וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטווח קצר: מחבל ניסה להצמיד מטען לטנק - וחוסל על ידי המח"ט בעצמו

עודכן לאחרונה: 12.1.2024 / 9:49

האירוע התרחש בעת פעילות צה"ל ממוקדת בלב אל מועז'י שבמרכז הרצועה, מרחב בנוי עמוס פירים ומחבלים - במהלכה זיהה אל"מ וולז'ינסקי את המחבל מתקרב לכוח. בתושיה, הסתער לעברו וסיכל את הפגיעה בכוחו. "הם יוצאים לשניות בודדות - יש דרישה לחדות"

מפקד חטיבה 188, אל"ם אור וולז'ינסקי. קרדיט: דובר צה"ל/מעריב

מחבל ניסה להצמיד מטען חבלה עם מגנט לטנק - וחוסל על ידי מפקד החטיבה בעצמו, מטווח קצר ותוך שניות. האירוע התרחש אתמול במהלך פעולה ממוקדת של צה"ל בלב מחנה הפליטים אל מועז'י במרכז רצועת עזה, אז זיהה צוות טנק מח"ט 188 בפיקוד אל"מ אור וולז'ינסקי פעילות חשודה במרחב.

הכוח, שנערך להתקפה במרחב הבנוי העמוס פירים ומחבלים - פרק מכליו, כשמי שהסתער וחיסל את המחבל הוא לא אחר ממח"ט החטיבה אל"מ אור וולז'ינסקי. "מחבלי החמאס רוב הזמן מסתתרים, ובחלק מהמקרים יוצאים מפירים לטווח של שניות בודדות כדי לשגר טיל נ"ט או להצמיד מטען חבלה", נמסר. "הכוחות נדרשים לערנות וחדות".

מפקד חטיבה 188, אל"ם אור וולז'ינסקי. קרדיט: דובר צה"ל. מעריב
נדרשים לחדות ועירנות. אל"מ וולז'ינסקי/מעריב

בשבוע האחרון, אוגדה 36 בפיקודו של תא"ל דדו בר כליפא, מתמקדת בלחימה באזור מחנות המרכז שברצועת עזה, מתמרנת לאזורים שבהם צה"ל לא פעל עד כה ומצליחה לחסל עשרות מחבלים. עוד בפעילות האוגדה, מאותרות תשתיות טרור רבות, בהן אתרי ייצור רקטות ותחמושת שנבנו בעומק האדמה במטרה להתמגן מפני תקיפות צה"ל. בפיקוד הדרום שיבחו את הפעולה הרחבה של כוחות אוגדה 36 שהביאו לאיתור הפירים והמערכים התת קרקעיים של חמאס - שהצליחו לייצר אמצעי לחימה גם תוך כדי המלחמה: "הם המשיכו לייצר רקטות עד שעות לפני הפשיטה של הכוחות. האורות במתחם נותרו דולקים".

בתוך כך, נובע כי הערכת צה"ל קובעת כי אמנם נשללו מהזרוע הצבאית של חמאס אתרי שיגור רבים, מחסנים רבים, ויכולות ייצור - אולם חרף התמרון הקרקעי והדחיקה של עשרות אלפי הפעילים הצבאיים לדרום הרצועה, מחזיק הארגון ביכולות שיגור באזור חאן יונס במרחבים שטרם פעלו בהם הכוחות ובאזור רפיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully