וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפת מודאגים אחרי המתקפה על בסיס פיקוד צפון: "אם תפרוץ מלחמה יהיו פה 300 נפילות ביום"

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 18:36

העסקים ריקים מלקוחות, הרחובות שוממים, ובחמ"ל העירייה עוברים על הערכות המצב ומתכננים את יום המחר. מלחמת לבנון השנייה השאירה צלקת בתודעת התושבים, שזוכרים היטב את מאות הרקטות ששוגרו לעבר עירם. אחרי הכטב"ם של חיזבאללה שפגע בבסיס, צפת תלויה בין שגרה לחירום

בווידאו: סוללת הפטריו שליד צפת ירתה טיל לעבר מטרה לא ידועה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

נאור אוחנה עמד לצאת מהבית לעבודה, כששמע רעש של פגיעת הכטב"מ בבסיס פיקוד צפון שלידו הוא גר. "אמרתי לעצמי 'הנה זה מתחיל', ונסעתי להחזיר את הילד שלי מבית הספר". אלא שהפגיעות במחנה הפיקוד לא התפתחו לעימות רחב יותר, ואוחנה נסע לפיצרייה בבעלותו במדרחוב שבמרכז העיר צפת.

ב-12 בצהריים הוא ישב בפיצרייה מחוסר תעסוקה, ואיתו שאר בתי העסק במרכז המסחרי של העיר. "אחרי אזעקה אנשים לא יוצאים, זה יום אבוד", מספר נאור. "גם ככה המצב הכלכלי קשה מאוד מאז 7 באוקטובר. התיירות עצרה בבת אחת וגם תושבי העיר יוצאים הרבה פחות".

המדרחוב הריק של צפת
9.1.23. אלי אשכנזי
המדרחוב הריק של צפת, היום/אלי אשכנזי
מבט מצפת להר מירון. אלי אשכנזי
"אחרי אזעקה אנשים לא יוצאים, זה יום אבוד". מבט מצפת להר מירון/אלי אשכנזי
חמ"ל עיריית צפת, 9 בינואר 2024. אלי אשכנזי
"עליית מדרגה". ראש עיריית צפת שוקי אוחנה בחמ"ל העירוני/אלי אשכנזי

את אירועי הבוקר מגדיר שוקי אוחנה, ראש עיריית צפת כ"עליית מדרגה". המשך היום יחשוף בפניו ובפני אנשיו את ה"תחזית" למחר, ואת ההנחיות שעליהם להעביר לתושבים. בחמ"ל העירוני שמתחת לקרקע התאספו מנהלי המחלקות השונות. כל אחד מהם מפרט על רמת המוכנות של המחלקה שלו, כולם מבררים מה מצב המקלטים, מערכות חשמל, מים ואזעקות.

מרבית העובדים שמתחזקים את המערכות החיוניות של חשמל ואזעקות הם שומרי שבת. ההנחיה שיצאה היא שמדובר בעבודות שהן בגדר פיקוח נפש ובעת הצורך העובדים יעבדו גם בשבת.

נקודת ההשוואה עבור כל צפתי היא מלחמת לבנון השניה. יותר מ-300 רקטות נורו על העיר המופתעת, זרעו בה הרס והותירו את התושבים בהלם. העיר לא היתה מוכנה לכך והמלחמה השאירה צלקת בתודעת התושבים. "אם תפרוץ מלחמה אנחנו בתרחיש של 300 נפילות ביום אחד", אמר שוקי אוחנה שהבהיר כי העיר נערכה ונמצאת במוכנות מלאה.

שניאור זלמן, בעל קצביה בצפת. אלי אשכנזי
"אנחנו מחכים שזה יקרה כבר, אם תפרוץ מלחמה, יהיו כאן 300 נפילות ביום". שניאור זלמן, בעל קצביה/אלי אשכנזי
המדרחוב של צפת, 9 בינואר 2024. אלי אשכנזי
"משחק הכדורסל יערך כמתוכנן. בעזרת השם ננצח". המדרחוב של צפת/אלי אשכנזי

עם זאת, הוא מבהיר, שיש פערי מיגון גדולים שנובעים מהיות צפת עיר שחלקה עתיק, וחלקה שיכונים ישנים בני עשרות שנים, בני תקופות שבהן לא נדרשה אפילו בניה של מקלטים, שלא לדבר על ממ"דים. לצפתים ברור ש"יקרה משהו", כדברי שניאור זלמן, בעל קצביה בעיר. ארבע שעות חלפו מהנפילות על הר כנען ולא נכנס לעסק שלו אפילו לקוח אחד. "אנחנו מחכים שזה יקרה כבר, הרי אם זה לא יתחיל זה גם לא יסתיים. אנחנו כבר שלושה חודשים במצב מוזר, מצב שהוא מלחמה ולא מלחמה. אחרי מה שהיה הבוקר אני מרגיש שזה עומד להתחיל".

וכך, העיר שמשקיפה על בסיס חיל האוויר שעל פסגת הר מירון, ושבראשה שוכן בסיס פיקוד צפון, דרוכה לקראת הבאות. הישיבה בחמ"ל מסתיימת ושוקי אוחנה מודיע למשתתפים ש"אם נעבור למצב של מלחמת לבנון השניה, נדבר. כרגע אנחנו בשגרת חירום. נעדכן בערב לגבי הלימודים מחר. והמשחק של קבוצת הכדורסל יערך הערב כמתוכנן. בעזרת השם ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully