וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את העתירה בגין הפרת הסדר ניגוד העניינים של נתניהו

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 13:58

מ"מ נשיא העליון פוגלמן דחה את העתירה שהוגשה כנגד מעורבותו של ראש הממשלה במהפכה המשפטית, בגלל שמתחילת המלחמה לא מקודמים חוקי הרפורמה: "חל שינוי מהותי בתשתית העובדתית שבבסיס העתירה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הכלכלה ניר ברקת נפגשו עם בעלי מפעלים ותעשיינים מהצפון במפעל ״תנובה גליל״/עומר מירון / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן דחה היום (חמישי) את העתירה שהוגשה לבג"ץ בגין הפרת הסדר ניגוד העניינים על ידי רה"מ בנימין נתניהו. "לאחר שעיינו בעתירה, בתגובות לה, בתשובת העותרים ובחומרים האחרים שהוגשו, מצאנו להורות על מחיקת העתירה. העתירה בתצורתה המקורית כוונה להפרה מתמשכת של הסדר ניגוד העניינים, בדמות מעורבותו הנטענת של ראש הממשלה בקידום התכנית לשינויים במערכת המשפט".

"ואולם, כידוע, מאז יום 7.10.2023 מצויה ישראל במלחמה, ולעובדה זו השפעות ניכרות גם על ההליך שלפנינו. בכלל זאת, בעת הזו, לא מקודמים הליכי החקיקה שניצבו במוקד טענות העותרים. בהקשר זה אף מעמדת העותרים נראה כי המלחמה והשפעותיה מקרינים במישרין על טענותיהם בעתירה. בנסיבות אלו, דומה שחל שינוי מהותי הן בתשתית העובדתית בבסיס העתירה, הן בטענות המשפטיות של העותרים - והעתירה במתכונתה הנוכחית אינה מתאימה עוד לבירורן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, הקריה, תל אביב. 31 בדצמבר 2023. מרים אלסטר, פלאש 90
נתניהו/פלאש 90, מרים אלסטר

בתגובה להחלטת בג"צ למחוק את עתירת חברי קבוצת 'מבצר הדמוקרטיה', שדרשה לפסול את כהונת נתניהו, מסרה עורכת הדין דפנה הולץ לכנר: "בית המשפט העליון התיר לנתניהו לכהן כראש ממשלה, אך עמד על התנאי שלא ינצל את השררה השלטונית לצורך השגת מטרות אישיות במשפטו הפלילי. אנו איתנים בעמדתנו כי נתניהו פעל בניגוד עניינים בוטה מהרגע בו הוגש נגדו כתב האישום בעבירות חמורות שיש עמן קלון, דרך ההסכמים הקואליציוניים, דרך מינוי שר המשפטים לקידום ההפיכה המשטרית ודרך קידום הליכי החקיקה לפגיעה בדמוקרטיה ובשלטון החוק, ומצרים על כך שבית המשפט בחר להשתמש בכישלון ההפיכה המשטרית כסיבה למחיקת העתירה, ולא פסק כי יש לפסול את כהונתו בשל אופן התנהלותו וניגוד העניינים החמור בו הוא שרוי. היות והמוטיבציה העיקרית של נתניהו הייתה ונשארה הימלטות מאימת הדין, יש לוודא כי נתניהו יפעל על פי הפסיקה וניסיונותיו לנצל את השררה השלטונית לצורך שיפור מצבו המשפטי כנאשם בפלילים, ייפסקו. העותרים ימשיכו לעקוב אחר מעשיו והתנהלותו של נתניהו ויפעלו משפטית פעם נוספת אם יידרשו לכך, בהתאם לפתח שהשאיר בית המשפט להגשת עתירה נוספת בעניין זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully