וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלת פנים קרה לשרון בפתיחת תערוכה של האומן אורי ליפשיץ

4.1.2001 / 21:50

עשרות אמנים ואישי רוח עזבו את המקום במחאה על הגעתו; חלק מהנשארים צעקו לעברו בוז; שרון התעלם מהדברים וסיפר איך גייס את ליפשיץ לצנחנים; ליפשיץ: אריק יהיה ראש ממשלה מצוין

מאת אסף לוי

תקרית מביכה ארעה הערב למועמד לראשות הממשלה, אריאל שרון, שהגיע לפתיחת התערוכה החדשה של האמן אורי ליפשיץ במכון אבני בתל אביב. עשרות אמנים, אישי רוח ואישי ציבור שהגיעו הערב לתערוכה, "אוננמיות", עזבו את האולם במחאה כשנכנס אריאל שרון. חלק מהאורחים שנשארו צעקו לעברו "בוז".

שרון התעלם, והחל לספר על ההיכרות רבת השנים בינו לבין הצייר אורי ליפשיץ. "אני גייסתי אותו לצנחנים בשנת 54' כשהייתי מג"ד 890", סיפר שרון. הכוריאוגרפית גבי אלדור תקפה בחריפות את שרון, בפניו, וקראה לו להסתלק מן האולם. "הוא בחיים שלו לא היה בתערוכה ובקונצרט", אמרה. "התחפושת החדשה שלך לא עובדת עלי. רוח קלה תזיז את נוצות היונה שהוא עוטה על עצמו עכשיו. הוא היה איש מסוכן ונשאר איש מסוכן". בין הנוכחים בתערוכה היו המפכ"ל לשעבר רפי פלד, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, מפקד חיל האוויר לשעבר איתן בן אליהו, שלמה ניצן, ניצב בדימוס אריה עמית ורבים אחרים.

למרות שהנוכחים השתדלו שלא לערב פוליטיקה ואמנות, השתלח ליפשיץ בעצמו מראש הממשלה אהוד ברק ואמר "אני לא אוהב את האיש הזה, הוא נמוך, אין לו שפתיים, אין לו צוואר, אני מאוכזב ממנו. אריק יהיה ראש ממשלה מצוין שיביא שלום".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully