וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק המנומס להחזרת החטופים לא עובד. עכשיו צריך לצאת לרחובות

גדי סולומון

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 10:33

אחרי 100 ימים צריך להודות, המאבק להחזרת החטופים לא פועל במתכונתו הנוכחית. לא הצלחנו להשיב אותם הביתה. הסיבה פשוטה: אנחנו מול ממשלה צינית שתראה בעסקה חדשה תמונת ניצחון לחמאס. זה הזמן ללכלך את הידיים ולצאת לרחובות, הזמן להרעיד את המדינה - ולדרוש עסקה עכשיו

עשרות משפחות חטופים עושות כעת את דרכן למעבר כרם שלום במטרה לחסומו: "לא נאפשר הכנסת ציוד הומניטרי לעזה בזמן שהחולים והפצועים נמצאים בשבי החמאס"/שימוש לפי סעיף 27א'

אני כותב את מה שאני כותב בכאב גדול, אבל אחרי 100 ימים, כש-136 ישראלים נמצאים עדיין בשבי חמאס, צריך להגיד את זה ביושר: המאבק להשבת החטופים, כפי שהוא היה עד היום - לא עובד. במבחן התוצאה, לא הצלחנו להביא את השבויים הביתה. והסיבה פשוטה מאוד. אנחנו עומדים מול ממשלה קרה וצינית עם אפס אמפתיה לתושבים שלה, עם אפס אחריות למחדלים שיצאו תחת הידיים שלה. והיא רוצה אתכן המשפחות, נחמדות, מאופקות ושותקות. ולכן כל ההפגנות, הצעדות, המיצגים, ההופעות, הסרטונים, הביקורים בחו"ל והבעת האמפתיה של מנהיגי עולם - לא החזירו את החטופים, ולא יחזירו את החטופים גם בעוד 100 ימים.

אנחנו במזרח התיכון - כאן מי שנחמד נתפס כחלש. אז מחבקים אתכם, אומרים שיעשו הכל כדי להחזיר את החטופים, אבל בפועל אין שום החלטה אופרטיבית להתקדם לעסקה.
מבחינת הממשלה, היא לא מוכנה לדבר בכלל על עסקה, מסיבה פשוטה: לשיטתם, החזרת אסירים פלסטינים עם דם על הידיים פיורשה תמונת ניצחון של חמאס - ולא משנה מי יחזור תמורת עסקה שכזאת.

במתמטיקה הנוראית שלא רואה את האדם מאחורי המספרים, המשוואה פשוטה: יותר חשוב לממשלה להשאיר אסירים פלסטינים בכלא הישראלי, מאשר להביא לשחרורם של 136 גברים, נשים, ילדים, חיילים וקשישים שנמצאים בשבי חמאס. ולכן המשך המאבק כפי שראינו אותו ב-100 הימים הראשונים, חייב לשנות צורה אם רוצים להחזיר את השבויים הביתה.

עצרת ״100 ימים של גיהנום״ לציון 100 ימים לחטיפה, כיכר החטופים, תל אביב. 13 בינואר 2024. מרסלו שניידמן, אתר רשמי
עצרת ״100 ימים של גיהנום״ לציון 100 ימים לחטיפה, כיכר החטופים, תל אביב. 13 בינואר 2024/אתר רשמי, מרסלו שניידמן
נתיבי איילון נחסמו בזמן הפגנת 24 שעות למען השבת החטופים, כיכר החטופים תל אביב. 13 בינואר 2024. אסתר וינר אילוז, אתר רשמי
נתיבי איילון נחסמו בזמן הפגנת 24 שעות למען השבת החטופים, כיכר החטופים תל אביב. 13 בינואר 2024/אתר רשמי, אסתר וינר אילוז

בישראל, אין מקום למאבקים מנומסים. תראו לי מאבק מנומס אחד שהצליח. הממשלה בונה על זה שהמאבק יהיה מגודר בסדרת הופעות ומיצגים בכיכר החטופים. היא מרדימה את המשפחות בהצהרות חסרות משמעות על החשיבות לכאורה של החזרת החטופים, בזמן שהלחימה נמשכת, ופצצות המטוסים מתקרבות לחטופים ועלולות לפגוע בהם.

אני מכיר באופן אישי חלק מהורי החטופים. הם לא יכולים לחכות עוד 100 ימים. ולכן אני קורא להם עכשיו ואומר, הגיע הזמן להפסיק להיות נחמדים. הגיע הזמן להפסיק לשתוק. הגיע הזמן להרעיד את המדינה ולהחזיר את החטופים.
יש לכם גב ציבורי רחב מאוד, וזה הזמן לפעול ולדרוש עסקה עכשיו. וכן, צריך להתחיל ללכלך את הידיים ולצאת לרחובות - אין לכם מה להפסיד.

צריך לעשות הכל כדי שהממשלה תלך לעסקה עכשיו, וזה כולל לחסום צמתים, לשבות רעב, לסגור את הקריה ולדרוש מהממשלה מתווה לעסקה. לא הבטחות שווא ולא עוד בזבוז זמן יקר. זה הזמן שלכם לצעוק באולפנים, בעיתונים ובכל מקום: צריך לדבר על המחיר שישראל שילמה עד היום, ועל זה שהיא צריכה לשלם עכשיו, כדי להביא את החטופים הביתה. הורים יקרים, מפסיקים להיות מנומסים ונחמדים ומחזירים את החטופים בעסקה - עכשיו.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי בעל התמחות בניהול משברים וקמפיינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully