וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את התקציב המתוקן ל-2024

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 16:50

אחרי ישיבה מרתונית על התקציב, שנמשכה למעלה מ24 שעות, השרים אישרו את התקציב המעודכן לצרכי המלחמה שעומד על 582 מיליארד שקלים. שרי המחנה הממלכתי הצביעו נגד מאחר ולא נסגרו משרדים מיותרים ולא בוצע קיצוץ מספיק בכספים הקואליציוניים

טלי גוטליב בביקורת על תקציב המדינה/מעריב

הממשלה אישרה היום (שני) את תקציב המדינה המתוקן לשנת 2024, שכולל קיצוצים רחבים למשרדי הממשלה השונים בצל המלחמה בעזה. התקציב המעודכן עומד על כ-582 מיליארד שקל ומשקף עלייה של כ-70 מיליארד שקל בהוצאות המדינה.

במהלך הישיבה המרתונית על התקציב, שנמשכה כיממה, נסגרו רוב הפערים והמחלוקות לגבי הקיצוצים במשרדי החינוך, הבריאות וביטחון לאומי. חמשת שרי סיעת המחנה הממלכתי, בהם השרים גדעון שער ויפעת שאשא ביטון, הצביעו נגד התקציב, ובביקורת על כך שהוא עדיין מממן משרדי ממשלה אותם הגדירו כ"מיותרים" בהם המשרד לשוויון חברתי, ולא בוצע קיצוץ משמעותי לכספים הקואלציוניים. "דורשים הקטנה משמעותית של משרדי הממשלה, הקפאת החוק הנורבגי ושכר חברי הכנסת וקיצוץ משמעותי יותר בכספים הקואליציוניים", נמסר מהסיעה. גם שר התקשורת שלמה קרעי, חבר הליכוד, הצביע נגד.

לעומתם, השר לביטחון לאומי בן גביר, שאיים להצביע נגד התקציב בדרישה להגדיל את תקציב המשטרה, התפשר על רוב דרישותיו ותמך בתקציב בהצבעה.

הממשלה מתכנסת להצבעה על אישור התקציב, במשרד רה"מ בירושלים. 15 בינואר 2024. דוברות רה"מ, אתר רשמי
הממשלה מתכנסת להצבעה על אישור התקציב, במשרד רה"מ בירושלים. 15 בינואר 2024/אתר רשמי, דוברות רה"מ

תוספת משמעותית לתקציב הביטחון הן עבור החזר הוצאות הלחימה והן עבור התעצמות הצבא, תכנית "מגוייסים למילואים" בהיקף של 9 מיליארד שקל, מיגון ישובים ומרכיבי ביטחון לישובים, תמיכה נרחבת במערך בריאות הנפש, תקצוב מנהלת "תקומה" לשיקום העוטף, פינוי ישובים ותמיכה בהאצת ענף ההייטק וענף הנדל"ן.

במשרד האוצר אומרים כי כדי לשמור על מדיניות פיסקלית אחראית נוכח הוצאות הלחימה הגבוהות, תקציב כלל משרדי הממשלה הופחת כדי לתמוך בצעדים המאזנים.

כמו כן, הממשלה אישרה מספר צעדים להגדלת הכנסות המדינה: הטלת צמצום שימוש במזומן, מיסוי רווחי הבנקים, צמצום נסועה, וכן והפחתת יום הבראה לעובדים שכירים במסגרת הסכם עם ההסתדרות.

גם באופוזיציה קמה ביקורת נגד התקציב: "לא צמצום משרדי ממשלה מיותרים ולא ביטול כספים קואליציוניים. במקום לאשר תקציב המסייע למפונים, למילואימניקים ולחיזוק תחושת הביטחון", מסרה סיעת יש עתיד. "שוב הממשלה והעומד בראשה אישרו תקציב פוליטי חסר בושה וחסר אחריות. ממשלה לא כשירה ולא ראויה לאזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully