וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים בוחן אפשרות שמילואימניקים יקבלו פטור מיידי מהתייצבות לדיונים

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 12:49

העתירה הוגשה מטעם עמותות "מגן ביטחון" ו"נדן" כדי לאפשר לחיילי המילואים להיעדר מהתייצבות לדיונים, בניגוד לחיילי הסדיר והקבע שלא נדרשים לבקש אישור. נציג הפרקליטות אמר בדיון לאחר התייעצות עם לשכת השר: "התקנות ישוקפו לשר כך שיוכלו להיבחן בשנית"

בוידאו: דיון בבג"ץ על חוק הנבצרות החדש/קונטקט

דיון בנושא פטור לחיילי המילואים מהתייצבות לדיונים בבית המשפט נערך אתמול (שני) בבג"ץ. בשלב זה, המילואימניקים נדרשים לבקש היתר כזה בניגוד לחיילי הסדיר והקבע שמקבלים אותה בשל שירותם הצבאי במהלך המלחמה.

השופט דוד מינץ הקשה על נציג הפרקליטות: "רצינו לשאול על מה ההתעקשות? נכון יש הבדל בין חייל חובה לחייל במילואים אבל מה עומד מאחורי החשיבה הזאת שקיימת חלוקה ביניהם?" לאחר שהוצגו הטענות בפני השופטים, הוחלט שנציג הפרקליטות יצא להתייעצות עם לשכת שר המשפטים, יריב לוין, כדי לבחון אם אפשר לכלול גם את חיילי המילואים בתקנות ובכך לייתר את העתירה.

העותרים מטעם עמותות "מגן ביטחון" ונדן בדיון בבג"ץ. 15 בינואר 2024. ביני אשכנזי, מערכת וואלה!
העותרים מטעם עמותות "מגן ביטחון" ונדן בדיון בבג"ץ. 15 בינואר 2024/מערכת וואלה!, ביני אשכנזי

לאחר ההתייעצות שב נציג הפרקליטות לאולם בית המשפט ואמר: "דיברנו עם לשכת שר המשפטים, הערות בית המשפט בנושא נשמעו. הם ישוקפו לשר על ידי גורמי המקצוע האמונים על התקנות כך שיוכלו להיבחן ולבוא במכלול השיקולים שיבוא בהסדר, אין התחייבות ואלו הדברים". על אף שהשר לא התחייב לכלול בעתיד את חיילי המילואים, החליטו העותרים למשוך את העתירה שלהם.

עורכי הדין עדי נוי ורן כהן רוכברגר, שעתרו נגד שר המשפטים בשם עמותת "מגן ביטחון" מסרו: "אנחנו מברכים על השינוי בעמדת משרד המשפטים, בעקבות ההמלצה הברורה ששופטי בית המשפט העליון השמיעו היום בדיון. במצב הדברים הזה העתירה שהגשנו בשם משרתי הקבע ועבור משרתי הקבע השיגה את מבוקשה ומיצתה את עצמה". העותרים הוסיפו: "שהעמותה תמשיך לשמור על זכויות משרתי הקבע, גם בתקופת המלחמה וגם בימי שגרה שכולנו תקווה שיגיעו בהקדם".

יריב לוין בכניסה לדיון ועדת החוקה אודות 
יצירת מסגרת משפטית מתאימה להחזקתם ולהעמדתם לדין של מחבלי חמאס שהשתתפו בהתקפה על ישראל בשבעה באוקטובר 2023, 19 בדצמבר 2023. ביני אשכנזי
יריב לוין בכניסה לדיון ועדת החוקה אודות יצירת מסגרת משפטית מתאימה להחזקתם ולהעמדתם לדין של מחבלי חמאס, 19 בדצמבר 2023/ביני אשכנזי

עורכי הדין אנדריי ורישצ'גין וגיא קונפורטי שעתרו נגד שר המשפטים בשם עמותת נדן - סיוע משפטי לחיילים בשירות חובה מסרו: "אנו מברכים על כך ששר המשפטים יבחן בשנית את עמדתו ביחס לחיילים בשירות חובה וקבע. כפי שטענו בעתירה, אנחנו חושבים שראוי להעניק יחס שווה לכל משרתי צה''ל בתקופה זו". עורכי הדין הוסיפו: "זו גם הייתה עמדת שר הבטחון שצורפה לתגובת המדינה לעתירה. נמשיך לעמוד לרשות החיילים ולסייע להם היכן שנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully