וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינפלציה משתוללת, והארגנטינאים נאלצים לוותר אפילו על בשר

שיעור האינפלציה השנתי במדינה הדרום אמריקנית הגיע ליותר מ-211%, הגבוה ביותר מאז שנות ה-90, בעוד שהנשיא הימני קיצוני החדש מתאמץ לבלום אותה עם שורת צעדי צנע כואבים. בשל הזינוק במחירים, רבים מצמצמים הוצאות - כולל על אסאדו, המאכל הלאומי. "שום דבר לא זול"

קצבים חותכים בשר בחנות בבואנוס איירס, ארגנטינה, 10 בינואר 2014. רויטרס
40% מאזרחי ארגנטינה מתחת לקו העוני. קצבים חותכים בשר בבואנוס איירס/רויטרס

שיעור האינפלציה השנתי בארגנטינה הגיע ליותר מ-211% בחודש שעבר, הגבוה ביותר מאז תחילת שנות ה-90. זאת כשהנשיא הימני קיצוני החדש חאבייר מיליי נקט שורת צעדי צנע כואבים בניסיון לעצור את האינפלציה המשתוללת, מאז שהושבע לתפקיד לפני קצת יותר מחודש. האינפלציה החודשית בדצמבר הייתה 25.5%, קצת מתחת לתחזיות, אחרי פיחות חד בערך הפזו בחודש שעבר.

המשבר הכלכלי החריף בארגנטינה הביא אזרחים רבים להדק את החגורות ולוותר על מותרות בסיסיות. "היינו צריכים לוותר על דברים שעשו את החיים קצת יותר משמחים", סיפרה לרויטרס סוזנה באריו, גמלאית בת 79, שהוסיפה כי אין ביכולתה להזמין עוד חברים למפגשי אסאדו מסורתיים. "ההנאה שהייתה לי להזמין את חבריי לעל האש, בהתאם לנהוג כאן, כבר לא אפשרית עכשיו".

מיליי, כלכלן לשעבר ואאוטסיידר פוליטי שהבטיח רפורמות קיצוניות בכל תחומי החיים, הזהיר כי השיפור במצב הכלכלי ייקח זמן - וכי הוא יהיה גרוע יותר לפני שישתפר.

מיליי אמר בראיון לתחנת רדיו בבואנוס איירס לפני פרסום הנתונים כי אם שיעור האינפלציה החודשי יהיה נמוך מהתחזית, זה יהיה הישג. "אם המספר קרוב יותר ל-25%, זה אומר שההצלחה הייתה אדירה", אמר מיליי.

מחירי ירקות ופירות בשוק בבואנוס איירס, ארגנטינה, 11 בינואר 2024. רויטרס
"אני קונה לעצמי פחות דברים ממה שהייתי רוצה". פירות בשוק בבואנוס איירס/רויטרס

אזרחים רבים כבר ממילא צמצמו את ההוצאות שלהם, ו-40% מהם מתחת לקו העוני. "שום דבר לא זול", אמרה גרסיאלה בראבו, גמלאית בת 65, שאמרה כי היא סופרת בקפידה כמה תפוחי אדמה היא קונה. "לפני כן הייתי קונה לפי קילו, עכשיו אני לוקחת שלושה תפוחי אדמה או ארבעה תפוחי אדמה כדי שלא יתקלקלו".

אלחנדרו גרוסי, עורך דין בן 49, אמר כי הוא רגיל לעליות מחירים אחרי שנים של אינפלציה. "אני קונה לעצמי פחות דברים ממה שהייתי רוצה, אתה מסתגל", אמר. "זה כאילו שאנחנו רגילים לזה, זה כבר משהו כל כך טבעי כאן: אינפלציה ומחירים משתנים".

נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי בטקס השבעתו בבואנוס איירס, 10 בדצמבר 2023. רויטרס
הזהיר כי המצב יתדרדר לפני שישתפר. מיליי בטקס השבעתו לתפקיד, בחודש שעבר/רויטרס

עם נתוני האינפלציה האחרונים, עקפה ארגנטינה את ונצואלה, שהייתה במשך שנים ארוכות המדינה עם שיעור האינפלציה הגבוה ביותר באזור. בשנה שעברה, רשמה ונצואלה שיעור אינפלציה של 193% "בלבד", אחרי שנים ארוכות של עליות מחירים כואבות וחסרות שליטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully