וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקץ תיבות הדואר: לקח מכתבים מבניינים, התחזה לקורבנות - וגנב יותר מ-100 אלף ש"ח

עודכן לאחרונה: 10.1.2024 / 19:57

החשוד גנב מתיבות דואר של עשרות קורבנות מכתבים שכללו נתונים הקשורים לכרטיסי האשראי שלהם, הצליח להתחזות בערמומיות אל הקורבנות והשיג גישה לכספיהם ללא ידיעתם. חוקר ביחידת הלוחמה בפשיעה של מרחב ירקון: "החשוד חיכה שהדוורים ייכנסו לבניינים עם המכתבים של הדואר"

חשד: גנב פרטים מתיבות הדואר - וגרף לכיסו 100 אלף שקל/דוברות משטרת ישראל

כתב אישום הוגש היום (רביעי) כנגד יניב בן עוז, בן 43 מחדרה, שנעצר בחשד שגרף לכיסו במרמה יותר מ-100 אלף שקלים באמצעות שיטת הונאה מתוחכמת ורחבת היקף שפוענחה על ידי שוטרי היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב ירקון.

בן עוז, שבמסגרת שיטתו גנב מתיבות דואר של עשרות קורבנות מכתבים שכללו נתונים הקשורים לכרטיסי האשראי שלהם, הצליח להתחזות אל הקורבנות ולדלות פרטים שונים. באמצעות אותם פרטי מידע, הוא השיג גישה לכרטיסי האשראי של הקורבנות ואף הצליח להנפיק ולהשתמש בכרטיסים חדשים ללא ידיעת הקורבן. בין קורבנותיו הרבים, נפגעו אנשים מבוגרים וגם שני גברים שבאותה עת היו בשירות מילואים.

"הוא ממש חיכה שהדוורים ייכנסו לבניינים עם המכתבים של הדואר", הסביר לוואלה! רס"ר אלירן חדד, חוקר ביחידת הלוחמה בפשיעה של מרחב ירקון. "הוא כבר הכיר את הסוגים השונים של המעטפות. הוא התקשר לחברות האשראי והציג את עצמו כמי שרשום על המעטפה ואז מסר להם את הטלפון האישי שלו בטענה שהלך לאיבוד. כשהם ביקשו ממנו מייל, הוא הביא את השם של בן האדם והוסיף "gmail.com". לפעמים הוא פתח מייל חדש עם השם של הקורבן יחד עם תוספת ספרות, וביקש מחברת האשראי להגדיר את המייל החדש בחשבון".

בן 43 מחדרה, נעצר בחשד שגרף לכיסו במרמה מעל 100 אלף ₪ באמצעות שיטת הונאה מתוחכמת ורחבת היקף. דוברות המשטרה, אתר רשמי
בן 43 מחדרה, נעצר בחשד שגרף לכיסו במרמה מעל 100 אלף ₪ באמצעות שיטת הונאה מתוחכמת ורחבת היקף/אתר רשמי, דוברות המשטרה

למעשה בן עוז הצליח לזהות פרצה בביטחון המידע של חברות האשראי השונות תוך ניסוי וטעיה ועסק בפעילותו הפלילית במשך שנה וחצי לפחות. "חברות האשראי ביקשו אמצעי זיהוי אבל הוא הצליח להוליך אותם שולל, הוא פשוט רימה אותם בדרך מאוד מתוחכמת", אמר לוואלה! רפ"ק אורן ששון, ראש מחלק תשאול ביחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב ירקון. "הוא ממש מסר להם כל מיני שמות של מיילים רק כדי לעלות לבסוף על המייל הנכון כדי לזהות את אותם הפרטים. כשנדרש לסיסמאות, הוא ניסה פרטים שאסף על הקורבנות כמו תאריך לידה או כתובת או משהו כזה וזו הייתה רק אחת מהשיטות הרבות שלו".

בהקלטה בה נשמע בן עוז משוחח עם נציג חברת אשראי בזמן שהוא מתחזה לקורבן, ניתן לשמוע כיצד הוא מנסה לאמת את זהותו באמצעות פרטי זהות שונים. למרות שחלקם שגויים, נציג השירות מאמין לו ומציע לו לנסות למשל "כתובת מגורים קודמת", עד שלבסוף תשובתו קולעת למטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בווידאו: האזינו: כך המתחזה הוציא כרטיס אשראי לקורבן/דוברות המשטרה
רפ"ק אורן ששון ראש מחלק תשאול ביחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב ירקון. דוברות המשטרה, אתר רשמי
רפ"ק אורן ששון ראש מחלק תשאול ביחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב ירקון/אתר רשמי, דוברות המשטרה

באמצעות הכספים שהשיג במרמה, בן עוז מימן אורח חיים רברבני למדי. "הוא עבר בין דירות לינה שהזמין על בסיסי יומי, לפעמים אפילו גר בשתיים במקביל", סיפר רס"ר חדד. "הוא העביר כספים בין כרטיסי אשראי שונים כדי לשלם לבעלי הדירות במזומנים ולהימנע ממסגרות אשראי". רפ"ק ששון הוסיף: הוא קנה את הטלפונים הכי יקרים והזמין המון בגדים ברשת terminal x".

בעקבות תלונות שהתקבלו במהלך השנתיים האחרונות על ידי אזרחים בגין גניבת כספים מכרטיסי האשראי שברשותם, יחידת הלוחמה בפשיעה של מרחב ירקון פתחה בחקירה סמויה ומורכבת במהלכה נעשו פעולות רבות לרבות גביית עדויות ושימוש באמצעים טכנולוגיים. מידע חדש שהצטבר במהלכה שפך אור על ההיקף הגדול והשיטה המורכבת. התלונות המעטות שהגיעו לידי המשטרה עם פתיחתה של החקירה, הובילו לבסוף ל-18 תיקי חקירה בכל תחומי מחוז תל אביב ובערים חדרה וחיפה.

בן 43 מחדרה, נעצר בחשד שגרף לכיסו במרמה מעל 100 אלף ₪ באמצעות שיטת הונאה מתוחכמת ורחבת היקף. דוברות המשטרה, אתר רשמי
בן 43 מחדרה, נעצר בחשד שגרף לכיסו במרמה מעל 100 אלף ₪ באמצעות שיטת הונאה מתוחכמת ורחבת היקף/אתר רשמי, דוברות המשטרה

בן עוז, שרכש בעברו השכלה פיננסית שסייעה בפעילותו הפלילית, ניהל אורח חיים ערמומי וזהיר על מנת לטשטש את עקבותיו. "היה מאוד קשה לתפוס אותו", שיתף רס"ר חדד. "הוא עבר בין דירות באופן תדיר מידי שבוע, שכמובן הוא היה משלם עליהן עם כספיהם של הקורבנות. הוא גם נהג להחליף מספרי טלפון באופן תדיר מאוד".

לפני כשבועיים, בלשי היל"פ עצרו את החשוד, כאשר בדירתו נמצאו כרטיסי אשראי שעל פי החשד גנב והנפיק ובנוסף חומרים החשודים כסמים מסוכנים. במהלך החקירה, החשוד קשר את עצמו לאירועים וכאשר נשאל איך הרגיש לפעול כך בזמן המלחמה, הוא השיב: "'אני באמת לרגע לא הרגשתי נעים שאני גונב מאותם אנשים אבל הייתי צריך לחיות ועשיתי את זה לשם מחייתי וכדי שאני אוכל לגור בכל מיני מקומות ולבצע את הפעולות שלי".


"נעשתה עבודה מדהימה של חוקרי יל"פ ירקון על מנת לגבש ראיות בצורה מאוד מתוחכמת", שיתף רפ"ק ששון. "חשוב לנו להעביר את המסר שזה הכל עניין של עירנות. צריך הרבה זהירות ובקרה על מה שקורה לאנשים בכרטיסי האשראי. בסוף יש את אותם אנשים שחיים על חשבון אנשים אחרים במסגרת פעילות פלילית וכולם חייבים להיות מאוד עירניים בסיפור הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully