וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרו של העיתונאי החשוד שפרסם הסתה נגד חיילים הוארך ב-3 ימים

עודכן לאחרונה: 12.1.2024 / 15:49

טארק טאהא, העיתונאי החשוד שפרסם תמונות מסיתות באינסטגרם. 12 בינואר 2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
טארק טאהא, העיתונאי החשוד שפרסם תמונות מסיתות באינסטגרם. 12 בינואר 2023/אתר רשמי, ללא קרדיט

בית משפט השלום בחיפה האריך היום (שישי) בשלושה ימים, את מעצרו של טארק טאהא בן ה-26 מכאבול המתגורר ברמת אביב, עיתונאי ועורך הכותב לאתר ערב 48 בשפה הערבית. "לא הציג תעודה", טוענת המשטרה. חוקרי תחנת טמרה של המחוז הצפוני עצרו אותו אמש בחשד כי פרסם פוסטים מסיתים ברשתות החברתיות, ובהם תמיכה בארגון חמאס, "העלולים לפגוע בשלום הציבור".

בפוסטים מצולמים חיילי מילואים לבושים אזרחי ואוחזים נשק צהלי. באחד המקרים לוותה התמונה בכיתוב "פתיחת שנת הלימודים בחסות M-16, האקדמיה הישראלית מחנות צבא". במקרה אחר פרסם ציור של דגל פלסטין עם המילה "מחאה" ובתמונות נוספות הובעה דעה נגד מעשי צה"ל. "מעשים אלו מקימים חשד סביר לעבירות שצוינו בבקשה", קבע סגן הנשיאה, השופט יוסי טורס, תוך שציין כי לא התעלם מטענת הסנגור לפיה אינסטגרם ובכלל המרחב האינטרנטי אינו מהווה מקום ציבורי ע"פ החוק. המשטרה שטרם התקבל אצלה אישור פרקליטות המדינה לחקור את העיתונאי בחשד לעבירת הסתה, מייחסת לו עבירות של התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור וכן קשירת קשר לביצוע עוון. קומץ מעמיתיו, עיתונאים לגורמי תקשורת בשפה הערבית, הגיעו לעודד את רוחו ולסיקור ההליך המעורר עניין בתקשורת הערבית.

"מדובר על בחור צעיר, משפחה נורמטיבית, כולם נמצאים באולם, גם עיתונאים שעובדים אתו, אמנם לא מחזיק תעודה אבל מעשית ועובדתית הוא עורך חדשות", מסר עו"ד חאלד מחאג'נה, "הוא אמור להתחיל ביום ראשון את לימודיו כסטודנט בטכניון, הוא נגד אלימות, נגד פגיעה לא ביהודים ולא בפלסטינים".

במקביל נודע כי בית המשפט המחוזי חיפה מעכב את ביצוע ההחלטה לשחרר את עו"ד אחמד כליפה מאום אל פחם למעצר בית. עו"ד כליפה בן ה-42, נשוי אב לילדים, פעיל חברתי ופוליטי, עצור זה שלושה חדשים, לאחר שמיד עם פרוץ המלחמה הוביל הפגנה כנגדה. פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום נגדו בגין הסתה לטרור ובמקביל מבקשת את מעצרו עד תום ההליכים. אבל השבוע בבית משפט השלום בחיפה, נעתרה השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב לעורכות הדין אפנאן חליפה, מאיסנה מוראני וראודה מורקוס, ושיחררה אותו למעצר בית בתנאים מחמירים הכוללים איזוק אלקטרוני, ערבויות כספיות נכבדות ואיסור שימוש באינטרנט. פרקליטות המדינה מערערת על ההחלטה "נוכח המצב הבטחוני המתוח והלא יציב במדינה", בטענה למסוכנות "לא ערטילאית אלא קונקרטית ואישית" ומצטטת מחוות דעת שירות המבחן בעניינו הקובעת סיכון גבוה, "במיוחד במצבים של הסלמה בטחונית". בבית המשפט המחוזי השופטת עידית וינברגר עיכבה את השחרור עד יום שני הבא, אז תיתן את החלטתה בערר.

  • עוד באותו נושא:
  • הסתה
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully