וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה בסיור לילי בצפון: שוטר הציל תנשמת פצועה באזור הגלבוע

עודכן לאחרונה: 12.1.2024 / 8:10

שוטר הסיור הביא את התנשמת הפצועה ומבולבלת לתחנת המשטרה, שם החזיק אותה במקום חם עד שמתנדבי 'חיבולנס' פינו אותה לבית החולים הוטרינרי שבספארי. התנשמת, הנפוצה בישראל וברחבי העולם, גויסה לסיוע לחקלאים הישראלים בציד והדברת נברנים מזיקים

חילוץ התנשמת. דוברות משטרת ישראל
חילוץ התנשמת/דוברות משטרת ישראל

סיור לילי באזור קו התפר, בעיקר בתקופה הנוכחית, יכול לזמן הפתעות שונות. חילוץ והצלה של עוף דורס לילי לא היה אחד התרחישים ששוטר הסיור אופק שמואל ציפה להם. רס"ר שמואל, שוטר סיור בתחנת עפולה, נסע הלילה (חמישי) בניידת משטרה בכביש מספר 60, מצומת יזרעאל, דרומה, לכיוון מעבר ג'למה. "תוך כדי נסיעה על הכביש החשוך, הבחנתי בשול הדרך בתנשמת לבנה, פצועה ולא מגיבה. חלפתי על פניה ומיד חזרתי, חסמתי את הנתיב, הפעלתי את האורות הכחולים של הניידת ואספתי את התנשמת אל התחנה", תאר.

"בהגעה לתחנה שמרתי עליה במקום חם. בבוקר יצרתי קשר עם רשות הטבע והגנים, ומתנדבת 'חיבולנס' הגיעה לתחנה ולקחה את התנשמת להמשך טיפול במרפאה הוטרינרית לחיות בר בספארי", הוסיף שמואל. "חיבולנס" הוא מערך מתנדבים של רשות הטבע והגנים, שמטפלים בחיות בר מוגנות פצועות מכל רחבי הארץ, בטרם הגעתן אל בית החולים לחיות בר של הרשות, שפועל בשיתוף הספארי והמשרד להגנת הסביבה.

חילוץ התנשמת ע"י סייר. דוברות משטרת ישראל
חילוץ התנשמת ע"י סייר/דוברות משטרת ישראל

צוקית רביב, מתנדבת ה"חיבולנס" שלקחה את התנשמת לבית החולים בספארי, אמרה, "התנשמת במצב טוב, לא נצפו פגיעות חיצוניות וקרוב לודאי שהיא נפגעה ממכונית. אולי היא סובלת מפגיעת ראש". צוקית ציינה כי "באיזור הזה יש הרבה תנשמות ולצערנו אנחנו נתקלים במקרים דומים שמסתיימים במותן של התנשמות". תנשמת היא עוף דורס לילי ותפוצתה נרחבת בארץ ובעולם. התנשמות חיות בדרך כלל בזוגות ושמם ניתן להם בשל קולות הנשימה שהן משמיעות בעת התרגשות. התנשמת ניזונה בעיקר ממכרסמים, מבנה כנפיה המיוחד מאפשר צלילה חרישית אל הטרף.

בזכות כושר הציד המעולה שלה, התנשמת גויסה לפני כ-20 שנה לסייע לחקלאים בישראל במשימת הדברת נברנים בשדות. עיקר עבודתן של התנשמות נעשתה בשדות האספסת (אלפלפה) - עשב המשמש בישראל בעיקר כמזון לפרות חולבות, שם הנברנים גורמים לנזקים רבים. במשך שנים רבות, חקלאים נהגו לפזר חומרי הדברה למיגור הנברנים. חומרי ההדברה אכן חיסלו את המזיקים במהירות, אבל גם גרמו להרעלות שרשרת, הותירו שרידי רעל שהגיעו גם לחלב ופגעו במי תהום, בקרקע ובצומח. לשימוש ברעלים יש גם עלות כספית נוספת עבור החקלאים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תנשמת בתיבת קינון. עמית אלמוג, אתר רשמי
תנשמת בתיבת קינון/אתר רשמי, עמית אלמוג

וכך הוצבו בשטחים החקלאיים ברחבי המדינה אלפי תאי קינון עבור התנשמות שהחליפו את חומרי ההדברה והביאו לירידה בהיקף הנזקים בשדות. צוקית אמרה שלא הופתעה ששוטרי תחנת עפולה פנו אליה, משום שלדבריה "בתחנה יש שוטר שבעצמו מתנדב ב'חיבולנס' ויש שם מודעות גבוהה להצלת חיות בר". רביב הוסיפה "אחרי שהתנשמת תחלים ותתאושש, הוא תשוחרר בחזרה לטבע, באזור שבו נמצאה ותחזור לצוד נברנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully