וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחייהם ובמותם לא נפרדו": החברים לישיבה שנפלו יחד בקרב ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 12:01

דוד ויקיר, לוחמי חיל ההנדסה שנפלו אתמול בקרב בדרום הרצועה, התחילו את דרכם המשותפת כחברים ללימודים בישיבת ישיבת הר עציון, ישיבה שאיבדה חמישה מבוגריה מאז פרוץ המלחמה. מורם, הרב אמנון בזק: "שניהם יצאו להגנת העם והארץ, ונפלו יחד על קדושת השם"

כוחות צה״ל מרחיבים את התמרון הקרקעי בעומק העיר חאן יונס; עשרות מחבלים חוסלו ואותרו מגוון רחב של אמצעי לחימה ופירים תת קרקעיים/דובר צה"ל

רס"ל יקיר הכסטר ורס"ל דוד שוורץ נפלו אתמול (שני) באותו הקרב בדרום רצועת עזה, אך דרכם המשותפת התחילה שנים לפני כן. יקיר ודוד הם בוגרי מחזור מ"ח של ישיבת ההסדר הר עציון, ישיבה שאיבדה חמישה מבוגריה מאז פרוץ המלחמה. בלימודים, השניים היו לחברותא (שותפים ללמידה) אחד של השני, ונרקמה ביניהם חברות. בהמשך ללימודים בישיבה, יקיר ודוד שירתו יחד בהנדסה קרבית, ויצאו יחד לקורס מכ"ים.

"הרבה מן המשותף היה ליקיר ולדוד", סיפר ראש ישיבת הר עציון אמנון בזק, שלימד את השניים בכיתתו. "שני תלמידים עדיני נפש, עם לב זהב, אוהבי תורה, מפיצים אור וטוב מסביבם, מוכשרים וחכמים, צנועים וענווים, אהובים על ידי כל חבריהם. שניהם יצאו להגנת העם והארץ בתחילת המלחמה, ושניהם נפלו יחד על קדושת השם, העם והארץ".

יקיר ודוד שנפלו בקרבות ברצועת עזה לומדים יחד בישיבת הר עציון. עמית סגל, אתר רשמי
"שניהם יצאו להגנת העם והארץ, ונפלו יחד על קדושת השם". יקיר ודוד לומדים יחד/אתר רשמי, עמית סגל

"דוד בא ממשפחה ישראלית שורשית", ממשיך ומספר הרב בזק. "הוא אהב מאוד דברי תורה לפרשת השבוע, ואף הוציא לקראת חתונתו חוברת עם דברי תורה שהקפיד לכתוב בכל שבוע. יקיר, לעומתו, בא ממשפחת עולים, שעלתה לישראל מתוך אהבת העם והארץ. תלמיד רציני שביקש תמיד ללבן כל דבר עד הסוף, בעדינות אין קץ. תמיד עם חיוך קל על פניו, מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות. יקיר ודוד, בחייהם ובמותם לא נפרדו ואהבתי אותם כל כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully