וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל למנגנון פנימי: הרמטכ"ל ימנה צוות בדיקה חיצוני לתחקור המלחמה וכשליה

עודכן לאחרונה: 13.1.2024 / 8:36

במערכת הביטחון נשמעה ביקורת כלפי ההחלטה, תוך טענה כי לא יכול להיות שהרמטכ"ל ימנה בעצמו צוות שיחקור את פעולותיו. כמו כן, בשבוע הבא תמנה הפרקליטות הצבאית צוות פנימי שיחקור אירועי דגל ואירועים חריגים בלחימה

הרמטכ״ל הרצי הלוי יחד עם לוחמי מילואים, ח׳רבת אח׳זעה, עזה. 31 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי הימנה בשבוע הבא צוות בדיקה חיצוני למטה הכללי לביצוע תחקור פנימי על מהלכי המלחמה, הצוות יתמקד באירועי ה-7 באוקטובר ולמה שקדם לו. הלוי טרם החליט על הרכב צוות החקירה ועל מהלכי החקירה.

בצה"ל אומרים כי הרמטכ"ל יציג את החלטתו, כאשר תתקבל, למטה הכללי ולאחר מכן לשאר הציבור. בימים האחרונים נשמעה ביקורת מצד גורמים במערכת הביטחון על המהלך. לטענתם, לא יכול להיות שרמטכ"ל ימנה בעצמו צוות בדיקה שאמור לתחקר אותו ואת תפקודו כרמטכ"ל.

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי בהצהרה לתקשורת, 5 בדצמבר 2023. אמיר בוחבוט
ביקורת נשמעה במערכת הביטחון. הלוי/אמיר בוחבוט

הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר ירושלמי תמנה גם היא צוות תחקיר מטכ"לי בראשות אלוף במיל' ובהשתתפות תתי אלופים במיל'. הצוות במינויה של הפצ"רית, יתחקר אירועי דגל במלחמה שנחשבים לשנויים במחלוקת, בדומה לנעשה לאחר מבצע צוק איתן ומבצע שומר חומות. אחד הנושאים שצפוי להיבדק הוא אירוע הירי סביב בית חולים אל עלי. צוות החקירה יבדוק תלונות, אם יתקבלו ויקבל הנחיות מהפצ"רית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully