וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: בית המשפט לחוקה דחה פסילת מפלגה ניאו נאצית

18.3.2003 / 18:32

הסיבה: הראיות הסתמכו על מודיעים משטרתיים פרובוקטיביים שקיבלו הוראה מהממשלה להתסיס את הפעילים; הממשלה ושני בתי הפרלמנט ביקשו את הפסילה על רקע גל של פשעי שנאה ברחבי המדינה

בית המשפט לחוקה בגרמניה דחה את בקשת הממשלה והפרלמנט להוציא מחוץ לחוק מפלגה ניאו נאצית (אן.פי.די). "ההליך מופסק" - קבעה יו"ר הרכב השופטים, ווינפרייד האסמר.

בבי.בי.סי דווח כי בית המשפט הפסיק את הטיפול בבקשת הממשלה והפרלמנט לאחר שהתברר שהראיות נגד המפלגה הניאו נאצית הן בעיקר דברי הסתה שאמר מודיע משטרתי שהושתל בתוכה. המפלגה טוענת כי הממשלה הנחתה את המודיעים להסית לשנאה גזענית ולגייס לכך פעילים ניאו נאצים כדי לחזק את התיק שלה כנגד מפלגת האן.פי.די. הממשלה מכחישה את טענות המפלגה.

מפלגתו של הקנצלר הגרמני, גרהרד שרדר, החלה בהליכים להוצאה מחוץ לחוק של המפלגה הניאו נאצית לאחר גל פשעי שנאה גזענית שאירעו בגרמניה בשנת 2000. גם שני בתי הפרלמנט פנו לבית המשפט בשנת 2001 להוציא מחוץ לחוק את המפלגה הקיצונית וכינו אותה "איום לדמוקרטיה הגרמנית".

שלושה מתוך שבעת השופטים החליטו כי נוכחות המודיעים המשטרתיים אינה מאפשרת את המשך הדיון בהליך הפסילה. על פי החוק הגרמני יש צורך ברוב של שני שלישים מקרב השופטים כדי לדון בפסילה של מפלגה מהשתתפות בבחירות.

האסמר אמרה כי ההחלטה אינה פסיקה האם המפלגה נוגדת את החוקה הגרמנית אלא "מביעה חוסר שביעות רצון מדרך פעולתה של הממשלה". הבחירות המוצלחות ביותר עבור מפלגת האן.פי.די בגרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה היו בשנת 1969 אז קיבלה 4.3 אחוזים מהקולות. עם זאת, כמפלגה חוקית המוכרת על ידי המדינה, היא מקבלת מימון ויכולה לרוץ לבחירות לרשויות המקומיות בגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully