וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל הימין הקיצוני בנצי גופשטיין הורשע בהסתה לגזענות

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 18:49

גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה, הורשע בפרסום דברי הסתה לגזענות. באירוע לזכר הרב כהנא התייחס לכלל הציבור הערבי כאויב ואמר: "האויבים שבתוכנו הם סרטן. לצערנו יש שרים שמעודדים דו קיום, נותנים להם להיות רופאים ובהיי טק". ביהמ"ש זיכה אותו מעבירות הסתה לאלימות וטרור

בווידאו: יו"ר להב"ה בני גפשטיין הורשע בהסתה לגזענות/שלומי הלר

בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום (ראשון) את פעיל הימין הקיצוני בנצי גופשטיין בביצוע עבירת הסתה לגזענות. גופשטיין זוכה מעבירות הסתה לאלימות וטרור.

גופשטיין, העומד בראש ארגון הימין להב"ה למניעת התבוללות, הואשם כי בכמה מקרים בין השנים 2012-2017 התבטא בכלי התקשורת באופן המגיע לכדי קריאה למעשי אלימות. בנוסף לכך, הוא הואשם בפרסום דברי הסתה לגזענות ודברי תמיכה והזדהות עם מעשה הטרור שביצע ברוך גולדשטיין.

גופשטיין הורשע בגין אמירה בנאום שנשא לפני עשר שנים באזכרה לרב מאיר כהנא. בנאומו התייחס גופשטיין לכלל הציבור הערבי כאויבים, ובין היתר אמר כי "האויבים שבתוכנו הם סרטן. ואם לא ניקח את הסרטן ונזרוק אותו, אנחנו לא נמשיך להתקיים וימותו כאן יהודים כל יום. לצערנו הסרטן הזה שלח גרורות לכל מקום - אתמול בתל אביב, בירושלים, ערד, באר שבע. אין מקום שאין לסרטן הזה גרורות, אותן גרורות שעוד הרב כהנא הזהיר אותנו. הסרטן הזה, הסרטן הזה המסוכן של הדו קיום. לצערנו בתוך הממשלה יש שרים בלי כיפה ועם כיפה שמעודדים את הדו קיום ונותנים להם לשרוד, מכניסים אותם להייטק, נותנים להם להיות רופאים".

השופטים כתבו בהכרעת הדין, בתגובה לדברים, כי "למעשה, בדבריו קורא הנאשם שלא להעסיק ערבים במשרות בכירות בישראל, בשל מוצאם הלאומי". עוד נכתב בהכרעת הדין: "מדבריו של הנאשם עולה, כי כמעט כל ערביי ישראל נחשבים אויבים בעיניו, שכן לדעתו הם מתנגדים לקיומה של המדינה כמדינה יהודית, ועל כן למעשה לשיטתו, אין מקום להעסיק ערבים במשרות בכירות, או בכלל".

השופטים הביאו כדוגמה לכך שגופשטיין מתייחס כמעט לכלל הציבור הערבי כאוייב ראיון שהעניק באותה שנה ללוסי אהריש, בה טען כי כמעט כל הערבים שמחו על חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים ב-2014. "כל ערבי שמח שרוצחים יהודים, 98%", אמר גופשטיין. אהריש, שמוצאה ערבי, שאלה: "אני לא אמורה להיות כאן". גופשטיין השיב לה שלא. לאחר שאהריש אמרה כי היא פה כדי להישאר, ענה לה גופשטיין: "נחיה ונראה".

בנצי גופשטיין בבית המשפט
14.1.24. שלומי הלר
"אף החלטה של שופט לא תשנה את העובדה שלא יהיה דו קיום עם האויב הערבי". גופשטיין, היום/שלומי הלר

גופשטיין הגיב להרשעה: "חשבתי שאחרי 7 באוקטובר יבינו שצדקתי. הזהרתי שהערבים שרוצים להשמיד אותנו הם הסכנה הגדולה שלנו, ואם לא נילחם בהם הם יבואו ויהרגו יהודים - וזה מה שקרה. על זה אתם מרשיעים אותי? אמשיך להילחם בהתבוללות ולהציל את בנות ישראל. אני גאה במה שאמרתי ולא מתחרט. אם מדינת ישראל תחליט להכניס אותי לכלא, אכנס בשמחה".

גופשטיין הוסיף: "ב-7 באוקטובר, לצידם של מחבלי החמאס, נכנסו לטבוח, לאנוס ולבזוז רבבות עזתים 'בלתי מעורבים', שניפצו את אשליית הדו קיום - ממנה הזהרתי. ב-7 באוקטובר נחשף גם כי עזתים שהועסקו בידי יהודים תושבי עוטף עזה סייעו בהכוונת מחבלים לבתים של היהודים מהם התפרנסו - גם מכך בדיוק הזהרתי, ועל כך הרשיע אותי היום בית המשפט. אף החלטה של אף שופט לא תרתיע אותי מלהמשיך לצעוק את האמת הכואבת, ולא תשנה את העובדה שלא היה ולא יהיה דו קיום עם האויב הערבי. אמשיך לפעול למען עם ישראל, והצלתו מקונספציית הדו קיום".

עו"ד עמיחי מרקס מפרקליטות מחוז ירושלים מסר: "מדובר באדם בעל השפעה שהשמיע שורה של ביטויי גזענות ואלימות בהזדמנויות שונות. אנחנו סברנו כי ההתבטאויות הללו, שכללו, בין היתר דברי תמיכה במעשה הרצח של ברוך גולדשטיין, מהווים עבירה פלילית חמורה ויש להוקיע אותם מהשיח הציבורי ולסייע במיגור התופעה. בית המשפט הרשיע את בן ציון גופשטיין בעבירה אחת של הסתה לגזענות. יש בכך מסר חשוב בייחוד למי שמנצל את מעמדו הציבורי על מנת לעורר גזענות בחברה הישראלית. באשר לזיכוי ביתר העבירות נלמד את הכרעת הדין ונשקול את עמדתנו".

מארגון תג מאיר נמסר: "הגזען בנצי גופשטיין שביקש להכות מלצרים ערבים ולשלוח אותם לבתי חולים רק כיוון שהם ערבים, הינו חברו הטוב של השר לביטחון הלאומי של מדינת ישראל. גופשטיין מבקש שנתייחס לערבים במדינת ישראל כפי ששונאי ישראל התייחסו אל היהודים בגלות. אין שום הבדל בין ברוך גולדשטיין, שאותו מעריץ גופשטיין, לבין טרוריסטים מתאבדים מוסלמים. הניסיון הנואל של בנצי גופשטיין לתפוס טרמפ על מתקפת 7 באוקטובר ולספר לנו שכל הערבים כולל אלו שמשרתים בצבא, במשטרה, בשב"ס, במערכות הבריאות, המשפט, בבניין, תעשייה, הייטק וחקלאות - כולם חמאס - הינו גזעני ודוחה".

עו"ד אורי נרוב, מנהל המחלקה המשפטית במרכז הרפורמי לדת ומדינה שעתרה נגד ההתמודדות של גופשטיין לכנסת הגיב גם הוא. "בית המשפט שם קץ להסתה הגזענית החמורה של בנצי גופשטיין, ראש ארגון להב"ה, מתלמידיו וממשיכי דרכו המובהקים של כהנא, אמר נרוב. "דווקא בימים אלה של מתיחות בין הציבור היהודי לערבי על רקע המלחמה יש משנה חשיבות לפסק דין שיוצא חוצץ נגד אמירות גזעניות ומסיתות נגד ערבים. אנו נמשיך לפעול כנגד כל מי שעושה שימוש ביהדות כדי להסית ולהפיץ שנאה כי גזענות אינה היהדות שלנו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנה בעד המהפכה המשפטית, ירושלים, 27 במרץ 2023. ניב אהרונסון
דגל להב"ה בהפגנת תמיכה במהפכה המשפטית, מרץ/ניב אהרונסון

הפרקליטות, שהגישה את כתב האישום בנובמבר 2019 באישור היועץ המשפטי לממשלה דאז אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה דאז שי ניצן, פירטה כמה מקרים המעלים החשד להסתה. באחד מהם, מאוגוסט 2012, גופשטיין התייחס לתקיפת נערים ממוצא ערבי על ידי צעירים יהודים בכיכר ציון ירושלים, מתוך מניע גזעני, ואמר לערוץ 7 כי "כנראה שכאן הנערים הרימו את הכבוד היהודי מהרצפה ועשו את מה שהמשטרה הייתה צריכה לעשות. עשו דין בפורעים הערביים שהטרידו את הבנות היהודיות. חבל שהם נותנים את זה לבחורים לעשות ושלא המשטרה מטפלת בזה".

באותו הריאיון, גופשטיין אמר כי "בחור ערבי שרוצה למצוא בחורה שיחפש בכפר שלו, שלא יבוא אלינו לירושלים, שלא בקניון. שיחפש את זה אצלם בכפר ויטריד אותם. בנות יהודיות הן לא הפקר".

בראיון אחר, לאברי גלעד בערוץ 2, נשאל גופשטיין לגבי אלימות כלפי ערבים במסגרת המאבק בהתבוללות ומה ארגון להב"ה עושה במקרה שבחורה מתאהבת בערבי ורוצה לחיות, גופשטיין השיב: "מכות לא חסר, ערבים, ללכת להרביץ מכות. אני לא פציפיסט. יש כאלה שמגיע להם להשתמש נגדם באלימות כן. ערבי שמתחיל עם יהודייה, לא צריך לדבר. ערבי שמתחיל עם יהודייה אני לא חושב שצריך להמשיך להתהלך יותר מדי ברחוב עם היהודייה שלו".

בריאיון שפורסם בחדשות 2 אמר גופשטיין כי "התנאי הראשון שאני הולך לחתונה, זה שאין פלסטינים בחתונה אצלנו. אין ערבים בחתונה. אצלנו זה על טהרת העבודה העברית. בוא נגיד שאם היה פה מלצר ערבי הוא לא היה מגיש את האוכל". כשנשאל על ידי הכתב: "אז מה הוא היה עושה?" השיב גופשטיין כי "הוא היה מחפש את בית החולים הקרוב נראה לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully