וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים תובעים את הרווארד בטענה להפליית יהודים

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 13:13

נשיאת הארוורד קלודין גיי מעידה בדיון ועדת החינוך בבית הנבחרים בוושינגטון, ארה"ב, 5 בדצמבר 2023. רויטרס
נשיאת הארוורד קלודין גיי מעידה בדיון ועדת החינוך בבית הנבחרים בוושינגטון, ארה"ב, 5 בדצמבר 2023/רויטרס

סטונדטים נגד אנטישמיות ומספר סטונדטים יהודים הגישו היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי מסצ'וסטס תביעה נגד אוניברסיטת הרווארד בטענה שהמוסד הפלה סטונדטים יהודים והפך אותם לחשופים לביטויי שנאה.

לפני כשבוע נשיאת אוניברסיטת הארוורד בארצות הברית, קלודין גיי, התפטרה מתפקידה. זאת על רקע הביקורת החריפה עליה בעקבות השימוע בקונגרס על אנטישמיות וטענות לגניבה ספרותית שביצעה במחקריה האקדמיים.

אוניברסיטת הרווארד. יורם לימודים
אוניברסיטת הרווארד/יורם לימודים

הלחץ על גיי, שכיהנה בתפקיד חצי שנה בלבד - הכי מעט זמן בהיסטוריה של האוניברסיטה היוקרתית - גבר אחרי שסירבה לומר מפורשות בשימוע בבית הנבחרים כי קריאה לרצח עם של יהודים היא הפרה של כללי ההתנגדות במוסד. כעבור ימים, היא התנצלה והבהירה כי אלו קריאות אנטישמיות הראויות לכך גינוי.הוועד המנהל של הארוורד החליט להשאיר אותה בתפקידה, אך מאז פורסמו כמה עדויות לכך שהיא לא ציטטה כראוי בעבודת הדוקטורט שלה והעתיקה ממקורות אחרים.

לפני כחודש, תיעוד מדאיג במיוחד שהגיע לידי וואלה! מראה קבוצת סטודנטים באוניברסיטת הרווארד שבארה"ב, מפגינים נגד ישראל ברחבת האוניברסיטה וקוראים: "אינתיפאדה, מהפכה!".ב סרטון הקצר, שצולם מתוך מכונית שעברה ברחבה המרכזית של המוסד האקדמי, נראים הסטודנטים מתאספים סביב פסלו של יוזם האוניברסיטה ג'ון הרווארד, שניצב בלב החצר ונחשב לסמל האוניברסיטה. מתחתיו, עומד כרוז שפונה אל הקהל המתגודד סביבו, מרים את ידו באוויר וקורא בסיסמאות קצרות לבצע אינתיפאדה נוספת בישראל. הקהל המשולהב חוזר אחר קריאותיו: "יש רק פתרון אחד - אינתיפאדה, מהפכה!" ו-"מתחו קו ברור - אינתיפאדה!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully