וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו זכות להיות כאן": אמיר אוחנה סייר בכפר עזה עם מנכ"לית תאגיד אורקל העולמית

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 19:15

יושב ראש הכנסת, אמיר אוחנה, סייר היום (ראשון) בקיבוץ כפר עזה עם מנכ"לית תאגיד אורקל העולמית, צפרא כץ, שהגיעה לישראל עם משפחתה לביקור הזדהות וסולידריות. בדרכם לכפר עזה, שוחחו השניים על התכניות של חברת אורקל להעמיק את השקעתם בישראל.

לסיור התלווה גם מנכ"ל אורקל ישראל, ערן פייגנבאום. השלושה נפגשו עם רפאלה טרייסטמן ורפאל צימרמן, עולים חדשים מברזיל, אשר ניצלו ממסיבת הנובה שנערכה בקיבוץ רעים ששיתפו עמם את סיפורם: "ברחנו מהרקטות למרחב מוגן ציבורי. 40 איש נדחסו לתוכו. באיזשהו שלב המחבלים הגיעו. בהתחלה הם זרקו פנימה גז ואחרי זה התחילו לירות באנשים. העמדנו פני מתים מתחת לגופות. הדבר הראשון שחשבתי עליו הוא שאני הולכת למות כיהודייה בשואה, כמו המשפחה שלי" אמרה רפאלה.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בסיור בכפר עזה עם מנכ״לית תאגיד אורקל העולמית, צפרא כץ, 14 בינואר 2024. מישל אמזלג, דוברות הכנסת
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בסיור בכפר עזה עם מנכ״לית תאגיד אורקל העולמית, צפרא כץ, היום/דוברות הכנסת, מישל אמזלג

רפאל סיפר כיצד אחרי חמש שעות בהם התקשה לנשום כבר השלים עם גורלו. בסוף גילה כי מתוך כל מי שנכנסו לממ"ד — שרדו רק עשרה.

רפאלה ציינה שכשהיא קמה, מיד הבינה שהיא "מוקפת באוקיינוס של גופות. ראיתי את הטלפונים, את האנשים שמתקשרים ולא יכולתי לנשום. על הצגים הופיעו השמות: "אמא", "אבא", "סבתא", "סבתוש" וחשבתי על זה שאתה מתקשר לילד שלך והם לא רק מתים, אתה לא יכול לזהות את האנשים".

רפאלה איבדה באותה השבת את בן זוגה חנני גלזר ז"ל, שעלה גם הוא מברזיל. "כל מי שהיה שם איבד מישהו שחשוב לו. אני מתמודדת עם זה. משתדלת להישאר חיובית ולא לתת לאנשים שאיבדנו להישכח כי הם חיים בתוכנו. אנחנו חייבים לחיות למענם. אנחנו חייבים לספר את סיפורם" אמרה.

כפר עזה. 6 בנובמבר 2023. רויטרס
כפר עזה. 6 בנובמבר 2023/רויטרס

כמו כן, יושב ראש הכנסת אוחנה ומנכ"לית אורקל נפגשו עם תושבי המקום אשר פירטו בפניהם על מאורעות ה-7.10 בקיבוץ. בתום הסיור אמרה המנכ"לית כץ: "זו זכות להיות כאן. כשמגיעים לפה רואים את הרוע שפגע בישראל ובעם היהודי. כמו בכל זוועות עבר, אנחנו נילחם ונהיה חזקים יותר יחד. עבורנו באורקל זו זכות לשרת באופן מתמשך את בני האור שמביאים שגשוג ושמחה לכל מקום שהם הולכים אליו".

יושב ראש הכנסת אוחנה: "אני מבקש להודות לאורקל על עמידתה ארוכת השנים לצד ישראל, ובייחוד מאז ה-7 באוקטובר. אני מעריך מאוד את הגעתך בזמנים קשים אלו כדי לראות במו עיניך את הזוועות שבוצעו כאן, ובשם הכנסת מודה לך על תמיכתך במדינה ובאזרחיה למען עתיד טוב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully