וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן: "ישראל צריכה לעזור לממשלה הפלסטינית ולא להתנגד לה באופן אקטיבי"

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 11:37

שר החוץ האמריקני אמר כי יש מדינות ערביות ומוסלמיות שמוכנות לכונן יחסים עם ישראל, אבל סבורות שזה חייב לכלול נתיב למדינה פלסטינית. "הציבור הישראלי וכל אדם שמכהן בתפקיד בישראל נמצא בצומת הכרעה וצריך לקבל הכרעות קשות", אמר בלינקן

"האמנה של חמאס, זהה לזוועות השואה", הנשיא הרצוג נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן/מערכת וואלה!

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר היום (רביעי) בפורום הכלכלי בדאבוס כי "יש מדינות ערביות ומוסלמיות שמוכנות לכונן יחסים עם ישראל ולתת לישראל ערבויות כדי שישראל תרגיש בטוחה באזור. אבל המדינות האלה סבורות שזה חייב לכלול נתיב למדינה פלסטינית ורפורמה ברשות הפלסטינית. אם תהיה נורמליזציה עם מדינה פלסטינית יהיה שינוי משמעותי באזור ואיראן תהיה מבודדת ותצטרך לקבל החלטות משלה. הבחירה היא לגבי באיזה אזור אנחנו רוצים לחיות.

"הישראלים כולם צריכים לקבל החלטה - לאיזה כיוון הם רוצים ללכת. כל אחד שמכהן בתפקיד (בישראל) נמצא בצומת הכרעה וצריך לקבל החלטות קשות. הפלסטינים גם צריכים לקבל החלטות. צריכה להיות שם ממשלה שמספקת את צרכי האוכלוסיה. אבל ישראל צריכה לעזור לממשלה הפלסטינית ולא להתנגד לה באופן אקטיבי. השאלה היא האם החברה הישראלית מוכנה להתקדם לכיוון הזה. זה מאתגר לאור הסוגיות הביטחוניות איתן מתמודדת ישראל בעזה".

בלינקן הוסיף: "מה שרואים כל יום בעזה שובר את הלב. אנחנו מנסים לצמצם פגיעה באזרחים ובכל שלב הדגשנו בפני ישראל שהיא אחראית לקחת את זה בחשבון. אנחנו עובדים על זה כל יום. יש הרבה אנשים בעולם שלא מאמינים שה-7 באוקטובר קרה וחמאס ביצע טבח כזה. הרעל המסוכן ביותר שיש הוא דה-הומניזציה. שלא מסוגלים לראות שבצד השני יש בני אדם".

אנתוני בלינקן, 3 בנובמבר 2023. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
אנתוני בלינקן, 3 בנובמבר 2023/צילום מסך, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

למה זה חשוב:

בלינקן אומר את הדברים על רקע התסכול הגובר מצד הממשל האמריקני לגבי חוסר הנכונות של ממשלת ישראל לשתף פעולה עם הרשות הפלסטינית ולנקוט בצעדים לחזק אותה כגון שחרור כספי המיסים, אישור לפועלים פלסטינים להיכנס לישראל ונכונות לשילוב הרשות ביום שאחרי המלחמה בעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully