וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגדה 36 קצרה הישגים בעזה - וחושבת על דבר אחד: "לא מפחדים ממלחמה מול חיזבאללה"

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 18:27

בשעה ששר הביטחון מתעקש כי הלחימה בחאן יונס לא תיפסק עד לשחרור החטופים וחיסול בכירי הנהגת חמאס - הכוחות כבר חושבים על היעד הבא. "המפקדים והלוחמים מפחדים רק ממנוחה ארוכה. אחרי כל מה שחיזבאללה עשה, מגיע לו לטעום מלחמה"

בווידאו: צה"ל תקף מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון/דובר צה"ל

אוגדה 36 - בפיקודו של תא"ל דדו בר כליפא, סיימה פעילות רחבה מאוד במחנות המרכז ברצועה וקצרה הישגים משמעותיים, כולל פירוק גדודי חמאס - כך אומרים היום (שני) קצינים בכירים בפיקוד הדרום.

וכעת, אומרים קצינים באוגדה 36, "כולם מדברים רק על דבר אחד: אפשרות למלחמה מול חיזבאללה. הכוחות מבינים את המשימה וימשיכו כמה שיידרש. זו לא סיסמא".

פעילות צה"ל בעזה. דובר צה"ל
"יש הישגים גדולים בחאן יונס". כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
פעילות צה"ל בעזה. דובר צה"ל
מרדדים חיילים ונערכים מחדש. כוחות צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

צה"ל החל לרדד כוחות ברצועת עזה, ונערך מחדש בשיטות התקפה והיקף כוחות מול שורת אזורים, ובהם צפון רצועת עזה, העיר עזה, מחנות המרכז וחאן יונס. העיר חאן יונס נותרה עם אותו היקף כוחות לוחמים, והמאמץ המבצעי ממשיך נגד תשתיות טרור (פירים, מנהרות, בורות שיגור, מחסני נשק, חמ"לים, עמדות תצפית, מרחבי שהייה תת קרקעיים, דירות מסתור ובתי מפקדים). שר הביטחון יואב גלנט מתעקש כי הלחימה בחאן יונס לא תיפסק עד לשחרור החטופים, וסיכול בכירי הנהגת חמאס.

"בכל יום יש לחימה במחנות המרכז ובחאן יונס. אין יום שעובר ללא היתקלויות. אנחנו מבינים שלא הכל יוצא החוצה ומתפרסם. יש הישגים. פורקו גדודים של חמאס. הם לא מוציאים התקפות מסודרות. השמדנו מנהרות, פירים, בנייני טרור שלמים. הרגנו כל יום מחבלים".

מבנה בכפר שובא, שהותקף לפי דיווח על ידי צה"ל, לבנון , 10 בינואר 2024. אלי אשכנזי
החזית הבאה? מבנה בכפר שובא בלבנון, שלפי דיווחים הותקף בידי ישראל/אלי אשכנזי
פעילות צה"ל בעזה. דובר צה"ל
"פורקו גדודים של חמאס, הם לא מצליחים להוציא התקפות מסודרות". כוחותינו בעזה/דובר צה"ל

מפקד מחלקה מחטיבת הצנחנים סיפר כי "עד עכשיו היינו עם אוגדה 36. יש לנו הרבה הישגים. אין מקום שנכנסו אליו והוא דומה למה שהיה לפני כן. לא מדלגים על פירים ומנהרות. משמידים אותם כך שלא יוכלו להשתמש בהם. אנחנו, בשונה מגולני ואחרים, נישאר באוגדת עזה. יש מאמץ גדול מאוד בחאן יונס".


לצד ההישגים, יש גם ביקורת של דרג השטח. "אנחנו יוצאים, מתרעננים כמה ימים וממשיכים הלאה לפי ההוראות הבאות. לכולם יש מוטיבציה בשמיים. כולם מדברים רק על דבר אחד: אפשרות למלחמה מול חיזבאללה", הסבירו קציני מילואים מאוגדה 36, "המפקדים והלוחמים לא מפחדים ממלחמה, רק ממנוחה ארוכה. זה לא טוב לנו. אחרי כל מה שחיזבאללה עשה, הוא צריך לטעום טעם של מלחמה. למי נראה הגיוני שכל כך הרבה אזרחים בצפון לא חוזרים הביתה והמדינה שותקת?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully