וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שכחנו את מה שאהרן ברק עשה למעננו" - התמליל פרי דמיונו של נתניהו

גאולה אבן סער

עודכן לאחרונה: 12.1.2024 / 13:49

ראש הממשלה מסביר לחברי סיעתו את פשר החלטתו למנות את שופט העליון בדימוס, ברק, כנציג ישראל בבית הדין בהאג. ההסבר לכך ניתן לאור פליאתם של השרים וחברי הכנסת מהבחירה הזו, מאחר שבשנה שחלפה הם גידפו וחירפו אותו ללא הרף | התמליל בדיוני אבל קצת הגיוני

בוידאו: אהרן ברק: "אם תקודם חקיקה נוספת - יהיה אסון לאומי כבד"/התנועה לאיכות השלטון

השבוע, רבים תהו למשמע החלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשלוח את פרופסור, אהרן ברק, כנציג ישראל בטריבונל השיפוטי של בית הדין הבינלאומי בהאג (ICG). זאת, לאחר שנה שבה נאמניו הפגינו מתחת לביתו של ברק, חברי סיעתו גידפו וחירפו אותו, ושריו ביקשו לשלוח אותו למאסר עולם. וראו זה פלא: מי שנקשר לעמוד הקלון שוחרר באחת מכבליו והושב אחר כבוד לכס השיפוט.

ובכן, לידי התגלגל מסמך יוצא דופן: תמליל דבריו של ראש הממשלה השבוע, שבו נמסרו נימוקי ההחלטה המפתיעה לחברי סיעתו. התמליל הזה הוא כמובן בדיוני אבל אם תחשבו על זה - גם קצת הגיוני.

"חברות וחברים, אני יודע שהשופט ברק הוא לא כוס התה או העראק של אף אחד כאן. אל תאמינו אם מישהו יאמר לכם שאני מעריך אותו יותר מכם. שקר וכזב!

"אני מבקש שתבינו: פשוט הייתי חייב לחשוב כאן מחוץ לקופסה. לא הייתה לי ברירה. בית הדין מתכנס בהאג בסוף השבוע הזה, והיה עליי לקבל החלטה מהירה ומיידית. האם מישהו מאיתנו היה מסכים להיות שופט בבית הדין הזה?

אהרון ברק, בית הדין הבינלאומי בהאג.  11 בינואר 2024. צילום מסך, רויטרס
"נציג ישראל בבית הדין הבינלאומי". אהרן ברק, בית הדין הבינלאומי בהאג/רויטרס, צילום מסך

"בואו נודה על האמת: ניסיונות החקיקה שהוביל שר המשפטים שלנו, יריב לוין, בשנה החולפת לא הצליחו לגבש רוב אפילו בבית המשפט שלנו. נותרנו בלי חוק הסבירות וללא חוק הנבצרות. למען האמת, לא הצלחנו גם לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים. לא מינינו כלל שופטים לבית המשפט העליון וגם לא את נשיאו. אז גם כשאני ממנה שופט, ועוד שופט יהודי, לטריבונל עוין בהאג - זה לא בסדר? גם על זה יש לכם טענות? מישהו מכם הביא לי מועמד?

"נכון, השמצנו אותו לא מעט. רדפנו אותו 17 שנה אחרי פרישתו מכס השיפוט. הוא ללא ספק אחד המשפטנים הגדולים החיים כיום בעולם כולו. נלחמנו בו כמו שנלחמנו בנכסים אחרים של ישראל, כמנגנון השמדה עצמית. אבל תכלס - מה יצא לנו מזה?

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מפגינים מול ביתו של אהרן ברק, עם שלטים נגד בג״ץ ובעד המהפכה המשפטית.4 במאי 2023. ראובן קסטרו
"נאמניו הפגינו מתחת לביתו". מפגינים מול ביתו של אהרון ברק/ראובן קסטרו

"שכחנו את כל מה שעשה ברק למעננו? איך הוא נקשר בתולדות תנועתנו? האם כיועץ משפטי לממשלה הוא לא נלחם כארי בשחיתות של שלטון מפלגת פועלי ארץ ישראל? מי העמיד לדין את השר אברהם עופר, את אשר ידלין ואת לאה רבין זיכרונם לברכה? ומי סייע למנחם (בגין) שלנו במו"מ בקמפ דייוויד להגיע להסכם השלום עם מצרים? "אל תשכחו: ברק היה חבר ועדת החקירה הממלכתית בראשות השופט כהן, שהדיחה, אחרי הטבח בסברה ושתילה, את אריק שרון ממשרד הביטחון.

"רבותיי וגבירותיי, אנחנו במלחמה. האם מישהו יוכל לכפור בכך שהחלטתי תרמה לאחדות בעם?

"כמה מכם דיברו, כמובן, בלי שום קשר אליי ובניגוד לרצוני, על הדחת היועצת המשפטית לממשלה? נו, הדחנו אותה? היא עדיין בתפקיד. אז אם לא הדחנו - אך טבעי שאקבל את עצתה.

"ברק קיבל תואר דוקטור לשם כבוד ממספר דו־ספרתי של אוניברסיטאות בעולם. האוניברסיטאות המובילות בעולם. בואו נקווה שתהיה לו השפעה על השופטים האלה בהאג. בואו נודה שאין לנו אף מועמד אחר בעל מעמד רם יותר, שיכולה להיות לו השפעה רבה יותר.

"מה אתם אומרים? שאם ממשלה אחרת הייתה ממנה אותו, היינו קורעים אותה לגזרים? נו - ומה היינו עושים לממשלה אחרת לו 7 באוקטובר היה נופל במשמרתה, כשאנחנו באופוזיציה? ממתי זה שיקול?

"זה לא מה ולא מי שאתם חושבים. זה לא אהרן ברק בכלל. אני בחרתי אדם אחר. בחרתי בילד אריק בריק. הילד הקטן מגטו קובנה. זה ששרד את אקציית הילדים. הילד שהוסתר במחבוא. הילד שהוברח בתוך שק עם עגלת קש. הילד שהתחבא יחד עם אמו בתוך קיר בבית איכר ליטאי. אם זה מקל עליכם לכבד את החלטתי - אנא חִשבו על הדברים באופן זה.

"אה, ואם אתם מדליפים לכאורה מישיבת הסיעה (אפילו שביקשתי בלי טלפונים הפעם), אז רק את הקטע עם ניצול השואה בבקשה".

הדברים שנכתבו לעיל הינם דמיוניים ולא קרו במציאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully