וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הרשיע את נידאל אבו לטיף ו-12 נאשמים נוספים בעבירות כלכליות

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 18:40

בית המשפט המחוזי בת"א הרשיע היום (שני) את נידאל אבו לטיף ו-12 נאשמים נוספים, שהודו בעבירות של סחיטה באיומים ובשורה של עבירות כלכליות חמורות. הנאשמים הודו בכתב האישום במסגרת הסדר טיעון שהושג עם הנאשמים שמתאר פעילות עבריינית מרובת משתתפים, שנמשכה על פני כשלוש שנים. על פי כתב האישום, ממרץ 2019 ועד נובמבר 2021 הנאשמים נידאל אבו לטיף, פאדי ערטול, ואסים ערטול, שאדי ערטול, חאלד אסלן ומכרם טנוס, סחטו את א', הטילו עליו אימה ודרשו ממנו דרישות כספיות רבות. סך כספי הסחיטה נאמד בכ-2.5 מיליון שקלים.

בנוסף, החל משנת 2018 נידאל ופאדי נתנו שירותי אשראי, ללא רישיון, באמצעות נותן שירותים פיננסיים בשם "סנד לחלפנות". בתקופה של כשלוש שנים וכחלק מהפעילות העסקית, באמצעות הצ'יינג' המחאות בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים.

נידאל אבו לטיף. ללא, פלאש 90
נידאל אבו לטיף/פלאש 90, ללא

בנוסף, הורשע כפיר לביא, הבעלים של צ'יינג' בשם "די.אי.אס קונטו" בע"מ, בעבירות הלבנת הון בהיקף של למעלה מ-186 מיליון שקלים, אותן ביצע ביחד עם פאדי במסגרת כרטסת שפתח על שם "סנד לחלפנות". עוד הורשע כפיר לביא בעבירות הלבנת הון נוספות בהיקף של כ-9 מיליון שקלים, ביחד עם שריף ערטול. במסגרת הפרשה הורשע גם רו"ח פריד מחול, הבעלים של צ'יינג' נ.מ.ר.ה בעבירות הלבנת הון שביצע בהיקף של למעלה מ-318 מיליון שקלים, אותן ביצע ביחד עם פאדי במסגרת כרטסת על שם "סנד לחלפנות".

המשטרה ומג"ב עצרו חשודים במסגרת פרשיית "קבוצה סגורה", מארגון אבו לטיף. דוברות משטרת ישראל
המשטרה ומג"ב עצרו חשודים במסגרת פרשיית "קבוצה סגורה", מארגון אבו לטיף/דוברות משטרת ישראל

פירוט הנאשמים והעבירות בהם הודו והורשעו ע"י סגן הנשיא, השופט בני שגיא:

נידאל אבו לטיף הודה והורשע בעבירות של סחיטה באיומים, מתן שירותי אשראי ללא רישיון והשמטת הכנסה מתוך דו"ח ושימוש במרמה עורמה ותחבולה. הצדדים לא הגיעו להסכמות לעונש בעניינו.

פאדי ערטול הודה והורשע בעבירות סחיטה באיומים, מתן שירותי אשראי ללא רישיון, עשיית פעולה ברכוש מסירת מידע כוזב ומניעת דיווחים, שימוש במרמה עורמה ותחבולה (פקודת מס הכנסה) והשמטת הכנסה מתוך דו"ח ושימוש במרמה עורמה ותחבולה. הצדדים סיכמו כי יבקשו לחלט רכוש בגובה 3.5 מיליון שקלים, אך אין הסכמה ביחס לשאר רכיבי הענישה.

ואסים ערטול הודה והורשע בסחיטה באיומים. הצדדים לא הגיעו להסכמות ביחס לעונש.

חאלד אסלן הודה והורשע בעבירות סחיטה באיומים והשמטת הכנסה מתוך דו"ח, במרמה עורמה ותחבולה. הוסכם כי הצדדים יבקשו להטיל עליו קנס של 600 אלף שקל, בנוסף לקנס בגובה שיקבע ביהמ"ש בגין עבירות הסחיטה באיומים. לא הושגו הסכמות ביחס לשאר רכיבי הענישה.

מכרם טנוס הודה והורשע בעבירות סחיטה באיומים, תקיפה והשמטת הכנסה מתוך דו"ח, במרמה עורמה ותחבולה. הצדדים לא הגיעו להסכמות ביחס לעונש.

שריף ערטול הודה והורשע בעבירת סיוע לעשיית פעולה ברכוש מסירת מידע כוזב ומניעת דיווחים. הצדדים יבקשו להטיל עליו 8 חודשי מאסר בפועל וכן מאסר על-תנאי וקנס בסך 100 אלף שקלים.

רו"ח ניזאר ערטול הודה והורשע בעבירת סיוע למתן שירותי אשראי ללא רישיון. סוכם כי ייגזר עליו מאסר על-תנאי וקנס בסך 120 אלף שקלים.

פשיטת המשטרה על בכירים בארגון אבו לטיף. 19 בדצמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
פשיטת המשטרה על בכירים בארגון אבו לטיף. 19 בדצמבר 2023/דוברות משטרת ישראל

שאדי ערטול הודה והורשע בעבירות של סחיטה באיומים, פעולה ברכוש אסור (לפי חוק איסור הלבנת הון) שימוש במרמה עורמה ותחבולה (פקודת מס הכנסה). הצדדים לא הגיעו להסכמות ביחס לעונש.

חאלד אבו לטיף הודה והורשע בקבלת נכסים שהושגו בפשע. הצדדים יבקשו לגזור עליו 8 חודשי מאסר בפועל, מאסר על-תנאי וקנס בסך 100 אלף שקלים.

רו"ח פריד מחול וחברת נ.מ.ר.ה הודו והורשעו בעבירות של עשיית פעולה ברכוש ומסירת מידע כוזב ומניעת דיווחים. הצדדים יבקשו לגזור על פריד 9 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, מאסר על-תנאי וחילוט בגובה 5 מיליון שקלים.

כפיר לביא וחברת די. אי. אס קונטו הודו והורשעו בעבירות של עשיית פעולה ברכוש ומסירת מידע כוזב ומניעת דיווחים. הצדדים יבקשו לגזור על לביא 9 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, מאסר על-תנאי וחילוט בגובה 10 מיליון שקלים.

הסנגורים בתיק מסרו לאחר הכרעת הדין: "לפני כשנה נעצר אבו לטיף והוכתר בכתב האישום כראש ארגון פשע. המשטרה הגדירה אותו כארגון הפשע הגדול בישראל. הפרשה כונתה בשם הצבעוני 'המיליארד השחור' ויוחסו לו ולנאשמים נוספים עבירות של ניהול ארגון פשיעה, קבלת דבר במרמה בסך 650 מיליון ש"ח, העלמת מס של 123 מיליון ש"ח והלבנת הון בסך של יותר ממיליארד ש"ח.

"באישום היום, במסגרת הסדר טיעון, אין ארגון פשיעה, אין קבלת דבר במרמה, אין מיליארד ואין שחור. במסגרת הגישור סוכם כי חלק מהנאשמים סיימו לרצות את עונשם, אחרים ירצו עבודות שירות ולחלקם טרם נגזר הדין. אנו מודים למחלקה הכלכלית בפרקליטות על הענייניות והיכולת לבחון מחדש את הראיות בתיק". נידאל אבו לטיף מיוצג על ידי עורכי הדין עמית חדד, אלי פרי, נריה בר-און ומרואן והבה. עורכי דין נוספים שייצגו בתיק הם איתי בר עוז, ירון ברזילי, נירה שגב וז'ק חן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully