וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת יש"ע: ישובים שלמים נמצאים סמוך לקיני טרור וללא מעטפת ביטחונית מספקת

עודכן לאחרונה: 13.1.2024 / 23:14

תיעוד חדירת המחבלים ליישוב אדורה שבהר שומרון/לפי סעיף

ראש מועצת יש"ע ומועצת גוש עציון, שלמה נאמן, יחד עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון התייחסו הערב (שבת) לחדירת המחבלים היישוב אדורה אמש ואמרו כי "נמנע אסון כבד ביישוב אדורה שעלול היה להוביל לטבח של עשרות מתושבי היישוב ורק בזכות חתירה למגע ואומץ לב של כוחות הביטחון נמנע הטבח".

"אנחנו מזהירים מהתרחיש הזה כבר חודשים ארוכים, יישובים שלמים נמצאים בסמוך לקיני טרור וללא מעטפת ביטחונית מספקת - יש יישובים ללא גדרות וללא מרכיבי ביטחון ולא תמיד אפשר לסמוך על הנס", אמר שלמה נאמן וציין כי הוא וראשי המועצות הנוספים קוראים לראש הממשלה ולשאר חברי הממשלה לאשר כבר מחר בישיבת הממשלה את התקציבים למרכיבי הביטחון והחוסן לבסיס התקציב לשנת 2024 ולא להסתמך על הנס.

"ראש הממשלה ושר האוצר חייבים להפנים את מה שאירע אתמול כדי שאירועים כאלו לא יקרו שוב ולכן הדבר החשוב ביותר כעת הוא להכניס את תקציב מרכיבי הביטחון והחוסן ביהודה ושומרון לבסיס התקציב כבר בשנה זו", מסרו בהודעה.

זירת הפיגוע ביישוב אדורה, דרום הר חברון. 12 בינואר 2024. TPS
זירת הפיגוע באדורה/TPS

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי אומר בשיחה עם וואלה!: "עם קבלת ההודעה נדרכנו מאוד. לצערי, אנחנו בוגרים של האינתפאדה השניה, של חדירות לישובים בשבתות, אנחנו זוכרים את החדירה לישוב עתניאל בו נרצחו 4 תלמידי ישיבה ופיגוע חדירה נוסף באדורה לפני 22 שנה בו נרצחו 4 תושבים, מהר מאוד הבנו שמדובר בחוליה של 3 מחבלים, דבר שיחסית הוא נדיר, לדעתי משנות האלפיים לא היה אירוע כזה של 3 מחבלים, בדרך כלל זה היה אחד או שניים. הבנתי מה הפוטנציאל. תוך כדי שהתארגנתי ליציאה לכיוון אדורה הבנתי שנפצע תושב היישוב, חייל מהגדוד של הגמ"ר ושמתנהל מרדף אחרי המחבלים ונכנסנו לנוהל הרגיל של חדירת מחבלים. לוקח זמן עד שמתבהר שחתרו למגע והמחבלים נהרגו ועוד זמן שנשלל החשד לעוד מחבלים נוספים שחדרו ליישוב".

דמרי הוסיף: "שוחחתי אמש עם החייל שסיפר שהוא קפץ ראשון בעקבות התראה על פרצה בגדר, ברגע שהוא הגיע למקום עם הרכב, הוא ראה את החתך ודיווח על כך ותוך כדי החלו לירות עליו ממרחק די קצר, הווא מדווח על כך ומקפיץ את כל הכוחות וברוך השם האירוע הסתיים אחרי כשעה כשהגיעו עוד כוחות ועד לחיסול המחבלים. בסוף התוצאה היא טובה, 3 מחבלים הרוגים 20 מטר מנקודת החדירה. כיום, ישוב אדורה הוא ישוב חזק מאוד, שיש לו ביקוש מאוד גבוה ועם מיקום מאוד מקסים. בכוונתנו לחזק ולתת מענה גם בהיבט הביטחוני וגם בהיבט ההתיישבותי זאת מתוך נקודת הנחה שבסוף האוכלוסייה הערבית ששולחת ומגדלת את אותם מחבלים שמגיעים לתוך הישובים מבקשים דבר אחד, לגרש ולסלק אותנו מכאן, ואחננו באים ואומרים בדיוק הפוך, לא רק שנתקפל מפה אלא נלך ונתרחב ונקים שכונה חדשה באדורה, מענה ציוני הולם וזה יקרה ממש בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully