וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזה לקצין והיה חשוף למידע סודי: צעיר ישראלי מואשם בעבירה ביטחונית חמורה

עודכן לאחרונה: 10.1.2024 / 15:01

על פי כתב האישום, בתחילת המלחמה הצטרף הצעיר לפעילות צה"ל, למרות שלא זומן למילואים. בהמשך הציג את עצמו כקצין בדרגת סרן והיה חשוף למידע ברמת סיווג גבוהה, אותו שיתף עם גורמים אזרחיים וצבאיים שאינם מוסמכים לכך. מהחקירה עלה כי הוא לא פעל בשליחות גורמים עוינים

לוחמי צוות הקרב של חטיבת יפתח (11) בשיתוף פעולה עם כוחות שריון, מודיעין והנדסה, פשטו על תשתיות טרור במרחב שג'עייה, במטרה לאתר ולהשמיד פירי מנהרות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני./דו"צ

כתב אישום הוגש בנובמבר האחרון נגד צעיר ישראלי שהתחזה לקצין והיה חשוף למידע סודי בניגוד לחוק - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. על פי האישום, עם תחילת המלחמה בעזה ב-7 באוקטובר הצטרף הצעיר לפעילות צה"ל למרות שלא זומן למילואים. כתב האישום מייחס לו עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מסירת ידיעה סודית, החזקת ידיעה סודית ללא סמכות וכניסה למקום צבאי.

עוד עולה מהאישום כי הצעיר הציג את עצמו כקצין בדרגת סרן בפני הגורמים השונים, וכך נחשף למידע ברמת סיווג גבוהה. בכמה הזדמנויות אף חלק מידע סודי עם גורמים אזרחיים וצבאיים שאינם מוסמכים לכך. בחקירה עלה כי הנאשם לא פעל בשליחות גורמים עויינים, ולא מסר מידע סודי שהגיע אליו לגורמים כאלה. "מדובר באירוע חמור שתוחקר בצה"ל במקביל להגשת כתב האישום והופקו הלקחים בהתאם", נמסר מטעם מערכת הביטחון.

לפני כשבועיים הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד רועי יפרח, תושב תל אביב בן 35, לפיו התחזה ללוחם ולשוטר וגנב נשק, תחמושת וציוד צבאי ומשטרתי מאזור הלחימה בדרום. לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז תל אביב, ב-7 באוקטובר הגיע יפרח לאזור הלחימה בדרום והציג עצמו בכזב בתפקידים שונים, ביניהם חבלן, לוחם ביחידה הלאומית ללוחמה בטרור וכן כאיש שב"כ.

עוד עולה מכתב האישום כי על בסיס התחזותו ושהותו באזור הקרבות התאפשרה ליפרח גישה לנשק, תחמושת וציוד צבאי ומשטרתי. במהלך התקופה שבין פרוץ המלחמה ועד שנעצר ב-17 בדצמבר, גנב יפרח נשק ותחמושת בכמות גדולה, ובהם רימונים, מחסניות, כדורים ועוד. בנוסף, גנב יפרח ציוד צבאי ומשטרתי רב, כגון מדים, מכשיר קשר, רחפן ועוד. הוא אף תועד מצולם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעת שהאחרון ביקר לוחמים. יפרח הוביל חלק מהנשק ומהתחמושת ברכבו למקומות שונים. בעת שנעצר הוא החזיק בנשק ובתחמושת ובציוד הן ברכב, הן בדירתו והן בדירת אמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully