וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגובה של החות'ים: טיל פגע בספינה בבעלות אמריקנית בים האדום

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 19:20

ימים אחרי התקיפות האמריקניות והבריטיות בתימן, המורדים הנתמכים בידי איראן הצליחו לפגוע בספינה לחופי העיר עדן, שלטענתם הייתה "בדרך לישראל". צבא ארה"ב אמר כי לא היו נפגעים והנזק לא היה משמעותי

פיצוצים בתימן עם תחילת התקיפות האמריקניות והבריטיות/טלגרם

טיל ששיגור המורדים החות'ים מתימן פגע בספינת משא בבעלות אמריקנית בים האדום - כך מסר היום (שני) צבא ארצות הברית, בפגיעה ראשונה של החות'ים בכלי שיט מאז התקיפות המערביות נגדם בשבוע שעבר. לפי הודעת הפיקוד המרכזי בצבא האמריקני, לא היו נפגעים והנזק שנגרם לספינה Gibraltar Eagle לא היה משמעותי. היא נפגעה מטיל בליסטי נגד-ספינות.

לפי חברת האבטחה הימית הבריטית "אמברי", הספינה, ששטה תחת דגל איי מרשל, נפגעה מטיל בזמן שחלפה בסמוך לנמל עדן שבדרום תימן. לפי החברה, החות'ים שיגרו שלושה טילים לעבר הספינה, ששניים מהם לא הגיעו אל הים. היא דיווחה כי כתוצאה מהפגיעה פרצה שריפה בספינה, אך היא לא יצאה מכלל שימוש ולא היו נפגעים על הסיפון. גורם צבאי בתימן אמר לרשת אל-ג'זירה כי הספינה שנפגעה "הייתה בדרך לישראל".

החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, איימו בתגובה "קשה" על התקיפות האוויריות והימיות שביצעו כוחות אמריקניים ובריטיים נגדם בשבוע שעבר. הפצצות נועדו להחליש את יכולתם של החות'ים לאיים על ספינות העוברות באזור, שהוא אחד מנתיבי השיט החשובים בעולם. הם הבטיחו להמשיך ולתקוף ספינות "שבדרכן לישראל", אף שברוב המקרים, אין להן קשר אליה.

במקביל, תושבים דיווחו על פיצוצים בסמוך לנמל התעופה בעיר חודיידה שבמערב תימן, אך מקורם לא ברור עד כה.

לוחמים שבטיים התומכים בחות'ים בהפגנה נגד התקיפות האמריקניות באזור צנעא, תימן, 14 בינואר 2024. רויטרס
מאיימים על השיט הבינלאומי. הפגנה של תומכי החות'ים באזור צנעא, אתמול/רויטרס

אתמול, מטוס קרב אמריקני יירט טיל שיוט נגד ספינות ששיגרו החות'ים לעבר משחתת אמריקנית בדרום הים האדום. המורדים השיעים טענו אתמול כי מטוסים אמריקניים חלפו בסמוך למרחב האווירי של תימן ולאזורי החוף שלה, וכינו זאת הפרה "בוטה" של הריבונות שלהם. כלי תקשורת בתימן אף דיווחו אתמול על תקיפה אווירית בעיר הנמל חודיידה, אך גורם ביטחוני בוושינגטון הכחיש שזו הייתה פעולה אמריקנית.

עוד אתמול, פעילים פרו-פלסטינים הפגינו בשערי בסיס של חיל האוויר הבריטי בקפריסין, שממנו המריאו מטוסי קרב לתקיפות נגד החות'ים.

"אנחנו כאן כי אנחנו מגנים את שותפותה לדבר עבירה של ממשלת בריטניה והשימוש באדמות קפריסין עבור האג'נדה שלה כדי לתמוך בתוקפנות של ישראל בעזה", אמרה נטליה אוליביה מארגון "מאוחד למען פלסטין", שבסיסו בקפריסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully