וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי קונגרס לשגריר בוושינגטון: "התבטאויות בן גביר וסמוטריץ' גורמות נזק לישראל"

עודכן לאחרונה: 13.1.2024 / 1:37

בפגישה קשה ביום חמישי, הביעו 15 חברי קונגרס יהודים מהמפלגה הדמוקרטית דאגה רבה באוזניי השגריר מייק הרצוג מההשפעה השלילית של הצהרותיהם של שר האוצר ושל השר לביטחון לאומי על תדמית ישראל בדעת הקהל בארה"ב. כמה מהמשתתפים אף טענו שעל נתניהו לפטר אותם

סמוטריץ' נגד מינוי אהרן ברק: "נתניהו עשה זאת מבלי להתייעץ איתנו - זאת שגיאה"/ערוץ הכנסת

קבוצה של חברי קונגרס יהודים מהמפלגה הדמוקרטית נפגשה ביום חמישי עם שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג והביעה בפניו דאגה רבה לגבי התבטאויותיהם המתסיסות של שרי הימין הקיצוני בממשלת ישראל איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'.

איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', הכנסת, ירושלים. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
חברי קונגרס יהודים הביעו דאגה לגבי התבטאויותיהם של איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. בן גביר וסמוטריץ'/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

למה זה חשוב

  • בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו כי ההצהרות והפעולות של שרי הימין הקיצוני, במיוחד מאז תחילת המלחמה בעזה, יוצרו מתיחות הולכת וגוברת בין ישראל לבין רבות מבנות בריתה ובמיוחד ממשל ביידן והמפלגה הדמוקרטית בארה"ב.
  • רק בימים האחרונים התבטאו בן גביר וסמוטריץ' כמה פעמים בעד עידוד הגירה של פלסטינים מרצועת עזה והקמה מחדש של התנחלויות. שר החוץ האמריקני בלינקן גינה את התבטאויותיהם וכינה אותן חסרות אחריות.
  • סמוטריץ' ובן גביר גם מפעילים לחץ פוליטי על נתניהו שלא להיענות לבקשות הממשל האמריקני בכל הנוגע למלחמה בעזה ולרשות הפלסטינית.
  • אחד מחברי קבינט המלחמה אמר לוואלה כי בן גביר משתמש במלחמה בעזה "לקמפיין פוליטי קיצוני". לדבריו, במקום לרסן את בן גביר ולצאת נגדו, נתניהו שותק רוב הזמן בגלל שיקולים פוליטיים.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
השניים מפעילים לחץ על נתניהו שלא להיענות לבקשות הממשל האמריקני. איתמר בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

מה הם אומרים

  • בפגישה עם השגריר הישראלי ביום חמישי השתתפו 15 חברי קונגרס יהודים, בהן כאלה שהינם פרו-ישראלים ביותר אך גם כאלה שמחזיקים בעמדות ביקורתיות כלפי ממשלת ישראל הנוכחית.
  • "ההסתייגות מבן גביר וסמוטריץ' היתה דבר שכל המשתתפים בפגישה הביעו פה אחד - גם מי חברי הקונגרס שמגדירים עצמם פרוגרסיבים וגם אלה שהינם פרו ישראלים מושבעים", אמרה חברת הקונגרס ג'ן צ'קובסקי.
  • היא ציינה כי כמה מחברי הקונגרס אמרו כי על נתניהו לפטר את בן גביר וסמוטריץ'.
  • בר הקונגרס ברד שניידר אמר כי בן-גביר וסמוטריץ' היו במוקד הפגישה אבל גם העלנו "שורה ארוכה של הצהרות אומללות" מצד חברי כנסת מהתקופה האחרונה.
  • לחצנו את השגריר לגבי הדאגות שיש לנו בעניין ההתבטאויות של אנשי הימין הקיצוני האלה, בכל הנוגע למה שעומד להתרחש ברצועת עזה בשלב הבא ומסדרה של הצהרות אחרות ומעוררות שאט נפש", אמר חבר הקונגרס גרג לנדסמן.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. משרד האוצר, צילום מסך
כמה חברי קונגרס אמרו כי על נתניהו לפתר את סמוטריץ' ובן גביר. בצלאל סמוטריץ'/צילום מסך, משרד האוצר

התמונה הגדולה

  • בפגישה עם השגריר הישראלי ביום חמישי הזהירו חברי הקונגרס כי ההתבטאויות של בן גביר וסמוטריץ' גורמות נזק לישראל בדעת הקהל בארה"ב.
  • "הסברנו שזה לא עוזר לשכנע אנשים בארה"ב שישראל לא מבצעת רצח עם בעזה", אמר חבר הקונגרס סטיב כהן. "שני השרים האלה גרמו לכך שלאלה מאיתנו שתומכים בישראל קשה לעשות זאת ב-100 אחוז".
  • הן ציין כי חברת הקונגרס ראשידה טאליב נשאה נאום בבית הנבחרים שבו הקריאה את ההתבטאויות של בן גביר וסמטוריץ' מתוך התביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק.
הסתודדיות במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על ביטול חוק עילת הסבירות 24 ביולי 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
זה לא עוזר לשכנע אנשים בארה"ב שישראל לא מבצעת רצח עם בעזה. סמוטריץ' ונתניהו/עיבוד תמונה, רויטרס

הצד השני

  • מקור שמעורה בתכני הפגישה אמר כי בתגובה לדאגות של חברי הקונגרס הזכיר השגריר הישראלי את דבריו של ראש הממשלה נתניהו יום קודם לכן ובהם הבהיר כי ישראל לא מתכוונת לגרש את הפלסטינים מעזה או לכבוש את עזה לצמיתות.
  • שלושה חברי קונגרס שהשתתפו בפגישה אמרו שהרצוג הדגיש כי בן גביר וסמוטריץ' יכולים לומר את דעתם באופן חופשי, אבל הצהרותיהם לא מייצגות בהכרח את המדיניות הרשמית של הממשלה.
  • חברת הקונגרס ג'ן צ'קובסקי, ששייכת לצד השמאלי של המפלגה הדמוקרטית, אמרה כי היא וכמה מעמיתיה "ניסו שוב ושוב לקבל תשובות אבל לא קיבלו שום דבר. "התומכים הגדולים ביותר של ישראל ממש לחצו על השגריר והוא רק נענע את הראש ורמז שאין לו מה לעשות", היא אמרה.
  • משגרירות ישראל נמסר כי "השגריר הרצוג שומר על קשר שוטף עם חברי קונגרס, דבר שמאפשר לו לעדכן אותם לגבי המדיניות הרשמית של ממשלת ישראל. אנו לא מגיבים על התוכן של שיחות פרטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully