וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "לא כל אישה מאופקים או שדרות תגיד לנו אם לעבור שלב בלחימה או לא"

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 18:38

שר הביטחון נשאל על המעבר משלב ב' לשלב ג' בלחימה בעזה במהלך סקירה ביטחונית בישיבת סיעת הליכוד, וענה כי זוהי "טרמינולוגיה צבאית פנימית". על צפי לחזרה ליישובים: "גם כשהתושבים יחזרו יהיה טפטוף ירי". הוא הבהיר כי יחסיו עם נתניהו תקינים: "לא לעשות מכל זבוב פיל"

שר הביטחון יואב גלנט בגבול הצפון, 5 בינואר 2024/אלעד מלכה

שר הביטחון יואב גלנט נתן היום (שני) סקירה ביטחונית בישיבת סיעת הליכוד. במהלך הסקירה גלנט נשאל על המעבר משלב ב' לשלב ג' בלחימה בעזה ואמר: "מדובר בטרמינולוגיה צבאית פנימית ולא כל אישה מאופקים או שדרות תגיד לנו לעבור שלב או לא לעבור". באשר לצפי לחזרת המפונים ליישובים בדרום גלנט אמר לח"כים כי "גם כשהתושבים יחזרו יהיה טפטוף ירי".

מאוחר יותר היום, השר גלנט התייחס לפרסום דבריו בתקשורת בחשבון ה-X שלו וכתב: "צר לי כי היו מי שבחרו לעוות את דבריי בצורה מניפולטיבית. כוונת הדברים היתה שהשיח על המעבר בין השלבים נועד ליצירת שפה משותפת בין הדרג הצבאי והמדיני ולא לטובת שיח ציבורי. תושבי ותושבות אופקים ושדרות היו ועודם בראש מעייני".

גלנט התייחס בישיבה גם לחזרתם של תושבי עזה לצפון הרצועה ואמר כי זה לא יקרה בקרוב. "לא ניתן להם את תמונת הניצחון לפני שהתושבים שלנו חוזרים למגוריהם". הוא ציין כי באזור עדיין יש מחבלים וייתכן שגם חטופים, כך שלא תתאפשר חזרתם בהקדם.

הוא גם נשאל על ידי ח"כ אושר שקלים מדוע לא הופיע עם ראש הממשלה במסיבת העיתונאים האחרונה. "לא צריך לעשות מכל זבוב פיל", השיב גלנט והבהיר כי היחסים בינו לנתניהו תקינים. גלנט לח"כים בסיעת הליכוד על ועדת החקירה של הרמטכ"ל: "שמעתי על זה בתקשורת לפני ישיבת הקבינט. לא יודע אם הוועדה הזאת תקום. נבחן את הדברים".

הצהרת שר הביטחון יואב גלנט . 16 בדצמבר 2023. ללא, לשכת העיתונות הממשלתית
הצהרת שר הביטחון יואב גלנט . 16 בדצמבר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, ללא

ח"כ דני דנון אמר לגלנט: "אני שומע דיווחים לפיהם החלטת לוותר על כיבוש ציר פילדלפי, בניגוד מוחלט לדברים שאמר ראש הממשלה באופן ברור וחד משמעי. כולנו מבינים שאי אפשר להכריע את חמאס כל עוד משאירים את ציר ההברחות העיקרי פילדלפי פתוח. ישראל חייבת ליישר קו בנושא הזה ולהבהיר - פירוז מוחלט של הרצועה כולל שליטה ישראלית על ציר פילדלפי.

גלנט ענה: "לא אמרתי שלא יקרה אבל שליטה שם זה דבר מורכב ויש סדר עדיפויות בנושא. נצטרך לקבל החלטות". גלנט התייחס גם לוועדת החקירה של הרמטכ"ל: "שמעתי על זה בתקשורת לפני ישיבת הקבינט. לא יודע אם הוועדה הזאת תקום. נבחן את הדברים".

בישיבת הסיעה נשאל ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאל על מינויו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, כשופט הישראלי בהאג: "למרות חילוקי דעות הרבים בענייני פנים, בעניינים בינלאומיים פעל רבות למען מדינת ישראל, והוא גם ניצול שואה. לכן בחרנו בו להיות הנציג מטעם המדינה בדיון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שר הביטחון יואב גלנט במסיבת עיתונאים. 05.12.2023. לשכת העיתונות הממשלתית
שר הביטחון יואב גלנט/לשכת העיתונות הממשלתית

יו"ר מפלגת העבודה מירב מיכאלי הגיבה לדבריו של השר גלנט ואמרה "‏על רקע האמירה של גלנט היום התפרסם מדד המגדר, שמראה שהממשלה הזאת מיישמת את הזלזול הזה בכל תחום מתחומי חיינו. זאת לא המדינה שמגיע לילדות, לחיילות ולנשים שלנו לחיות בה. זאת המלחמה שאנחנו חייבות לנהל כדי שיהיו לנו פחות מלחמות בהן ימותו נשים וגברים. ‏זאת המדינה שאנחנו נלחמות עליה היום ואנחנו נמשיך להלחם - מבפנים ומבחוץ. עד שנייצר עתיד בטוח ושוויוני לבנות ולבנים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully