וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא הפנימו החלטות": המשטרה תשלם 1,000 שקלים למפגין שעוכב בקיסריה

עודכן לאחרונה: 13.1.2024 / 20:41

"צר לי כי משטרת חדרה לא הפנימה החלטות", קבע השופט יעקב גולדברג, "ראוי כי תעשה זאת להבא". המפגין שנעצר לוואלה!: "המשטרה מערימה עלינו קשיים, מצרה את צעדנו ומגבילה את זכותנו למחות גם בקיסריה". הפגנה סמוך למעונה של משפחת נתניהו בקיסריה תתקיים גם היום

מחאת קיסריה, 6 בינואר 2024/מחאת קיסריה

בית משפט השלום בחדרה קיבל (חמישי) את טענותיו של מארגן הפגנת השבת שעברה מול בית ראש הממשלה בקיסריה, ביטל את התנאים המגבילים שהוטלו עליו בתחנת חדרה ופסק למשטרה הוצאות. זאת, תוך שביקר את התנהלות המשטרה ותוך שהתייחס לשורת החלטות של בית משפט השלום בחדרה ושל בית המשפט המחוזי בחיפה כי "עמדו על כך שהגבלת חירותו של מפגין לא תעשה אלא בנסיבות מתאימות ותוך הקפדה על האיזון הנדרש בין חירות המפגין ואינטרס הציבור בקיומן של הפגנות בחברה דמוקרטית, לבין שמירה על הסדר הציבורי ושיקולים ציבוריים אחרים המחייבים הגבלה מידתית של חירות זו".

החלטות אלה ציינו כבר כי "נדרשת הלימה בין עילת המעצר או החשש הקונקרטי העולה מן העורר, לבין ההגבלה המוטלת עליו" והשופט יעקב גולדברג הדגיש הפעם, "צר לי כי משטרת חדרה לא הפנימה החלטות אלה וראוי כי תעשה זאת להבא". הוא פסק למשטרה כי תשלם למפגין יובל סלע 1,000 שקלים הוצאות.

הפגנה בקיסריה, 6 בינואר 2024. מחאת קיסריה,
הפגנה בקיסריה, 6 בינואר 2024/מחאת קיסריה

המפגינים בקיסריה, טוענים זה חדשים שהמשטרה הולכת ומגבילה יותר ויותר את זכותם החוקית להפגין כנגד הממשלה והעומד בראשה. יוזכר כי בשנים האחרונות המפגינים מורחקים למרחק של כקילומטר ממעונה של משפחת נתניהו, רחובה חסום בשערים מאובטחים משני צדיו, והמפגינים מוגבלים למתחם צר מעבר לכביש הראשי החוצה את הישוב, מאחורי גדרות. המשטרה המשיכה להצר את צעדיהם, פעמים היא מונעת שימוש במגפונים, פעמים הקמת במה, פעם החרימה תוף, הפעם סלע המחלוקת היה התהלוכה שתכננו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

יובל סלע, איש הייטק מנהל חברת תוכנה בן 52 מקיבוץ צבעון על גבול ישראל-לבנון, היה אחד ממארגני ההפגנה בקיסריה בשבוע שעבר. מטענותיה של עורכת הדין אורית שלו שייצגה אותו, עולה שטרם האירוע הוא עדכן במקום את מפקד תחנת חדרה שאחרי העצרת אמורה להתקיים תהלוכה ובתגובה אמר לו מפקד התחנה שלא ידע על זה ופסק: "אין תהלוכה, מפקד המחוז לא מרשה". בתום ההפגנה ניגשו לסלע שוטרים, עיכבו אותו ללא נימוק, וזימנו אותו לתחנת המשטרה ליום המחרת. שלו ציינה שמפגינים אחרים נעצרו בחדשים האחרונים בנסיבות דומות, לרבות בחשד לביצוע עבירות אלימות ואיומים כנגד שוטרים או עבירות של תקיפה סתם, הם שוחררו בתנאים מגבילים דומים, אך עררים שהוגשו בעניינם הובילו לביטול מוחלט של התנאים המגבילים בהם חויבו. "בחלקם חרף התנגדות המשטרה לביטול התנאים המגבילים ובהמשך בהסכמתה, בחלקם בהסכמתה המיידית ובחלקם חרף התנגדותה המוחלטת", אמרה. היא צרפה תשע דוגמאות בשנה האחרונה למקרים כאלה באזור.

הפגנה בקיסריה, 6 בינואר 2024. מחאת קיסריה,
הפגנה בקיסריה, 6 בינואר 2024/מחאת קיסריה

"הוא הראה לו שהתהלוכה מאושרת זה לא הזיז למפקד התחנה ובכלל זה לא עניין אותו והוא הודיע לו ככה מעכשיו לעכשיו אין תהלוכה בשום אופן". טענה עו"ד שלו בפני בית המשפט, תוך שציינה כי למרות האכזבה, המפגינים ביטלו את התהלוכה. סלע עלה על הבמה ואמר שלמרות שהתהלוכה הזו באישור ובאו הרבה אנשים התהלוכה היא מבוטלת. היא גם ציינה ששבוע לפני זה הוקמה במה בגובה מטר בהתאם לאישור של המשטרה, "המפגינים הזמינו קבלן שביצע את הבמה והתאים את הבמה לפי ההיתר אחד לאחד. מה קרה? עברה שם שיירת ראש הממשלה, מישהו צילם את הבמה ואחרי רבע שעה הגיע מפקד המחוז על אזרחי וביקש לפרק את הבמה. מפקד המחוז מורה להם לפרק במה מאושרת למרות שהיו אישור כמה ימים לפני זה ופירקו את הבמה". הם קיימו את ההפגנה בלי במה כי הם שומרי חוק, המוחים מקיימים את הסדר הציבורי". לדבריה, "טענות המשיבה שהעורר הוא זה שהפר את התנאים והוא זה שפעל בצורה לא נכונה היא טענה אבסורדית ועיוות מוחלט של היוצרות. המשטרה מתנהלת באופן בלתי תקין בצורה שעומדת בניגוד לחוק ושערורייתית".

סלע הוא אחד מתושבי צבעון שנותרו בישוב למרות הפינוי. למחרת ההפגנה הוא הגיע מהצפון המטווח לתחנה חדרה, ושם בתום חקירה הוא הורחק מקיסריה למשך 15 יום בשל חשש מ"שיבוש הליכי חקירה ומסוכנות לביטחון הציבור".

יובל סלע, בהפגנה, במרכז, מוקף בלוחמי יום כיפור. מחאה קיסריה,
יובל סלע בהפגנה, במרכז/מחאה קיסריה

אין חולק כי לאחר החלטתו של מפקד המשטרה במקום עלה יובל סלע על בימה והביע את מחאתו על התנהלות המשטרה אשר לשיטתו היתה בלתי תקינה, ציין השופט יעקב גולדברג שביקש הסברים מהמשטרה על התנאים שהוטלו עליו. "דיבר סרה (כך במקור) הגובלים בהסתה על המשטרה בנוכחות המון רוב, דבר הטומן בחובו מסוכנות", מסרה לו קצינת החקירות, מפקח גל הרוש. "אני רואה קושי רב בטשטוש הגבולות העולה מתגובת קצין החקירות של חדרה", קבע השופט גולדברג, "יאמר מיד כי אינני סבור שהדברים מהווים הסתה, ומשכך לא היה מקום לייחס לעורר מסוכנות בגינם". הפגנה בקיסריה תתקיים גם היום.

"משבוע לשבוע המשטרה שם מערימה עלינו עוד ועוד קשיים ומצרה יותר ויותר את צעדנו ובכך מגבילה את זכותנו הדמוקרטית למחות גם בקיסריה", אמר בתגובה יובל סלע לוואלה. אנחנו נמשיך להפגין שם, מול מעון האשם במחדל 2023, אנחנו מקווים שהמשטרה תאפשר לנו לממש את הזכות החוקית לעשות את זה ואנחנו מצפים שהם יפעלו לשם יישום הזכות הזו ולא תסכל אותה".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "ביום 6.1.24 התקיימה הפגנה בקיסריה אשר אושרה מבעוד מועד ע"י המשטרה תוך קביעת תנאים לקיומה ובמהלכה , התרשמו הגורמים המוסמכים בשטח כי מר סלע מפר את התנאים ומפר את הסדר הציבורי. משכך , מר סלע זומן כדין לתחנת המשטרה ונחקר תחת אזהרה יום למחרת. יודגש כי משטרת ישראל אשר פועלת מכוח סמכויותיה עפ"י חוק , תלמד את נימוקי בית המשפט במסגרת החלטתו להשית הוצאות ותפיק לקחים בהתאם".

קצין בכיר במחוז חוף הוסיף כי "בניגוד לנטען בכתבה על ידי עורכת הדין (אודות ההפגנה ב-30.12, י.א.), נציין כי מפקד המחוז לא נכח כלל בהפגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully