וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד הסלמה בים האדום: ארה"ב ובריטניה סיכלו מתקפה נרחבת של החות'ים

עודכן לאחרונה: 10.1.2024 / 14:39

למרות האיומים בתגובה צבאית, המורדים הפרו-איראניים בתימן שיגרו 21 כטב"מים וטילים לעבר נתיבי שיט באזור, באחת המתקפות הגדולות ביותר שלהם מאז תחילת ההסלמה. הם יורטו על ידי מטוסי קרב מספינות אמריקניות ובריטיות הפועלות באזור

תיעוד שפרסמו החות'ים מההשתלטות ספינת גלקסי לידר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צבא ארצות הברית אמר הלילה (רביעי) כי כוחות אמריקניים ובריטיים הפילו 21 כטב"מים וטילים ששיגרו החות'ים אל הים האדום, באחת ההתקפות הגדולות ביותר של המורדים בתימן אל עבר נתיבי השיט הבינלאומיים. זאת חרף אזהרתן של ארצות הברית ומדינות מערביות אחרות מפני המשך התקיפות של החות'ים.

הפיקוד המרכזי בצבא האמריקני, האחראי על האזור, אמר כי לא היו נפגעים או נזק במתקפה, ה-26 במספר של החות'ים על נתיבי השיט בים האדום מאז 19 בנובמבר. הם שיגרו 18 כטב"מים, שני טילי שיוט נגד ספינות וטיל בליסטי נגד ספינות שיורטו על ידי מטוסי קרב מנושאת המטוסים האמריקנית "אייזנהאואר" ומספינות קרב אמריקניות ובריטיות.

דובר המורדים, יחיא סריע, אמר בצהריים כי הכוחות תקפו ספינת קרב אמריקנית "המסייעת לישראל", כתגובה "ראשונית" להתקפה נגד כוחותיהם הימיים בחודש שעבר. בהתקפה, שבה סוכלה השתלטות על ספינה זרה, הוטבעו שלושה כלי שיט של החות'ים ונהרגו עשרה מלוחמיהם. החות'ים הבטיחו לנקום על כך.

החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, פתחו במערכה שלהם בתגובה למלחמה בין ישראל לחמאס ובעקבותיה נאלצו חברות ספנות גדולות להשעות את פעילותן בים האדום ולשוט במסלול ארוך יותר, סביב אפריקה.

כוחות של המורדים החות'ים בצנעא, תימן, 5 בינואר 2024. רויטרס
כוחות של החות'ים בצנעא/רויטרס

החות'ים, השולטים על צפון תימן, מצהירים כי הם לא יעצרו את התקפותיהם עד שהמלחמה בעזה לא תיפסק. הם אף איימו לתקוף ספינות קרב אמריקניות באזור אם יעדיהם בתימן יותקפו על ידי ארצות הברית, שגיבשה קואליציה ימית של כמה מדינות זרות שאמורה לאבטח את הים האדום.

"המצב בים האדום אינו בר-קיימא", אמר היום שר ההגנה של בריטניה, בעקבות המתקפה האחרונה. לדבריו, ייתכן שספינת הקרב הבריטית "דיימונד" הייתה אחת המטרות של החות'ים. הוא הוסיף כי "אין ספק" שאיראן תומכת בחות'ים, כולל על ידי מתן הדרכה להתקפות בים האדום. טהראן הכחישה טענות דומות שהושמעו נגדה בשבועות האחרונים.

הקואליציה הימית בהובלת ארצות הברית פרסמה בשבוע שעבר אזהרה לחות'ים, שלפי גורם בכיר בממשל ביידן הייתה "האחרונה", אך זו לא הצליחה להרתיע את המורדים השיעים מהמשך התקפותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully