וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט ביקור באוגדת יו"ש: "רשות פלסטינית חזקה - אינטרס ביטחוני-ישראלי"

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 19:31

במהלך הערכת מצב, הזהיר שר הביטחון מפני הנסיון של חמאס לקשור בין עזה לבין יהודה ושומרון כדי להבעיר את השטח, "היעד שלהם הוא להבעיר את יו"ש, ואם אפשר גם את הר הבית". עוד הוסיף כי נרשמה ירידה באלימות המתנחלים. בן גביר: "הגיע הזמן ששר הביטחון יתפכח מהאשליה"

בווידאו: הרמטכ״ל באוגדת יהודה ושומרון גובים מחיר הולך ועולה מחיזבאללה. אם נגיע למלחמה נלחם בהצטיינות 07.01.24/דו"צ

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (ראשון) הערכת מצב באוגדת יהודה ושומרון. במהלך דבריו, הזהיר מפני הנסיון של חמאס לקשור בין עזה לבין יהודה ושומרון כדי להבעיר את השטח. עוד הדגיש את חשיבות חיזוק הרשות הפלסטינית ומסר כי מדובר ב"אינטרס ביטחוני-ישראלי".

שר הביטחון קיים היום הערכת מצב באוגדה, יחד עם מפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס, מפקד האוגדה תת-אלוף יקי דולף ומפקדי החטיבות המרחביות הפועלות בגזרה. במהלך ביקורו, קיבל סקירה על פעולות צה"ל באזור, בעיקר במוקדי הטרור במחנות הפליטים, ועל המאמצים להגנה על צירים וישובים. כמו כן, שיבח גלנט את מפקדי החטיבות על פעילותם המדויקת לחיסול מחבלים ללא פגיעה באזרחים.

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב באוגדת יהודה ושומרון, יחד עם מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס, מפקד האוגדה תת-אלוף יקי דולף, 14 בינואר 2024. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שיבח את המפקדים על חיסול מחבלים ללא פגיעה באזרחים. גלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

לאחר הערכת המצב, שוחח גלנט עם הבכירים והמפקדים. שר הביטחון פתח את דבריו ומסר כי "בכל מה שקשור לעזה יש רובד כפול, פעם אחת השראה, פעם שנייה מחולל זעם". עוד הוסיף גלנט והדגיש בפני המפקדים כי "רשות פלסטינית חזקה היא אינטרס ביטחוני-ישראלי, לא פחות מזה".

שר הביטחון המשיך ופירט על הקשר ההדוק בין חמאס בעזה לבין יהודה ושומרון. "היעד של חמאס בעזה זה להבעיר את יהודה ושומרון, ואם אפשר גם את הר הבית, על מנת לצאת מאחיזת החנק של צה"ל. זה הסיפור, צה"ל חונק אותם. הם בנו על האיראנים, בנו על חיזבאללה, בנו על זה שהם יתישו את החברה הישראלית, בנו על נתק מהאמריקאים, כל זה לא עובד להם", מסר גלנט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב באוגדת יהודה ושומרון, יחד עם מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס, מפקד האוגדה תת-אלוף יקי דולף, 14 בינואר 2024. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"היעד של חמאס זה להבעיר את יו"ש, ואם אפשר גם את הר הבית". גלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

"מה נותר להם? ניסיון להניע דברים אחרים. מה הדבר הכי מרכזי? לנסות ולעשות משהו שיצית את יו"ש ויצית את הר הבית", אמר בנאומו, "בהיבט הזה, אני שוב אומר, החובה שלכם להיערך למלחמה, להיות מוכנים עם הכוחות, לצבור את כל המודיעין הרלוונטי ולהתכונן".

עוד התייחס שר הביטחון לנושא אלימות המתנחלים, שזכה להד תקשורתי רחב בתקופה האחרונה. "באשר למתיישבים, בכל המקומות שאני רואה הם מגלים אחריות", הוא מסר והוסיף כי "כמות האירועים האלימים נמצאת בירידה משמעותית". עוד מסר כי לטענתו אירועי אלימות המתנחלים הם בודדים לא מאפיינים את כלל ההתיישבות.

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב באוגדת יהודה ושומרון, יחד עם מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס, מפקד האוגדה תת-אלוף יקי דולף, 14 בינואר 2024. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"המתיישבים מגלים אחריות. ירידה באירועים אלימים". גלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

שר הביטחון סיכם את דבריו ומסר כי "החלטנו שאנחנו מכריעים את חמאס, אנחנו לא עוצרים עד שמפרקים את הארגון הזה מיכולותיו בכל רחבי עזה. הכרזנו מלחמה על חמאס מעכשיו ועד עולם, ביהודה ושומרון, בלבנון, בכל מקום שצריך ובעניין הזה אנחנו הורדנו את הכפפות, אני רוצה שיהיה ברור".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לדברי גלנט ומסר כי "כשהזהרתי מהכנסת פועלים מעזה לישראל לפני ה-7.10, גלנט השיב לי בדיוק את אותם דברים שאמר היום: שכניסת הפועלים היא אינטרס של מדינת ישראל. את הסוף המר, לצערנו - כולנו כבר מכירים. הגיע הזמן ששר הביטחון יתפכח מהאשליה שכניסת פועלים שטופי שנאה ליהודים לישראל, ושרשות תומכת טרור חזקה - הם אינטרס ישראלי. שר הביטחון צריך לעסוק בהכרעת אויבי ישראל - ולא בחיזוקם".

שר הכלכלה ניר ברקת הגיב גם הוא לדברים ומסר כי "השר גלנט חי בקונספציה השגויה של ה-6 באוקטובר. עצוב לראות שגלנט עדיין חושב שחלוקת כסף לפלסטינים תקנה לנו שקט מהטרור. כאילו שלא קרה כאן כלום בשבת השחורה. לא מתפקיד ממשלת ישראל להיות סדרנית העבודה של הפועלים הפלסטינים. הכלכלה הישראלית צריכה ידיים עובדות של פועלים ממדינות שלום ולא של פועלים פלסטינים שיסכנו את ביטחון הציבור הישראלי. מה שהיה הוא לא מה שיהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully