וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בדרום קוריאה: סחר וצריכת בשר כלבים הוצאו מחוץ לחוק

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 12:33

המנהג בן מאות השנים איבד את תמיכת הציבור, והפרלמנט קבע פה-אחד כי עד 2027 הוא ייאסר לחלוטין חרף מחאתם של המגדלים והסוחרים. "מיליוני כלבים יינצלו מהתעשייה האכזרית הזו"

כלב מוחזק בכלוב במהלך הפגנה נגד איסור צריכת בשר כלבים בסיאול, קוריאה הדרומית, 30 בנובמבר 2023. רויטרס
הפגנה של מגדלי כלבים נגד החוק בסמוך ללשכת הנשיאות בסיאול, נובמבר/רויטרס

הפרלמנט של קוריאה הדרומית העביר היום (שלישי) חוק האוסר על צריכה ומכירה של בשר כלבים, לאור תמיכה הולכת וגדלה בהפסקת המנהג בן מאות השנים השנוי במחלוקת.

בעבר, אכילת כלבים נתפסה כדרך לשיפור הכושר בחודשי הקיץ הלחים של קוריאה הדרומית. עם זאת, היא הפכה לנדירה, וכיום רוב אלו הצורכים בשר כלבים הם מבוגרים בעוד שרבים רואים בהם חיות מחמד משפחתיות ונרתעים מדרכי השחיטה שלהם.

פעילים נגד צריכת בשר כלבים אומרים שרובם מחושמלים או נתלים עבור אכילתם, אף שמגדלים וסוחרים טוענים שנעשו שיפורים בהפיכת השחיטה שלהם להומנית יותר.

התמיכה באיסור גברה תחת הנשיא יון סוק יאול, חובב בעלי חיים שאימץ שישה כלבים ושמונה חתולים עם רעייתו קים קאון היי, שהביע ביקורת חריפה על צריכת בשר כלבים.

החוק, שאותו קידמה מפלגת השלטון, עבר בתמיכה גורפת של 208 מחוקקים לעומת שני נמנעים בלבד, בהמשך לאישורו אתמול על ידי ועדת החקלאות בפרלמנט. החוק ייכנס לתוקף בתוך שלוש שנים, והפרתו עלולה להביא לעד שלוש שנות מאסר או קנסות של 30 מיליון וון (22,800 דולר).

"החוק ישים קץ לגידול והרג של כלבים לצריכה של בני אדם", אמר בוראמי סאו, פעיל זכויות למען בעלי חיים. "הגענו לנקודת מפנה שתחוס על חייהם של מיליוני כלבים מהתעשייה האכזרית הזאת".

בסקר שפורסם אתמול על ידי מכון המחקר למודעות, מחקר וחינוך לרווחת בעלי החיים שבסיסו בסיאול, יותר מ-%94 מהנשאלים אמרו שהם לא אכלו בשר כלבים בשנה האחרונה וכ-%93 אמרו שהם גם לא יאכלו בעתיד.

ניסיונות קודמים לאסור בשר כלבים נכשלו לנוכח מחאות התעשייה, והצעת החוק קבעה פיצויים כספים לטובת העסקים שייסגרו. בנובמבר, קבוצה של כ-200 מגדלי כלבים למאכל הפגינו ליד לשכת הנשיאות בדרישה לבטל את החוק המתוכנן.

במשרד החקלאות המקומי מעריכים כי נכון לאפריל 2022, כ-1,100 משקים מגדלים כ-570 אלף כלבים המוגשים בכ-1,600 מסעדות. איגוד מגדלי וסוחרי הכלבים אמר כי האיסור החדש ישפיע על 3,500 חוות המגדלות 1.5 מיליון כלבים וכן על 3,000 מסעדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully