וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרחיש הייחוס בצבא גרמניה: "מלחמה בין רוסיה לנאט"ו בלתי נמנעת"

לפי מסמך סודי שהודלף לבילד, בברלין גיבשו תסריט שלפיו כבר החל מהחודש הבא, תחל מוסקבה בהכנות להרחבת המלחמה באוקראינה אל האגף המזרחי של נאט"ו. בשיא העימות, לפי התרחיש, מאות אלפי חיילים ינסו לבלום את הצבא של פוטין. בקרמלין מכחישים שיש להם כוונות כאלו

מתקפת טילים רוסית על קייב/טלגרם

מסמך סודי שגיבש צבא גרמניה מזהיר כי מלחמה בין נאט"ו לרוסיה היא בלתי-נמנעת - כך לפי עיתון "הבילד", שציטט את תרחיש הייחוס שאליו נערכים בבונדסוור. לפי הדיווח, צבא גרמניה נערך למתקפה היברידית של רוסיה על האגף המזרחי של נאט"ו כבר בחודש הבא עד כדי פלישה למדינות הבלטיות ביולי.

המסמך מפרט שלב אחר שלב כיצד עשוי להתפתח תרחיש הייחוס הזה, שבשיאו יגיע לפריסתם של מאות אלפי חיילי נאט"ו בקיץ בשנה הבאה. לפי התסריט, ששמו "ברית הגנה 2023", רוסיה תחל בגיוס כוחות נוספים כבר בחודש הבא, לקראת מתקפת אביב באוקראינה והתקפה על המדינות הבלטיות ביולי, שיכללו מתקפות סייבר ואמצעי לחימה היברידיים אחרים.

חיילים מצבא גרמניה. רויטרס
באירופה חוששים שרוסיה תנצל את חוסר הוודאות סביב הבחירות בארה"ב. חיילים מצבא גרמניה/רויטרס

באוקטובר, לפי אחד השלבים בתרחיש הגרמני, רוסיה תחל להזיז כוחות וטילים למובלעת קלינינגרד, הגובלת בפולין. בהמשך, בדצמבר, ייתכנו "סכסוכי גבול" ו"מהומות עם מספר רב של נפגעים" ב"מסדרון סוולקי", רצועה קטנה בין בלארוס לקלינינגרד לאורך גבול פולין-ליטא.

רוסיה, לפי ההערכות, עשויה לחזור על תסריט הפלישה שלה למזרח אוקראינה ב-2014, הפעם במדינה החברה בנאט"ו, בתמיכתה של בלארוס, תוך שהיא מנצלת את הבחירות בארצות הברית ואת תקופת המעבר בינן לבין השבעתו של נשיא חדש.

התרחיש הזה מסתיים 30 ימים אחרי ה-"D-Day", כשנאט"ו, כולל צבא גרמניה, ישלחו כוחות גדולים לאגף המזרחי של הברתי. עם זאת, הצלחתה של נאט"ו לבלום את רוסיה נותרה פתוחה בתרחיש הזה.

למרות ההיערכות בגרמניה ובצבאות אחרים באירופה לאפשרות של מלחמה ישירה עם רוסיה, הקרמלין הבהיר כי אין לה כוונות לפלוש למדינות נוספות. בנוסף לכך, צבא רוסיה שקוע עד צוואר באוקראינה, שם ספג אבידות כבדות שהחלישו אותו משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully