וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליחו של ביידן: צריך פתרון זמני בגבול בין לבנון לישראל כדי למנוע הידרדרות

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 16:03

עמוס הוכשטיין, שביקר בשבוע שעבר בישראל, נפגש היום עם בכירים בממשלה ובצבא הלבנוני. "אם לא ניתן להגיע להסדר קבוע בעת הנוכחית, יש לפעול להשגת פשרה זמנית", אמר הוכשטיין לראש ממשלת לבנון. הבית הלבן: "לא רוצים מלחמה בלבנון. נמצה את כל האפשרויות הדיפלומטיות"

בווידאו: צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון/דובר צה"ל

שליחו של הנשיא ביידן, עמוס הוכשטיין, אמר היום (חמישי) לראש ממשלת לבנון בפועל, נג'יב מיקאתי, בפגישתם בביירות כי יש להגיע לפתרון זמני שיאפשר להרגיע את המצב בדרום לבנון. "אם לא ניתן להגיע להסדר קבוע בעת הנוכחית, יש לפעול להשגת פשרה זמנית שתמנע מהמצב להידרדר", אמר הוכשטיין למיקאתי.

מיקאתי אמר כי בראש סדר העדיפויות נמצאת הפסקת הלחימה בעזה והפסקת ההתקפות הישראליות על לבנון. "אנחנו רוצים ביטחון ויציבות על בסיס החלטות האו"ם", אמר מיקאתי.

למה זה חשוב:

  • יועצו הבכיר של הנשיא ביידן עמוס הוכשטיין הגיע היום לביירות ונפגש עם בכירים בממשלת לבנון ובצבא לבנון כדי להמשיך במאמצים לגבש פתרון דיפלומטי שיביא להרגעת המתיחות לאורך הגבול עם ישראל ויעצור את חילופי המהלומות ההולכים ומסלימים בין צה"ל לחיזבאללה, כך אמרו בבית הלבן.
  • כמעט 100 ימים מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, הלחימה בלבנון והסכנה של הידרדרות למלחמה כוללת בין ישראל לחיזבאללה שתבעיר את האזור כולו הפכו לסיבה משמעותית יותר לדאגה מאשר המלחמה בעזה.
עמוס הוכשטיין, היועץ הבכיר של ביידן. 20 בנובמבר 2023. רויטרס
עמוס הוכשטיין/רויטרס

במוקד החדשות:

  • הוכשטיין ביקר בישראל בשבוע שעבר ונפגש עם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט ובכירים נוספים שהבהירו לו כי חלון הזמן להשגת פתרון דיפלומטי שימנע מלחמה הולך ומתקצר.
  • נתניהו וגלנט הדגישו כי יש למצוא פתרון שיאפשר ל-80 אלף ישראלים שפונו מהיישובים בגבול הצפון לחזור ביטחה לבתיהם בלי חשש לפשיטה של חיזבאללה כמו זו שביצע חמאס ב-7 באוקטובר.
  • ישראל דרשה שכוח רדואן של חיזבאללה יורחק כ-10 קילומטר מהגבול - מחוץ לטווח שיאפשר לו לשגר טילי נ"ט על יישובים ישראלים.
  • מאז ביקורו של הוכשטיין בישראל המצב בגבול הסלים עוד יותר כאשר ישראל חיסלה את מפקד כוח רדואן של חיזבאללה ומנגד הארגון התקיף את בסיס פיקוד צפון בכטב"מים.

מאחורי הקלעים:

שלוש בכירים ישראלים אמרו כי במהלך שיחותיו בישראל הוכשטיין הדגיש כי ברגע שצה"ל יעבור ללחימה בעצימות נמוכה ברצועת עזה הדבר יסייע גם בהרגעת המתיחות בגבול הצפון. הוא אפילו הציע שישראל תפרסם הודעה פומבית על המעבר לשלב הבא של הלחימה בעזה.
הוכשטיין אמר לנתניהו כי ברגע שחילופי האש בגבול ייפסקו הוא רוצה להתחיל במו"מ עקיף בין ישראל לבין לבנון על הגבול היבשתי בין המדינות, בצורה דומה למו"מ שהוא ניהל על הסכם הגבול הימי בשנה שעברה. הבכירים הישראלים ציינו כי ישראל לא מתנגדת למו"מ עם לבנון על הגבול היבשתי.

מוצב חיזבאללה משקיף על שתולה, 100 מטר ממוצב צה"ל, 22 באוגוסט 2023. אמיר בוחבוט, עיבוד תמונה
הוכשטיין רוצה להתחיל משא ומתן על הגבול היבשתי בין ישראל ללבנון/עיבוד תמונה, אמיר בוחבוט

הוכשטיין

  • ראש ממשלת לבנון בפועל נג'יב מיקאתי אמר מוקדם יותר השבוע בפגישה עם שליחי האו"ם כי הוא קיבל מסרים דרך ארה"ב ומדינות נוספות שהזהירו מפני מלחמה נגד ישראל.
  • "הם אמרו לנו: 'האם אתם תומכים בהרס לבנון? האם אתה רוצים שמה שקורה בעזה יקרה בלבנון?'", אמר מיקאתי.
  • מיקאתי הוסיף: "לבנון מוכנה להכנס למו"מ להשגת יציבות ארוכת טווח בדרום לבנון ובגבול ולהתחייב להחלטות האו"ם ובהשגת הפסקת אש בהתאם להחלטה 1701 של מועצת הביטחון".
ראש ממשלת לבנון הנכנס, נג'יב מיקאתי במהלך הצהרה בארמון הנשיאות בבאבדה 26 ביולי 2021. רויטרס
"אתם רוצים שמה שקורה בעזה יקרה בלבנון?". נג'יב מיקאתי/רויטרס

מה הם אומרים:

"ארה"ב הבהירה כי היא לא תומכת בהתפשטות של המשבר בעזה ללבנון ואנחנו ממשיכים לנסות ולמצות את כל האפשרויות הדיפלומטיות כדי שהאזרחים הישראלים והלבנונים שעזבו את בתיהם סמוך לגבול יוכלו לשוב אליהם ולחיות שם בביטחון ויציבות", אמר דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully