וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני הטיפול בחטופים ששבו מהשבי: 21 ילדים שבו למערכת החינוך

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 8:23

על פי נתוני משרד הרווחה, כל החטופים זוכים לליווי עובדים סוציאליים. 54 מהם מקבלים סיוע של אנשי טיפול של ביטוח לאומי. 85 נמצאים תחת פיקוח של אחות בקהילה ושניים עדיין מאושפזים. משרד הרווחה ומכון חרוב חיברו פרוטוקול ראשון מסוגו בעולם לסיוע לילדים שחזרו משבי

עדויות דניאל אלוני, דיצה היימן, יוכבד ליפשיץ, יפה אדר לאחר שחזרו משבי חמאס/חיים רובינשטיין דובר מטה המשפחות

100 ימים לאחר תחילת מלחמת חרבות ברזל, מפרסם משרד הרווחה עדכון אודות הטיפול בחטופים ששבו לישראל משבי חמאס. על פי הפרטים, מרגע צאתם של השבים מבתי החולים הם זוכים לליווי של עובדת סוציאלית, שהוכשרה לטיפול בשבויים. בנוסף, ל-54 חטופים הוצמדו מטפלים מביטוח לאומי, ובהם פסיכולוגים, מטפלים באמנות ואנשי מקצועות טיפוליים אחרים. כל השבים עדיין מטופלים במערכת הבריאות, 85 מהם תחת פיקוח של אחות בקהילה, ושניים עדיין מאושפזים בבית חולים.

משרד הרווחה והביטחון החברתי מעדכן גם על מספר החוזרים שעברו למלונות, או חזרו לבתיהם לאחר שחרורם מבתי החולים: על פי הנתונים 27 עברו להתגורר במלונות והתאחדו עם הקהילה שלהם, ו-26 חטופים עברו להתגורר אצל קרובי משפחה. 18 מהחטופים חזרו לביתם, תשעה שכרו דירה ושלושה מהאזרחים הוותיקים שחזרו מהשבי שוכנו בדיור מוגן.

מירב טל מתאחדת עם בני משפחתה. ללא קרדיט, אתר רשמי
מירב טל מתאחדת עם בני משפחתה/אתר רשמי, ללא קרדיט

משרד הרווחה מדווח עוד כי 21 מילדים שחזרו מהשבי שבו למערכת החינוך, חלקם במקום מגוריהם ואחרים ביחד עם שאר ילדי הקהילה שלהם שפונו בעקבות המלחמה ונמצאים במסגרות אחרות.

עוד לפני חזרת החטופים לארץ, אנשי המקצוע של משרד הרווחה תודרכו כיצד לקלוט אותם לפי מאפייניהם האישיים, גילם ומצבם משפחתי. הכנת התדריכים סייעה לעו"סיות במחלקות לשירותים חברתיים ללמוד על מצב החטופים המשפחות שבהן הן מטפלות, כדי לסייע להן לשוב לשגרת חיים נורמלית ככל האפשר.

במקביל לכך, אנשי המקצוע של משרד הרווחה ביחד עם מכון חרוב, חיברו פרוטוקול ראשון מסוגו בעולם, ובו מפורטים כל שלבי הסיוע לילדים ששבו מהשבי. הפרוטוקול מהווה קו מנחה בטיפול וסיוע לילדים, אוכלוסייה בעלת מאפיינים וצרכים ייחודים. פרוטוקול טיפולי דומה הוכן גם עבור אזרחים ותיקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
איחוד מרגש של איתי רגב ג'רבי עם אחותו מיה, ששוחררה לפני מספר ימים, בבית חולים סורוקה, 30 בנובמבר 2023. ללא, אתר רשמי
האיחוד של האחים איתי ומיה רגב בבית החולים סורוקה/אתר רשמי, ללא

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי אמר: "משרד הרווחה נערך מבעוד מועד להעניק לחטופים שחזרו מהשבי מעטפת טיפולית וסוציאלית שתסייע להם להתאושש מהחוויה הקשה בשבי. נעשתה עבודת מטה יסודית, לכל חטוף וחטופה שחזרו מהשבי הוצמדו עובדים סוציאליים שעברו הכשרות ייעודיות והוכן תדריך מקצועי מפורט לפרטי פרטים לחיילים ולכלל הגורמים שקיבלו את הילדים שחזרו מהשבי. זאת כדי להעניק להם את הטיפול הטוב ביותר. יחד עם כל עם ישראל אנו מצפים ומתפללים לשובם הביתה של כל החטופים שנותרו בשבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully