וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב התראה לשר לוין: מנה נשיא לבית המשפט העליון אחרת נעתור לבג"ץ

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 11:45

בכירים במשק באקדמיה ובמערכת הביטחון שיגרו מכתב התראה לשר המשפטים, יממה לאחר שהוועדה לבחירת שופטים לא הסכימה למנות נשיא לבית המשפט העליון - ואף לא הסכימה לקבוע מועד למנוי נשיא. "לא ניתן להשלים עם המצב"

בוידאו: דיון בבג"ץ על חוק הנבצרות החדש/קונטקט

יממה לאחר הדיון הסוער בוועדה לבחירת שופטים שבו התכנסה הועדה ולא מינתה נשיא לבית המשפט העליון וגם לא את שני השופטים החסרים במצבת בית המשפט - נשלח מכתב חריף אל שר המשפטים יריב לוין מאת קבוצה של בכירים במשק באקדמיה ובמערכת הביטחון.

המכתב הוא למעשה מכתב התראה לפני הגשת עתירה לבג"ץ שכן הפונים מבקשים לקבל תשובה מאת השר מדוע הוא נמנע מלמנות את השופט יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון כפי הנוהג שהיה מקובל עד כה בבית המשפט העליון לפיו השופט הוותיק ביותר נחבר לתפקיד הנשיא (סניוריטי).

טקס חנוכת מבנה חדש לבית משפט השלום בצפת בהשתתפות שר מהשפטים יריב לוין ברחוב הפלמ"ח 100, צפת. 27 בספטמבר 2023. ללא, צילום מסך
שר המשפטים יריב לוין/צילום מסך, ללא

וכך נכתב במכתב עליו חתומים עו"ד עידן סגר, אוהד רוזן, חגי קלעי: "הסיבה לכך שלא פעלת לפי דין עד היום, נובעת לפי דבריך שלך מהתנגדותך למינויו של כב' השופט יצחק עמית לתפקיד זה, בהתאם לשיטת הסניורטי הנהוגה מקום המדינה כמו גם מידיעתך כי רוב של חברי הוועדה שכוננה על פי דין, לרבות נבחרי ציבור, תומך במינוי זה. ברקע הדברים הללו, אפילו ייקבע שקיים רכיב של שיקול דעת בהפעלת סמכותך לחוק בתי המשפט, הרי שאין מנוס מהמסקנה שהחלטתך לכל הפחות נגועה בשיקולים זרים, בהפרה של חובת נאמנותך לציבור, ולמצער בחוסר סבירות קיצוני כך או אחרת, לא ניתן להשלים עם מצב שבו מי שרוממות הדמוקרטיה (החלקית והפגומה) נישאת בגרונו, יפעל באופן מתמשך לסיכול החלטתם של רוב חברי הוועדה, שהיא בהתאם לשיטת הסיניוריטי ולמנהג החוקתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully