וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ נשמע בבתי הזיקוק במפרץ חיפה; בז"ן: "תקלה גרמה לקול נפץ"

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 10:37

עוד מסרה החברה כי מדובר ב"תופעה סטטיסטית המתרחשת מדי פעם". יחד עם זאת היא ציינה שהסיבות לתקלה עדיין נבדקות. איגוד ערים: "תזכורת להתנהלות חסרת האחריות של המפעלים, שלא מפיקים לקחים וקוראים לאירוע 'שגרה תפעולית'"

תקלה בפעילות מתקני הזיקוק בחיפה, שהובילה לפעילות הלפיד בארובת המפעל/צילום: סרטוני גולשים, עריכה: תום זואילי

פיצוץ נשמע הבוקר (ראשון) במתקן של מפעל הפלסטיק כרמל אולפינים בחיפה. פטריית עשן נראתה בשמי האזור וכן פיח התפזר בו.

מבז"ן נמסר כי מדובר בתקלה בתפעול האוטומטי, שגרמה לפריצת דיסקית ביטחון. כתוצאה מכך נגרם קול רעש פתאומי, שדומה לקול נפץ. עוד נמסר כי זוהי "תופעה סטטיסטית המתרחשת מדי פעם", אולם הסיבות עדיין נבדקות. "אין ולא היתה כל סכנה לעובדים ולציבור, ואין נזק". פיצוצים דומים נשמעו באוקטובר 2023 ובאוגוסט 2021.

בעקבות הפיצוץ, שנשמע ברכסים, בקריות ובנשר, באיגוד ערים התקבלו עשרות פניות מבוהלות. יו"ר האיגוד, עו"ד שרית גולן, מסרה: "מדובר בעוד תזכורת להתנהלות חסרת האחריות של מפעלי בז"ן, שנראה שלא מפיקים לקחים מטעויות העבר וקוראים לאירוע 'שגרה תפעולית' תוך שממשיכים לסכן את תושבי מפרץ חיפה.

"למרבה הצער, דו"חות רבים והתרעות שמוציא האיגוד כנגד התנהלות המפעלים לא זוכים לטיפול מהיר ונוקשה מצד המשרד להגנת הסביבה כפי שהיה מצופה לראות כנגד מפעל שתקלות הן שגרת עבודתו ולא 'תופעה סטטיסטית'. פינוי התעשיות הפטריכימיות בהתאם להחלטת הממשלה ולתמ"א 75 הוא הכרח ביטחוני שיש להתחילו בהקדם האפשרי, כי האסון הוא רק שאלה של זמן".

המפעלים הפטרוכימיים ובתי זיקוק, מפרץ חיפה,. יניב נדב, פלאש 90
המפעלים הפטרוכימיים ובתי זיקוק, מפרץ חיפה/פלאש 90, יניב נדב

ממשרד להגנת הסביבה נמסר כי "ממידע שנמסר למשרד להגנת הסביבה התרחשה תקלה בתהליך במתקן פוליאתילן במפעל כאו"ל של קבוצת בז"ן. המתקן הופסק באופן מיידי והתקלה בטיפול המפעל. המשרד להגנת הסביבה יבחן את האירוע ואת העמידה בהיתר הפליטה, יתחקר אותו וינקוט באמצעים ככל שיידרש".

  • עוד באותו נושא:
  • בז"ן
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully