וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 אסירים ביטחוניים שהשתחררו בעסקת החטופים - חזרו ללימודים

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 22:10

האסירים, תושבי מזרח ירושלים, חזרו הבוקר למוסדות החינוכיים בעיר לאחר שעברו סדנאות הכנה ומפגשי טיפול בהנחיית משרד החינוך. בחודש האחרון, התגלעו ויכוחים ערים על הסוגייה, כשחלק חששו שהצעד יתן רוח גבית לחמאס ואחרים סברו שהמהלך דווקא יעזור למנוע מקרי טרור בעתיד

בווידאו: חגיגות שיחרור האסיר הבטחוני כרים יונס בכפר ערה/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

11 מהאסירים הבטחוניים שהשתחררו בעסקת החטופים, תושבי מזרח ירושלים, חזרו הבוקר (שלישי) למסגרות חינוכיות, בהתאם להחלטת משרד החינוך - כך נודע לוואלה! מגורמים המעורים בנושא. בחודש האחרון, התלמידים עברו סדנאות הכנה לחזרה ללימודים, וכן מפגשים טיפוליים פרטניים וקבוצתיים על ידי עובדים סוציאליים ויועצים חינוכיים.

בחודש שעבר פורסם בוואלה! כי בעיריית ירושלים התגלעו דיונים ערים בנושא. במקרים דומים בעבר, כשהיה מדובר באסירים שלא עברו שיקום מלא בכלא, התייחסו באופן פרטני לכל מקרה. עם זאת, כשמדובר בעסקה עם עשרות משוחררים מול ארגון הטרור חמאס - הדעות חלוקות.

הגעת האסיר הביטחוני מאהר יונס עם שחרורו מהכלא ליישובו ערערה, 19 בינואר 2023. יואב איתיאל
הגעת האסיר הביטחוני מאהר יונס עם שחרורו מהכלא ליישובו ערערה, 19 בינואר 2023/יואב איתיאל

במרכז המחלוקת, שהעסיקה בחודש האחרון את גורמי המקצוע והפוליטיים בעיר - עומדת בין היתר גם החשש מהשפעה של השחרור "בחסות החמאס" על שאר התלמידים בסביבתם - עמדה שמהודהדת גם אצל הדרגים המקצועיים בעירייה, שמתנגדים לחזרה מוחלטת.

מולם, יש בעירייה את אלו שתומכים בהחזרת האסירים לספסל הלימודים - ובאופן מפתיע, דווקא למוסדות החינוך שנמצאים בפיקוח הדוק של העירייה. זאת, מתוך מחשבה שדווקא במהלך הזה יצליחו למנוע הישנות של מקרי טרור אכזריים נוספים בעקבות חזרתם.

בסופו של דבר, חזרת המחבלים ללימודים ובחירת המסגרת המתאימה, כך לפי גורמים, נעשו בשיתוף של גורמי המקצוע עם ההורים והתלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully