וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממלאת מקום ראש לשכת עוה"ד תובעת את גוגל במיליון שקלים: "לא מסירה פרסומים פוגעניים כלפיי"

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 21:48

בתביעתה טוענת עוה"ד תמי אולמן כי גוגל לא מוכנה להסיר פרסומים פוגעניים בבלוג "עדנה קרנבל". בדרך כלל תביעות שביקשו להטיל את האחריות לפרסום תכנים אלה על גוגל - נדחו. עם זאת, בתי המשפט, שאותם נוהג הבלוג להכפיש רבות, עשויים להגיב הפעם אחרת

בווידאו: עו"ד תמי אולמן, המייצגת את המורה החשודה בעבירות מין בתלמידתה, מתייחסת להתפתחות בפרשה/צילום: יואב איתיאל

סגנית ראש לשכת עוה"ד נגד גוגל - כך עולה מכתב תביעה שהגישה עו"ד תמי אולמן לבית המשפט השלום בקריות. אולמן נחשבת לאחת מעורכות הדין המוכרות בתחום המשפט הפלילי. מדובר בתביעת דיבה ובתביעה בגין פגיעה בפרטיות.

מה גרם לאולמן לתבוע את ענקית האינטרנט בסכום של מיליון שקלים? אולמן ביקשה מגוגל להסיר פרסומים בבלוג "עדנה קרנבל" - שם בדוי, בלוג שידוע בלשונו החריפה והארסית נגד מערכת המשפט כולל תיאורים ותמונות לא מחמיאות בעליל.

בגלל שמדובר בבלוג בעל שם פיקטיבי, לא ניתן לאתר אותו, ולכן אולמן, כך לפחות לפי כתב התביעה, פנתה לגוגל בבקשה שזו תסיר את הפרסומים. אלא שזו סירבה לעשות כן וזאת הסיבה שבגינה אולמן החליטה להגיש תביעה.

עו"ד תמי אולמן. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
תובעת את גוגל. עו"ד תמי אולמן/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

יש לציין כי פסיקת בתי המשפט בישראל אינה ברורה בנושא. בעבר נקבע שעל גוגל לקבל בקשות של אדם להסיר פרסום שלילי ספציפי במקרה בו המפרסם מסרב להזדהות. עם זאת, תביעות שביקשו להטיל אחריות וזכאות לקבלת תשלום פיצויים מגוגל בשל תוכן שצד שלישי מפרסם בדרך כלל נדחו, למרות שהגישה לתוכן היא דרך מנוע החיפוש הפופולרי של גוגל.

"עדנה קרנבל" נחשב לבלוג ידוע למדי בפי המשפטנים אך עד היום לא ידוע מי עומד מאחוריו. לעניין הזה התייחסה אולמן שתיארה את הבלוג בכתב התביעה במילים הבאות: "יש מקום לסברה כי הבלוגרית קרנבל, אשר היא דמות בדויה ולא ניתן לאתרה, משמשת שליחה של גורמים פוליטיים, המחפשים להכפיש את שם התובעת על לא עוול בכפה, שפה התובעת היא עורכת דין מוערכת ביותר המנהלת משרד עורכי דין מכובד ברמה הגבוהה ביותר, הזוכה לתשבוחות כל עורכי הדין ובתי המשפט מזה עשרות שנים וידועה כעורכת דין בעלת מוניטין המצליחה בעולם המשפט הפלילי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גוגל. ShutterStock
בדרך כלל, תביעות שביקשו להטיל את האחריות על מנוע החיפוש נדחו/ShutterStock

אולמן ידועה כמי שלא חוששת להיכנס לעימותים ויראליים, בעבר התעמתה עם יאיר נתניהו בפייסבוק וכתבה עליו לאחר שהוא איחל למפגיני שמאל למות: "רציתי לשאול מה שלום יאירוש! נרגעת, יאירוש? קיללת את הזקנים, איחלת להם מוות. מה חשבת לעצמך? איך אתה לא מתבייש? מעניין אותי מה הוריך אמרו לך בחדרי חדרים, ומה אתה חושב על עצמך אחרי אמירה כל כך מרשעת וזדונית. איך זה פותר את בעיותיך הנפשיות?! אתה שוכח שאתה לא בגן הילדים. אדם בוגר ומאחל מוות לדור השלישי. השלב הבא לדור הביניים? וממי עוד אתה רוצה להיפטר? יש לך רשימה שמית של אותם אלה שמפריעים לך ואותם צריך להרוג? תסתכל במראה, הוריך ילדו מפלצת, והמפלצת חסרת המוסר זה אתה".

נתניהו הגיב לה בפוסט משלו בו כתב: "מפלצת זה מי שמייצגת ערבי שרוצץ את הגולגולות של חברתו היהודיה", והוא אף כינה אותה "חולת נפש דמנטית", וצירף כתבה על ראאד רושרוש שהורשע בהריגתה של חברתו תהילה נגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully