וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות של חודשים התפוצצה: גלנט נטש בכעס את דיון הקבינט - וחזר אחרי כשעה

עודכן לאחרונה: 13.1.2024 / 23:47

שר הביטחון עזב את הישיבה, לאחר שלשכת רה"מ סירבה להכניס את ראש המטה שלו - בטענה שמדובר בדיון ללא נוכחות יועצים. "אפילו אני לא משאיר את העוזרים שלי", אמר הנגבי, ונענה בעקיצה: "שכחת שגם אתה עוזר". גלנט חזר אחרי כשעה לחלק השני של הדיון, שהוא בנוכחות שרים בלבד

נתניהו: "משפחות החטופים לא יכולות לשים את עצמן במקום הדרג המדיני"/לע"מ

מתיחות בקבינט המלחמה: שר הביטחון יואב גלנט נטש הערב (שבת) את ישיבת קבינט המלחמה שהתכנסה, לאחר שלשכת ראש הממשלה סירבה להכניס את ראש המטה שלו, שחר כץ, לדיון בטענה שהדיון הוגדר ללא נוכחות עוזרים. לפי שני גורמים המעורים בפרטים, בדיון כן השתתפו עוזרים של ראש המל"ל צחי הנגבי וגורמים נוספים ועל כן גלנט החליט לנטוש את הדיון - ולפני יציאתו אמר: "תפסיקו להפריע לי לעבוד".

גורמים בלשכת ראש הממשלה אומרים כי הדיון הוגדר מראש ללא השתתפות עוזרים ויועצים. יצויין כי המזכיר הצבאי של שר הביטחון כן נכנס לדיון, אך את ראש המטה שלו סירבו להכניס. ראש המלל צחי הנגבי אמר לגלנט: "אפילו אני לא משאיר את העוזרים שלי", וגלנט השיב: "שכחת שגם אתה עוזר". גלנט הצטרף לדיון כשעה אחרי שהחל, ללא יועציו. שר הביטחון חזר לחלק השני של הדיון שהוא רק בנוכחות השרים ללא יועצים בכל מקרה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו , שר הביטחון יואב גלנט , הצהרה לתקשורת, 18 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
מתיחות בקבינט המלחמה. גלנט ונתניהו/ראובן קסטרו

התקרית מגיעה ברקע מתיחות נמשכת ומתגברת בין ראש הממשלה שר הביטחון ולשכותיהם מתחילת המלחמה. בין השאר, בלשכת ראש הממשלה מסרבים לאשר לפרקים אישורי כניסה לראש המטה של גלנט, מה שגורם לעימותים תקופתיים. בחדשות 12 דווח בשבועות האחרונים כי נתניהו גם אסר על ראש המוסד וראש השב"כ להשתתף בדיונים אסטרטגיים על סוגיית החטופים והנעדרים.

היחסים בין נתניהו וגלנט עלו על שרטון עוד בסוף חודש מרץ, כשראש הממשלה פיטר את שר הביטחון בעקבות אזהרתו מהסכנות הביטחוניות של המהפכה המשפטית. אחרי המחאה הציבורית הגדולה שפרצה בליל הפיטורים, נתניהו הקפיא את ההחלטה ולבסוף הודיע כי חזר בו.

מאז, לפחות כלפי חוץ, השניים הפגינו יחסי עבודה תקינים בחודשים האחרונים, אך מאחורי הקלעים התגלעו מחלוקות קשות, בעיקר סביב קידום המהפכה המשפטית והמשבר בחיל האויר ובמילואים. גלנט הצביע בסוף יולי בעד החוק לביטול עילת הסבירות אך הוא והרמטכ"ל הרצי הלוי הזהירו את נתניהו ממשבר הכשירות בצבא, והוא סירב לדרישתם להודיע על הקפאה של המהפכה המשפטית. המתיחות נמשכה לתוך המלחמה גם אחרי ה-7 באוקטובר, ומחריפה בשבועות האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully