וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר לקריאה ראשונה: החמרה משמעותית של תנאי השחרור בערבות של חשודים

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 15:48

הקצין הממונה יוכל להחמיר את תנאי השחרור בהם הוא משתמש כיום, כמו הגדלת איסור כניסה לאזור גאוגרפי או מעצר בית ארוך יותר. רשימת העבירות תכלול עבירות פשע, ואם ההצעה תאושר, היא תחול כהוראת שעה למשך שלוש שנים. ח"כ גלעד קריב: "הריצה לעבר מדינת משטרה ממשיכה"

ח"כ צביקה פוגל נחקר בחשד להסתה לטרור בעקבות אמירותיו על חווארה/מערכת וואלה!

הוועדה לביטחון לאומי בכנסת בראשות ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית אישרה היום (רביעי) לקריאה ראשונה הצעת חוק שנועדה להחמיר משמעותית את תנאי השחרור בערבות של חשודים על ידי משטרת ישראל. ההצעה שיזם ח"כ אליהו רביבו מהליכוד קובעת כי תנאי השחרור יוחמרו כך ש"קצין ממונה" יוכל לאסור את הכניסה של חשוד לאזור גאוגרפי, לישוב או למקום בארץ מ-15 ימים ל-90 ימים; על קיום קשר או פגישה מ-30 ימים ל-90 ימים; על חובת שהייה באזור גאוגרפי, ישוב או מקום בארץ מ-15 ימים ל-30 ימים ועל חובת שהייה במקום מגורים (מעצר בית) מ-5 ימים ל-15 ימים. על פי הצעת החוק למשוחררים בערבות תהיה זכות ערר.

על פי הצעת החוק רשימת העבירות תכלול עבירות פשע, למעט עבירות של המרדה או עבירות ספציפיות הקשורות להפגנות והתקהלויות אסורות, וכן עבירות מסוג עוון כגון: איומים, שימוש ברכב ללא רשות ועוד. אם ההצעה תאושר, היא תחול כהוראת שעה למשך שלוש שנים.

ראש הוועדה צביקה פוגל במהלך ישיבת הוועדה לביטחון לאומי. הכנסת, ירושלים, ב-13 ביולי 2023.. חיים גולדברג, פלאש 90
לא יכול עבירות הקשורות להפגנות. ראש הוועדה לביטחון לאומי צביקה פוגל/פלאש 90, חיים גולדברג

יוזם ההצעה, ח"כ רביבו אמר כי "החוק צודק והכרחי", כלשונו. בדיונים הוסיף ח"כ רביבו כי "בשנת 2023 החברה הערבית ספרה 244 נרצחים, חלקם בלתי מעורבים. חלקם יכלו להיות בין החיים אם ניתן היה להרחיק מהזירה לאורך זמן את הנאשמים, מפני שכאשר הדם חם, המוח פועל באופן פחות מיטבי, חשוב להדגיש כי שמורה לחשוד זכות הערר והסכמתו". רביבו הוסיף: "החוק יאפשר הקלה והורדת עומס מבתי המעצר ובתי הכלא, יאפשר לבית המשפט לנהל תיקים באופן נינוח יותר, ולמשטרה לחקור תיקים עם פחות לחץ של פרקי זמן קצרים. חייבים להילחם באגרוף ברזל בפשיעה ולאפשר למשטרת ישראל ארגז כלים רחב יותר למאבק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
אליהו רביבו. דני שם טוב, דוברות הכנסת
״החוק צודק והכרחי״. אליהו רביבו/דוברות הכנסת, דני שם טוב

ח"כ גלעד קריב מהעבודה הגיב ואמר כי "הריצה לעבר מדינת משטרה ממשיכה". לדבריו, "לוין ובן גביר החליטו לנצל את המלחמה לריצת אמוק לעבר חקיקה דרקונית. החקיקה הזו לא תרתיע עבריין כבד אחד, היא רק תפגע באזרחים פשוטים שנעצרים בהפגנות ובאירועים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully