וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל על המאמצים להשבת החטופים: "הזמן דוחק - פועלים בכל האמצעים"

עודכן לאחרונה: 13.1.2024 / 20:06

"כדי להביא לתוצאות ממשיות עלינו להמשיך ולפעול בשטח האויב, ולא לאפשר נסיונות סחיטה להפסקת אש", הוסיף רא"ל הרצי הלוי. על הדיווחים אודות פתיחת תחקיר צה"לי אמר: "צה"ל כפוף לדרג המדיני ומכבד אותו - אך ההחלטה על תחקיר היא צורך מבצעי"

הרמטכ"ל: "צה"ל כפוף לדרג המדיני, אך ההחלטה על התחקיר היא צורך מבצעי"/ניב אהרונסון

הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, התייחס הערב (שבת) בהצהרה לתקשורת למאמצים להחזרת החטופים ברקע ציון 100 ימים לטבח 7 באוקטובר ואמר כי "הזמן דוחק להשבת החטופים ואנחנו לא זונחים את המטרה הנעלה הזאת". על התחקור הצבאי של הטבח הוסיף: "צה"ל כפוף לדרג המדיני ומכבד אותו - אך ההחלטה על תחקיר היא צורך מבצעי ואינה החלטה של מדיניות".

"אישרנו היום תוכניות לפיקוד הדרום להמשך הלחימה ולהגברת הלחץ הצבאי על החמאס. לחץ שיביא לפירוק החמאס ולהחזרת החטופים. הלחץ הזה, ורק הוא - הצליח להביא עד כה להשבתם של חטופים", טען הרמטכ"ל והוסיף: "מחר נציין מאה ימים מתחילת המלחמה. אנחנו פועלים בכל האמצעים, ברובם חשאיים, על מנת להשיבם וכך נוסיף לעשות עד שנחזיר את כולם".

לדבריו, "כדי להביא לתוצאות ממשיות עלינו להמשיך ולפעול בשטח האויב, לא לאפשר נסיונות סחיטה להפסקת אש שכפי הנראה לא יביאו לתוצאות ממשיות".

הצהרת הרמטכ"ל הרצי הלוי. 13 בינואר 2023. ניב אהרונסון
הצהרת הרמטכ"ל הרצי הלוי. 13 בינואר 2023/ניב אהרונסון

רא"ל הלוי התייחס גם לדיווחים על פתיחת תחקיר צבאי של אירועי 7 באוקטובר: "תחקיר אמת הוא נשמת אפו של צבא - אנחנו מתחקרים כל הזמן. צה"ל אחראי לביטחון המדינה ומחויב להשתפר ולהתאים עצמו ללחימה בשטח. תחקיר מבצעי כמובן לא מחליף בדיקה או חקירה חיצונית". לדברי הרמטכ"ל, "לא קבענו עדיין מתי נתחיל לתחקר, אך קבענו שנתחקר מוקדם ככל שניתן את האירועים שהביאו לפתיחת המלחמה ואת אירועי השבעה באוקטובר. אנחנו חייבים להתחיל ולהבין מה קרה, כדי להגן טוב יותר על תושבי העוטף ועל מנת שנדע להבטיח שהיום הזה לא יחזור על עצמו".

"צה"ל כמובן כפוף לדרג המדיני ומכבד אותו. צריך ונכון לשאול אותנו ולבקר אותנו. אנחנו מקשיבים ולומדים מכל אמירה, אך ההחלטה אודות התחקיר היא צורך מבצעי ואינה החלטה של מדיניות. צה"ל רוצה וצריך להיות טוב יותר. אני משוכנע שכולם מבינים ומזדהים עם הרצון הזה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
היחידה הרב מימדית, 13 בינואר 2023. דובר צה"ל
היחידה הרב מימדית, 13 בינואר 2023/דובר צה"ל

הרמטכ"ל עדכן כי היום אישרו בצה"ל תוכניות לפיקוד הדרום להמשך הלחימה ולהגברת הלחץ הצבאי ברצועה: "הנהגת החמאס תולה תקוות בהפסקת הלחימה, והיא משוכנעת שהרגע הזה קרב. בשם מטרות כל כך צודקות אנחנו נחושים ומתמידים".

על הישגי התמרון ברצועה, פירט הרמטכ"ל: "השלמנו את פירוק המסגרות הצבאיות של החמאס בצפון הרצועה, וכעת הכוחות יוצאים למשימות להעמקת ההישג ולשימורו במרחב הזה. יש שם עדיין מחבלים, יש מעט תשתיות, אנחנו נמשיך לפגוע, לרדוף ולהשמיד".

"את ריכוז המאמץ העברנו למרכז ולדרום הרצועה, שם חשפנו, כולל היום, מפעלי ייצור אמצעי לחימה מעל ומתחת לאדמה, בהם טילים שיועדו לעורף ישראל, תעשייה צבאית של ממש", הוסיף הרמטכ"ל, "ההשמדה הזו חשובה מאוד לשם מניעת ההתעצמות העתידית, וחשוב להבין, ללא התמרון בשטח, לא ניתן היה לעשות זאת".

מטח חזבאללה פגע במבנים בצפון ישראל. 8 בינואר 2023. ללא, אתר רשמי
מטח חזבאללה פגע במבנים בצפון ישראל. 8 בינואר 2023/אתר רשמי, ללא

"אנחנו מנהלים לחימה במספר זירות במקביל, בעצימות משתנה. פועלים בכל מקום. לא תהיה חסינות למבקשים להרגנו: לא בעזה, לא ביהודה ושומרון וגם לא בזירות האחרות ברחבי המזרח התיכון", אמר הרמטכ"ל והתייחס לזירה הצפונית ולאיום מצז חיזבאללה.

"חיזבאללה בחר לשמש כ-'מגן חמאס' בשליחות איראן, ואנחנו גובים ממנו על כך מחיר הולך וגדל. מי שמתנה הפסקת החיכוך בצפון בהפסקת הלחימה ברצועת עזה, ישלם מחירים הולכים וגוברים. המציאות הביטחונית בצפון מתעצבת כבר בימים אלו. אנחנו מרחיקים את מחבלי רד'ואן מהגבול ופוגעים ביכולות חיזבאללה אותן בנה במשך שנים. פועלים בחופש פעולה במרחב האווירי של לבנון ותוקפים כל איום שאנחנו מזהים. אזור דרום לבנון הוא אזור לחימה, והוא יישאר כזה, כל עוד חיזבאללה פועל ממנו. חיזבאללה עלול להפוך את כל מדינת לבנון לאזור לחימה, יהיה לכך מחיר כבד".

"ביהודה ושומרון, אנחנו פועלים מסביב לשעון ביישובים ובצירים. במהלך המלחמה ביצענו מספר חסר תקדים של פעילויות התקפיות, ועצרנו מחבלים בין היתר בדרכם לפיגוע. יחד עם ההתיישבות אנחנו מתחקרים כל אירוע ומחזקים את ההגנה".

המשנה ליועמ"שית, גיל-עד נועם, במהלך הדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, 12 בינואר 2024. רויטרס
המשנה ליועמ"שית, גיל-עד נועם, במהלך הדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, 12 בינואר 2024/רויטרס

בסיום דבריו, התייחס הרמטכ"ל גם להליך המשפטי שמתנהל בימים אלו בבית הדין הבינלאומי בהאג בו מואשמת ישראל ברצח עם בעזה: "בימים אלה חשוב להזכיר, אנחנו נלחמים מלחמה צודקת מאין כמותה, מלחמה שאויב רצחני פתח בה, כאשר טבח באופן לא אנושי בחפים מפשע. אנחנו לא שוכחים ולא נשכח, ונמשיך להזכיר גם לאלו המנסים להתכחש לכך".

לדבריו, "אנחנו נלחמים על זכותנו לחיות כאן בביטחון. צה"ל נלחם במקצועיות תוך שהוא פועל על-פי ערכיו ועל-פי עקרונות הדין הבינלאומי. צה"ל, על כל לוחמיו ומפקדיו, ממוקד כולו במטרות המלחמה - נמשיך להילחם עד להשגתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully