וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים על הציבור: שיקלי ויתר על המשרד, מאי גולן תקבל אותו - ולא ייחסך שקל

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 10:00

בממשלה לא הצליחו להפגין התייעלות וחיסכון תקציבי, ובמקום זאת בחרו בסידור כיסאות פוליטי. השרה, שבשבילה הומצא המשרד לקידום מעמד האישה תהיה אחראית על המשרד לשוויון חברתי שאותו עזב שר התפוצות. בפועל - לא ייסגר אף משרד ואף שר מיותר לא יוותר על תפקידו

תקרית המכות עם מאי גולן: התיעוד האמיתי נחשף/מערכת וואלה!

בממשלה לא הצליחו להחליט על סגירת משרדים מיותרים כדי להפגין התייעלות וחיסכון תקציבי, ולחילופין בחרו בסידורי כיסאות פוליטיים פנים ממשלתיים - במסגרת דיוני התקציב סוכם כי השרה למעמד האישה, מאי גולן, תהפוך בקרוב לשרה לשוויון חברתי, ותקבל לידיה את המשרד שבראשו עמד עד עכשיו שר התפוצות עמיחי שיקלי. שיקלי הודיע כי הוא מוותר על המשרד והוא יעבור לגולן, והמשרד למעמד האישה ייטמע בתוכו. בפועל - למרות הסיבוב התקשורתי - לא ייסגר אף משרד ואף שר מיותר לא יוותר על תפקידו.

המשרד לשוויון חברתי עבר סיבוב פרסה מפואר בממשלה ה-37. בעבר הוא איגד תחתיו מספר רשויות ממשלתיות הנוגעות לנשים, מיעוטים, צעירים וזקנים - אך עם הקמת הממשלה הוא פורק מרוב סמכויותיו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים והאחריות על רוב הגופים הועברה למשרדים אחרים - כמו המשרד למעמד האישה, שהומצא עבור גולן כסידור עבודה פוליטי. כעת גולן צפויה לקבל אחריות גם על מה שנשאר מהמשרד לשוויון חברתי - הרשות לפיתוח חברתי כלכלי של החברה הערבית והמענה הממשלתי לקהילת הלהט"ב - אבל לא תהיה שום התייעלות תקציבית מהמהלך.

מאי גולן, פתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
מאי גולן, פתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב וכתב ב-X (טוויטר לשעבר): "שבוע אחרי ששיקלי הודיע שהוא סוגר את המשרד לשיוויון חברתי כי הוא מיותר וזה סתם בזבוז כסף, הממשלה היום פותחת אותו מחדש ונותנת אותו למאי גולן. אין יום שבו הממשלה הזו לא שוברת שיא חדש של חרפה".

לפני כחודש פורסם בוואלה! כי השרה גולן מסרבת למסור את פרטי יומנה, לוחות הזמנים והפגישות שלה כבר למעלה מחצי שנה. מחודש מאי היא מתעלמת מפניות של התנועה לאיכות השלטון בדרישה לקבל - לפי חוק חופש המידע - את יומני השרים. הפעולה הראשונה של גולן במשרד הייתה לפטר את ראש הרשות, איילת רזין, ובהמשך לקדם הצעת חוק לסגירת הרשות כליל. מה עוד היא עשתה בחודש הראשון בתפקיד? קשה לדעת, כי היא סירבה למסור את הפרטים לתנועה לאיכות השלטון, שעושה פרויקט רוחב על כל משרדי הממשלה החדשים כדי לעמוד על טיבם ולברר את התועלת הציבורית שמופקת מעבודתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully