וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק ומירה איילון, הבן ואמו שנהרגו מירי הנ"ט בכפר יובל, הובאו למנוחות

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 20:31

השניים מובאים למנוחות בבית העלמין בכפר. אחותה של מירה סיפרה: "כשהתחילה המלחמה התחננתי שתבואי, אבל אמרת: 'יהיה בסדר'. לא מאמינה שמחר לא אוכל להתקשר אליך". גיורא איילנד, שמכיר את אב המשפחה שניצל בתקרית, סיפר: "מירה וברק מימשו בחייהם ובמותם את האתוס הציוני"

בווידאו: הלוויתם של ברק איילון ואימו מירה איילון, בבית העלמין בכפר יובל. 15.01.2024/מערכת וואללה!

ברק איילון ואימו מירה, שנהרגו אתמול מפגיעת טיל נ"ט בכפר יובל, מובאים בשעה זו (שני) למנוחות בבית העלמין בכפר יובל. ההספדים לשניים נישאים במועצה האזורית מבואות החרמון שבצומת כ"ח. אליהו ברק, אב המשפחה, ניצל מהירי אתמול אך מוגדר נפגע חרדה.

בהלוויה נכח האלוף במיל' גיורא איילנד, המכיר את אב המשפחה, עליו סיפר: "לפני 53 שנה היה סמל במחלקה שגדלתי כחייל. שנה שלמה היה המפקד הנערץ שלי ושל כל המחלקה. כולם מביעים את תנחומיהם לאובדן הכל כך קשה. אליהו היה סמל של אדם חזק ונחוש. מפקד מעולה. ומתאים לו להיות האדם שקשור לקרקע שבה גדל.

"הוא ומשפחתו הם בדיוק האנשים שנטועים בקרקע ולא בקלות מוותרים. מירה וברק מימשו בחייהם ובמותם את האתוס הציוני שבחלקו גדל בחלק הזה בארץ", ספד.

טקס הלוויה והספדים של מירה וברק איילון שנהרגו במתקפת הנ"ט על כפר יובל. 15 בינואר 2024. ארז בן סימון, TPS
ההלוויה, היום/TPS, ארז בן סימון
מירה איילון וברק איילון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ברק ומירה איילון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תמי, אחותה של מירה, סיפרה על הקשר הקרוב אליה: "תמיד יחד. גדלות יחד. שותפות לסודות. מחובקות יחד. אספנו חוויות ילדות. בחרנו להקים את ביתינו בקרית שמונה קרוב אלייך. עוזרות אחת לשנייה ותומכות בשעות הקשות. הכי אהבת את השנים כגננת בחינוך המיוחד, שם הבאת את הלב הגדול שלך. אהבת את המטבח. את הבשלנית שאצלה באים לבדוק בסירים. וכל בוקר משתפת מה בישלת. גידלת ילדים לתפארת. אין מאושרת ממך שכולם מתאספים לארוחה עליה עמלת מכל הלב. היית סבתא מפנקת לנכדיך. שאהבו איתך והיו קשורים אלייך מאוד.

"כשהתחילה המלחמה התחננתי שתצאי ותבואי, אבל את בשלך. 'אני נשארת, יהיה בסדר, אל תדאגי'", סיפרה. "מירה אחותי בעלת לב זהב. אני לא מאמינה שאני נפרדת ומחר לא אוכל להתקשר, ולא נוכל להיפגש לקפה יותר. ולא נשוחח. תחסרי לי מאוד אחות יקרה. ברק אחיין אהוב, בטוחה שאמא למעלה תשמור עלייך ותדאג לך. השארת אותנו עצובים וכואבים. היית חרוץ שלקח את המשק לידייך. כל כך אהבת עבודת כפים. אבא מסור. למופת".

הלוויתם של ברק איילון ואימו מירה איילון, בבית העלמין בכפר יובל.. אלי אשכנזי
האם ובנה נקברו ביישוב שלהם. ההלוויה, היום/אלי אשכנזי

ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר, סיפר על המשפחה, שהיתה "שורשית, מוותיקי היישוב. חקלאים. אנשים נפלאים. אוהבי אדם. אוהבי אדמה. אנשי הגליל". עוד סיפר, "אמא מירה היתה אישה יקרה שהיתה יד ימינו של אליהו. אשת חייל שדאגה לכל בני הבית, ומצאה את מותה בתוך ביתה שעה שהכינה ארוחה. ברק בחר להיות לצד הוריו שבחרו להישאר ביישוב ולהחזיק את הבית והמשק החקלאי".

בדבריו הזכיר בן מובחר את התנאים הקשים של יישובי הצפון. "אנחנו לא אמורים להיות חשופים לירי. אנחנו רוצים לחיות בשקט ושלווה. ולא נאפשר למצב זה להימשך. אנחנו דורשים ותובעים ממשלת ישראל ומכוחות הביטחון להכות בחיזבאללה", תבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully