וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גלנט תוקע אצבע בעין ללוחמים": המנהל האזרחי פינה מאחז בגוש עציון

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 20:04

בהודעה שפרסם המאחז, נטען כי בתיהם של משפחה ושל שני לוחמים במילואים נהרסו. בן גביר: "אנו סופרים את נופלינו, ובא השר גלנט והורס התיישבות, זה המשך הקונספציה". ח"כ גוטליב: "סמוטריץ', מפקד הפיקוד מצפצף עליך, במקומך הייתי מתפטרת מתפקיד השר במשרד הביטחון"

פינוי מאחז בגוש עציון/לפי סעיף

כוח יס"מ ומג"ב בשיתוף עם פקחי המנהל האזרחי פינו הבוקר (שלישי) שישה בתים סמוך לישוב פני קדם במזרח גוש עציון. על פי הודעה שנמסרה מהמאחז, בתיהם של משפחה אחת ושל שני לוחמים במילואים נהרסו בפעולת הפינוי. עוד נכתב בהודעת הישוב: "מפקד מג"ב איו"ש הורה לשוטרים להחרים את מכשירי הטלפון של התושבים ולמנוע את תיעוד האירוע, מח"ט הגזרה איתי מטק הטיל צו שטח צבאי סגור על כל הגזרה, מה שגרם לחסימת כביש הגישה לישוב פני קדם".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הטיח בשר הביטחון גלנט ביקורת חריפה, "בבוקר קשה זה, כאשר אנו סופרים את נופלינו, כשלוחמינו בעזה והעם מאוחד, בא השר גלנט והורס התיישבות. במקום לעצור ולהרוס את ההשתלטות הבלתי חוקית הפלסטינית על המרחבים, בוחר גלנט לתקוע אצבע בעין למתיישבים והלוחמים. זה המשך הקונספציה והפיכת האוהב לאויב והאויב לאוהב".

פינוי מאחז בגוש עציון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
על פי הודעת המאחז, בתיהם של שני לוחמי מילואים נהרסו. פינוי המאחז/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פינוי מאחז בגוש עציון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עוד נכתב בהודעת המאחז כי מכשירי הטלפון של התושבים הוחרמו. פינוי המאחז/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פינוי מאחז בגוש עציון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"כאשר אנחנו סופרים את נופלינו, גלנט מפנה התנחלויות". פינוי המאחז/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חברת הכנסת טלי גוטליב התייחסה בתגובתה לחוסר היכולת של השר סמוטריץ, למנוע פינויי התנחלויות "השר סמוטריץ', אני במקומך הייתי מתפטרת מתפקיד שר במשרד הביטחון", מסרה. "אם אלוף הפיקוד מצפצף על החלטתך שלא להרוס נקודת התיישבות, ומכבס את זה תחת דרישה בטחונית, זה הזמן להתפטר. אגב, התעקשת על התפקיד הזה וגיביתי אותך, חשבתי שהנה, מדיניות הרס מאחזים תשתנה. אך זה רק נעשה גרוע יותר ועוד בזמן מלחמה".

חבר הכנסת צבי סוכות, תקף את מפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס, "לאחר שבקשתו להרוס התיישבות יהודית נדחתה על ידי השר הממונה בצלאל סמוטריץ', הגדיר האלוף פוקס בעיצומה של המלחמה את פינוי ההתיישבות כצורך ביטחוני דחוף. בחודשים האחרונים לא התרחש במאחז שום אף אירוע ביטחוני, ומאהל בדואי שהיה שם עד לאחרונה בניגוד לחוק לא פונה מעולם.האובססיה של פוקס לפינוי יהודים בלתי נתפסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully