וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמצעות ימי מילואים: כך המדינה תשלם לחטופים שנמצאים בעזה | פרסום ראשון

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 21:50

לפי המתווה המסתמן, כל חטוף יקבל שכר עבודה על בסיס אותו מנגנון תשלום למשרתי המילואים בצבא (ימ"מים). השכר יועבר ישירות לחשבון הבנק, ללא דרישות של ניכוי מיסים וביטוח לאומי

נתניהו: "משפחות החטופים לא יכולות לשים את עצמן במקום הדרג המדיני"/לע"מ

לוואלה! נודע כי בשעות האחרונות סוכם מתווה מיוחד לתשלומים לחטופים שנמצאים בעזה. בדיון מיוחד שנערך בהשתתפות ראש מנהלת החטופים הנכנס אל"ם (במיל') ירון כהן, מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי, מנכ"ל משרד האוצר, בכירים ממשרד המשפטים, נציגים מביטוח לאומי ואחרים.

המתווה המסתמן:

כל חטוף יקבל שכר עבודה על בסיס מנגנון התשלום למשרתי המילואים בצבא (ימ"מים). השכר יועבר ישירות לחשבון החטוף, ללא דרישות של ניכוי מיסים וביטוח לאומי. כמו כן, החטופים יקבלו את השכר רטרואקטיבית, ולחטופים שכבר שבו חזרה ארצה - מקדמים מתווה נוסף כדי לתת מענה שלם (נוסף על הסכום שקיבלו עד כה).

הצעות נוספות עלו על השולחן, אך כולן נתקלו בקשיים בירוקרטיים (כגון הליכי חקיקה ואחרים). המתווה שסוכם מהיר ומצריך הליך משפטי ותקציבי של ביטוח לאומי. עוד נודע כי מנכ"ל משרד האוצר אישר את המתווה באופן ראשוני ולפי גורמים שנכחו בפגישה, סוכם כי התקציב יגיע מביטוח לאומי באמצעות הסכם עם משרד האוצר. בסיכום הפגישה, מנכ"ל משרד רה"מ הנחה להתחיל את ההליך באופן מיידי.

עצרת לציון 100 ימים של החטופים בשבי, כיכר החטופים, 14 בינואר 2024. ראובן קסטרו
החטופים יקבלו את השכר רטרואקטיבית/ראובן קסטרו

מנכ"ל משרד ראש הממשלה אישר את הפרטים וביקש להדגיש כי "המסר שאנו מבקשים להעביר מפה, הוא הרצון והמאמץ להקל ולסייע למשפחות החטופים".

המצב כיום:

בשונה מחיילים, אזרח חטוף שמוחזק ברצועת עזה לא מקבל הכנסה בכל תקופת השבי. המשכנתאות, ההלוואות והחשבונות ממשיכות לרדת והמעסיקים לא יכולים להמשיך לשלם להם את השכר היות והם לא עובדים. משפחות חטופים רבות מתחו ביקורת בשבועות האחרונים את חוסר הסדר בנושא - והצורך המיידי להגיע לסידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully