וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

90 שנה אחרי מותם, האם בוני וקלייד סוף סוף ייקברו יחד?

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 0:17

צמד הפושעים האמריקני הידוע לשמצה נפרד רק במארב של רשויות אכיפת החוק בשנות ה-30 ונקבר במקומות שונים בדאלאס, אך קרובי משפחתם רוצים בסגירת מעגל. "הם רוצים לכבד את רצונה של בוני"

בוני פרקר וקלייד בארו בצילום לא מתוארך. רויטרס
בוני וקלייד/רויטרס

קרובי משפחתם של זוג הפושעים האמריקני הנודע בוני וקלייד רוצים לקבור אותם זה לצד זה, 90 שנה אחרי שמסעות השוד הקטלניים שלהם בתקופת היובש הסתיימו במותם בידי רשויות אכיפת החוק.

בוני פרקר, שהייתה בת 23 בעת מותה ב-1934, נקברה תחילה בבית קברות בדאלאס, מרחק של קצת יותר מקילומטר ממקום קבורתו של קלייד ברואו בן ה-25. אך 11 שנים לאחר מכן, היא הועברה לבית קברות אחרת בעיר, שם נטמנה לצד אמה, שמתה ב-1945.

לפי מקורב לשני קרובי משפחה של הזוג, זה לא מה שהם רצו. "בוני וקלייד רצו בעת מנוסתם להיקבר יחד משום שהם ידעו שיום אחד יתפסו אותם והם ייהרגו יחד", הוא אמר לניו יורק פוסט. "אבל אימא של בוני החליטה שהיא לא רוצה שבתה תיקבר ליד קלייד. זו הייתה ההכרזה שלה ש'לקלייד הייתה אותה בחיים, הוא לא יכול לקבל אותה במוות', ואימא ניצחה".

המקור אישר כי שני קרובי משפחה של פורעי החוק, ריאה לין לינדר, אחייניתה של בוני, שבאוקטובר מלאו לה 89, ובאדי בארו ויליאמס, אחיינו של קלייד שנמצא באמצע שנות ה-70 לחייו, מנהלים "קרב, עד כה ללא הצלחה", כדי לאחד מחדש בין בוני וקלייד.

וורן בייטי ופיי דנאווי בסרט בוני וקלייד. GettyImages
וורן בייטי ופיי דנאווי בסרט "בוני וקלייד"/GettyImages

ההיסטוריון בראד דיסון, שראיין את לינדר ובארו וכותב ספר על המארב הקטלני של בוני וקלייד והשריף שהוביל אותו, אמר לניו יורק פוסט: "מאמציהם של באדי וריאה עדיין נמשכים. הם לא הרימו ידיים, אבל אני חושב שהם סקפטיים שזה יקרה בקרוב. הם רוצים לכבד את רצונה של בוני שהיא תיקבר ליד קלייד".

פקיד רשמי בבית הקברות קראון היל, דוויין יוז, אישר ל"פוסט" כי בוני עדיין קבורה שם. לפני כמה שנים, יוז ניהל שיחה עם לינדר ועם עורך דין על כך שבוני תיקבר מחדש ליד קלייד בווסטרן הייטס. אבל יוז לא הסכים לקבל את טענתה של לינדר שהיא קרובת משפחתה הקרובה ביותר של בוני, וגם נענה לרצונה של אמה של בוני שבתה לא תיקבר ליד קלייד.

חבר בקבוצה שרוצה לשקם את ווסטרן הייטס טען לאחרונה כי קראון היל לא רוצה שבוני תעבור "מחשש לאבד את התיירות שהקבר שלה מביא".

תיירים בדאלאס ממשיכים לבקר בשני אתרי הקברים. פקידים מקומיים שביקרו במקום באביב האחרון מצא כי קברו של קלייד הוא מקדש וירטואלי, זרוע בקבוקי אלכוהול ריקים, מריחואנה, קליע ופרחים שהשאירו תיירים.

השניים, שתוארו בעבר כ"פורעי החוק האכזריים ביותר באמריקה" ו"המשוגעים ביותר באמריקה", היוו השראה לשורה ארוכה של ספרים, שירים וסרטים, והכוכבים וורן ביטי ופיי דאנאוויי גילמו אותם בסרט זוכה פרס האוסקר משנת 1967, "בוני וקלייד". הסרט האדיר את הצמד האלים ושם אותם על מפת תרבות הפופ לנצח.

לשניהם היו משפחות עניות והשכלה מועטה כשנפגשו בינואר 1930. בוני הייתה בת 19, קלייד בן 20.
בוני נישאה בגיל 15 לפושע אחר ופגשה את קלייד כשבעלה היה בכלא. מהר מאוד הם היו פיתחו אובססיה הדדית.

כשהמאהב החדש שלה נכלא, היא הבריחה אליו אקדח כדי לעזור לו להימלט. הוא נתפס מחדש, אבל עד אז הם כבר היו מאוהבים עד מעל הראש והחליפו מכתבים נלהבים. הוא כינה אותה "אשתו הקטנה" - גובהה היה פחות ממטר וחצי והיא שקלה כ-45 ק"ג בלבד - אבל הם מעולם לא נישאו.

הטריילר לסרט "בוני וקלייד", 1967/Warner Bros

"זוג עכברושים אנושיים"

לאחר שחרורם על תנאי, קלייד ובוני החלו במסע פשע פרוע, עם הרצח הראשון של בעל חנות באפריל 1932 על ידי כנופייתם, ואחריו סדרה של רציחות, כולל של תשעה אנשי אכיפת חוק ולפחות ארבעה אזרחים, כשהם שדדו בנקים, חנויות ותחנות דלק.

באפריל 1934, כשהם מבוקשים מחוף לחוף, הם וכנופייתם הרגו שני שוטרי סיור בגרייפוויין, טקסס, וימים לאחר מכן ירו למוות בשוטר וחטפו מפקד משטרה באוקלהומה.

בחודש מאי, פרנק האמר, פקח לשעבר בטקסס ריינג'ר, עקב אחריהם לגיבסלנד, לואיזיאנה, שם הם נקלעו למארב לפנות בוקר על ידי כוחות שהסתתרו בצד כביש מהיר ופתחו באש לעבר מכונית המילוט פורד V8 של בני הזוג. הם נהרגו במקום.

למרות ההאדרה הנרחבת של השניים, אנשי החוק הצעידו את גופם והכריזו עליהם כ"זוג עכברושים אנושיים ללא תכונות הגונות יותר מכל עכברוש", אך אלפים הגיעו להלוויות שלהם בדאלאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully