איתמר בן גביר, בנימין נתניהו. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
בן גביר ונתניהו/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

בן גביר שנאבק בתחילת המלחמה לכהן בקבינט המלחמה המצומצם מרבה לבקר את התנהלותו. גם במכתב לנתניהו כתב כי "התנהלות הקבינט הקטן מאחורי גבו של הקבינט המדיני-ביטחוני, איננה מקובלת עלי". הוא הוסיף: "המציאות בה מתקבלות החלטות מאחורי הגב, ללא דיון, כאשר במקרים רבים נודע לנו בדיעבד על המדיניות, הינה בלתי אפשרית. מלכתחילה הבעתי את התנגדותי לקיומו של קבינט זה, המאגד שותפים לקונספציה בלבד, תוך מידור שרים בכירים וחברי קבינט, והעדפה סלקטיבית של אנשים שדעתם חופפת ל'קונספציה'".

בן גביר דרש לקבל תשובות מנתניהו: "אני מאוד מעריך אותך, אבל מזכיר לך שאינני 'חותמת גומי' להתנהלות שגויה ומסוכנת, שאני מתנגד לה, ואף לא הובאה להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני. אין בכוונתי להסכים עוד למציאות מקוממת זו". מוקדם יותר תקף השר את נתניהו על התנערותו מהאחריות סביב הכנסת התרופות לרצועת עזה, לאחר שחמאס טען כי ישראל לא תהיה רשאית לבדוק את המשלוחים שמגיעים לתוך הרצועה. בן גביר האשים את נתניהו בכך שנגרר אחרי גנץ וכתב בפומבי "אדוני ראש הממשלה, די להיגררות אחרי גנץ ודי ולהתחכמויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully