וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה בחיפה לא מתקפלת: לא תאפשר הפגנה נגד המלחמה בעזה

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 9:46

האגודה לזכויות האזרח מתכוונת לעתור לבג"ץ: תעודת עניות למשטרה. הזכות למחאה היא זכות יסוד בכל משטר דמוקרטי ויש להגן עליה ביתר שאת בתקופות מלחמה

בווידאו: מהומה חריגה במליאת הכנסת/צעלום: ערוץ הכנסת

המשטרה לא תאפשר הפגנה נגד המלחמה בעזה שתוכננה למוצאי שבת בחיפה. הודעה על כך נמסרה אמש (שלישי) למארגנים, אנשי סניף מפלגת חד"ש בעיר. "ניצב דניאל לוי, אינו מאשר את קיום התהלוכה והאספה", הודיעה להם סגן-ניצב עו"ד סמדר קליין, יועמ"ש מחוז חוף של המשטרה, בשם מפקד המחוז לוי, "משטרת ישראל נדרשת להקצות כוחות רבים בתקופה מורכבת זו לאור המציאות הביטחונית השוררת וזאת לצד שלל משימותיה הקלאסיות".

הסירוב הגורף, בא מלווה בשלל נימוקים, ביניהם כי "מארגני המחאה אינם יכולים לשלוט במיהות המפגינים והמצטרפים מכל קצוות הארץ הן מצד התומכים בהפגנה והן מצד המתנגדים למחאה אשר גם חס מתעתדים להגיע ולהתנגד הפגנה באופן שיכול לגרום להפרת סדר קשה ורצינית". זה הסירוב השלישי של מחוז חוף לבקשות דומות של המארגנים בשבועות האחרונים. בבקשה הפעם ביקשו חד"ש וקואליציית "שותפות השלום" של שלל ארגונים, לקיים תהלוכה שתצא מכיכר אמיל חביבי בשכונת ואדי ניסנס אל כיכר פריז בעיר התחתית ושם לקיים עצרת המונים של 1,500 בני אדם ושתכלול במה, רמקולים, מגפונים, כרוזים, תופים ושלטים. הם הודיעו כי מטרת האירוע היא הפסקת אש, עסקת חילופין של "כולם תמורת כולם" ומה שכינו "הפסקת הרדיפה הפוליטית".

אבל, לדברי היועמ"שית, אשר בשם מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי, חתומה על הסירוב לבקשת הרישיון שהגישו אמג"ד שביטה ורג'א זעאתרה, מזכיר סניף חד"ש בחיפה, למפקד המחוז הוצגה "תמונת מצב קונקרטית אשר עולה גם מתמונת המודיעין, לפיה קיום התהלוכה והמחאה כמבוקש ע"י המארגנים, תביא ברמת וודאות קרובה לפגיעה קשה ורצינית בסדר הציבורי ובשלום הציבור, לרבות הפרות סדר". היא טוענת כי "רחובות ספורים מאזור התהלוכה והמחאה המבוקשת נמצאים מפונים רבים הן מאזור הדרום והן מאזור הצפון במספר בתי מלון, אשר קיום התהלוכה והמחאה יוציא גם אותם אל הרחובות ויסלים את המצב".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בהפגנה, ארכיון. 17 בינואר 2023. יואב איתיאל
יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בהפגנה, ארכיון. 17 בינואר 2023/יואב איתיאל

"אין חולק כי הזכות להפגין וחופש האספה הינן זכויות אדם חשובות אשר הוכרו אף כזכויות יסוד חוקתית, אך הן אינן זכויות מוחלטות ויש לאזנן אל מול זכויות ואינטרסים אחרים חשובים בדמות שמירה על הסדר הציבורי, שלום הציבור ובטחונו", הדגישה יועמ"שית המחוז.

אלא שלדברי המשטרה אין לה בעת הזו כוחות מספקים לאיין את החששות האלה. "המציאות של משטרת ישראל בכלל ומחוז חוף בפרט הינה מציאות מאתגרת המצריכה, בעת הזו, פריסה רחבה מאד של כוחות משטרתיים בהיקפים גדולים וזאת נוכח רמת המתיחות הגבוהה בכל רחבי הארץ, הכוללת גם התראות פח"ע לביצוע פיגועים גם בתחומי המחוז. אין צורך להכביר מלים על כך, ולראייה רק ביממה האחרונה חווינו אירוע פח"ע רצחני כתוצאה מחדירה של שוהים בלתי חוקיים אל תחומי מדינת ישראל. בעקבות הסלמה באיו"ש קיימות אינספור התרעות המצריכות את כוחותינו להיות באזורים רבים כמו קו התפר, ואדי עארה ואזורים נוספים וזאת בנוסף לכוחות הרבים אשר פרוסים גם בגזרה הצפונית בגבול הצפון (גזרה אשר מתחממת ומסלימה מיום ליום) שם אנו מצויים במצב לחימה עיקש ומדמם במסגרת מלחמת 'חרבות ברזל'. הגבול הצפוני חינו תחת פיקוד ושליטה של מחוז חוף והעומד בראשו, ניצב דניאל לוי, אזור זה נתון למתקפת רקטות, ירי נ"ט, כלי טייס בלתי מאוישים, חשש יום יומי לחדירה מחבלים ועוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שוטרים ופרשים נערכים בנמל חיפה. שלומי גבאי
שוטרים ופרשים נערכים בנמל חיפה/שלומי גבאי

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר: "העובדה שלא נסתר מעיני מפקד מחוז חוף שזו הפעם השלישית שהיא מסרבת לאשר הפגנה נגד המלחמה היא לא תירוץ אלא תעודת עניות למשטרה. נזכיר שוב, הזכות למחאה וחופש היא זכות יסוד בכל משטר דמוקרטי, ויש להגן עליה בשגרה וביתר שאת בתקופות מלחמה".

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully