וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איך מסבירים לאורי מי זה אבא שלה?": סא"ל רועי יוסף מרדכי הובא למנוחות

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 17:24

המונים הגיעו ללוות את קצין הנח"ל המוערך, חתנו של האלוף במיל' יואב (פולי) מרדכי. אלמנתו, נטע, ספדה בכאב והזכירה את בתם שנולדה בראש השנה: "מבטיחה לך שנגשים את כל החלומות". אביו: "אמרתי לו 'אתה הולך להיות מג"ד, למה עכשיו?'. הוא ענה: 'מה אתה היית עושה?'"

בווידאו: "איך בכלל מסבירים לאורי מי זה אבא שלה?": סא"ל רועי יוסף מרדכי הובא למנוחות 07.01.24/יותם רונן

המונים הגיעו היום (ראשון) לבית העלמין הצבאי קריית שאול, ללוות למנוחות את סגן אלוף רועי יוחאי יוסף מרדכי, בן 31 מתל אביב, שנהרג בלחימה בצפון רצועת עזה. רועי שירת כמפקד מגמה בבסיס האימונים של חטיבת הנח"ל והוא חתנו של האלוף במיל' יואב (פולי) מרדכי. לפני שנפל בעזה, הוא עמד להתמנות למג"ד 50. הוא הותיר אחריו את רעייתו נטע ואת בתם הקטנה אורי שנולדה בראש השנה. להלוויה הגיעו אישים בכירים רבים, בהם השרים בני גנץ, גדי איזנקוט, אריה דרעי, הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו וח"כ אביגדור ליברמן.

האלוף במיל' יואב מרדכי עם גל הירש בהלווית חתנו. ארז הראל
חתנו של רועי, אלוף במיל' יואב (פולי) מרדכי, יחד עם גל הירש, היום/ארז הראל

"לא האמנתי שאני אתאהב ככה מהר כשהכרנו, אבל איך אפשר שלא", ספדה אלמנתו, נטע. "איך מסבירים לכולם כמה ענק הלב שלך? תמיד אמרתי לך שאתה הכי טוב, הכי ענק, הכי רגיש. ידעתי שאתה סוג של סוס פרא, חייב לטרוף את העלום בגדול, ידעת שהחיים קצרים. ידעת להוביל אותי יחד איתך בלי גבולות ומעצורים. גרמת לי לפרוץ את הגבולות של עצמי. כמה למדתי ממך לא לפחד לאהוב, ולהגשים. לחיות את הרגע מבלי לשאול שאלות".

"בכל מקום שהלכתי אמרו לי 'אם היית יודעת כמה שהוא אוהב אותך'", המשיכה נטע. "אז אני יודעת רועי שלי, אני יודעת שתמיד חשבת עלי ועל אורי בלי הפסקה. איך בכלל מסבירים לאורי מי זה אבא שלה? אני יודעת שאתה סומך עלי שלא נהפוך לעוד סיפור טראגי. בכללי תמיד שמחת עלי והלכת אחריי בעיניים עצומות. אני מבטיחה לך, אורי ואני נחיה את החיים כמו שצריך. אני מבטיחה שנגשים את כל החלומות שלנו ושתמשיך להתגאות בי בכל מקום שתהיה".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
נטע, בת זוגו של רועי יוחאי יוסף מרדכי, לצד אביה, האלוף במיל' יואב מדרכי, 7 בינואר 2023. ארז הראל, אתר רשמי
"איך מסבירים לכולם כמה ענק הלב שלך?". נטע, רעייתו של רועי, בהלוויה היום/אתר רשמי, ארז הראל

"כנראה שאנחנו צריכים לשמוח, להודות על שזכינו בך כמעט 32 שנים", ספד אביו של רועי. "נתת את כל מה שיש לך תמיד, עזרת לחיילים. לכל החיילים שתחת פיקודך הקרנת אהבה, העיניים שלך היו עיניים אהובות. אמרתי לך 'רועי אתה הולך להיות מג"ד עוד מעט, למה עכשיו? החיילים צריכים אותך'. ואתה ענית לי 'מה אתה היית עושה'".

אחותו הודיה סיפרה על בקשה של שביקש ממנה רועי לפני כמה ימים. "התקשרת לברר על פצוע שהגיע לבילינסון וביקשת שאלך אליו ושאגיד בשמך דברים. אמרתי לך שאני עובדת הרבה בשבתות אבל אמצא זמן לבוא לקפוץ. אבא של הפצוע התרגש עד דמעות. זו המשימה שעשיתי הכי מהר בימים האחרונים רק כי ביקשת. כל כך הייתי גאה להיות אחותך".

לוויתו של סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי 07 בינואר 2024. ארז הראל, אתר רשמי
השרים גנץ, איזנקוט ודרעי בהלוויה, היום/אתר רשמי, ארז הראל

אחיו הצעיר, נועם, ספד: "אחי שלי, זה לא פייר. רק בחמישי הסתמסנו ודאגתי אחרי שלא ענית לי. אני אוהב אותך אחי מאוד, הייתה לי תחושה רעה בכל פעם שנכנסת למקום הארור הזה. בפעם האחרונה אמרתי לך שאני אוהב אותך ושתשמור על עצמך. איזה אדם היית עבורנו, מחוספס אבל רגיש כל כך, אצילי אבל שאף פעם לא מפחד מבוץ. מלא בצחוק ודאחקות כשצריך. ספרים שקראנו, תובנות שהיו לנו, ג'חנון של שבת, ניתוחי מלחמת העולם השנייה. את כל חייך הקדשת לשמירה על הבית שלנו, על ישראל".

האח איתיאל סיפר על שיחתם האחרונה: "ביום שישי התקשרת אלי, כמו תמיד שאתה מקדים אותי. אמרת לי שאתה בדרך לדרום, ושסופי השבוע האלה נותנים לך אוויר. שאלתי אותך אם אתה נהנה מזה, מכל התרגולות האלה. בענווה אמרת לי שאתה שמח לקחת חלק במשהו גדול".

לוויתו של סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי. נטע רעייתו , רוכנת על קברו 07 בינואר 2024. ארז הראל, אתר רשמי
רעייתו של רועי יוסף מרדכי על קברו הטרי, היום/אתר רשמי, ארז הראל

"רועי, אין אדם שיבין אותך יותר ממני", ספד לו מפקדו, אורי חזות. "יותר מעשור של חברות, החל מהפגישה הראשונה בחברון ומאז. היום אני הסמל הצעיר שלא רצה לצאת לקורס קצינים כדי להיות עוד קצת בגדוד. לא אשכח איך התחרינו אחד בשני מי יאסוף יותר דגלי חמאס בפטרולים בקסבה. כמה שכנעת אותי ואת המ"מ שלנו שנצא לקורס קצינים. במעלה השנים צעדנו אחד אחרי השני, אתה תמיד צעד לפני, כמ"מ, מ"פ וכמפקד מגמה בבא"ח. כיף להיכנס בעקבותיך לתפקיד, תמיד משאיר קרקע פורייה ועושה חשק להצליח ולהיות טוב יותר. התכונה הבולטת בעיניי היא הענווה. לפעמים בולטת, עד כדי מעצבנת. תמיד ידעת לתת מקום לאחר, להבליט אותו".

לוויתו של סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי 07 בינואר 2024. ארז הראל, אתר רשמי
"כיף להיכנס בעקבותיך לתפקיד, תמיד משאיר קרקע פורייה". ארונו של רועי יוסף מרדכי, היום/אתר רשמי, ארז הראל

חזות סיפר על הדרך בה פעל מרדכי ב-7 באוקטובר. "מיד דיברנו, קפצת לבא"ח. יחד ניסינו לעשות הכל כדי לצאת כמה שיותר מהר לשטח. בסוף יצאנו ועשינו את המעט שיכולנו. בהמשך המלחמה, לפחות 3 פעמים ביום התמרמרנו ביחד על מר גורלנו. שני מפקדים שנגזר עליהם להכשיר את דור העתיד ולא להילחם בקרב. בכל פעם שהתבשרנו על הרוג מוכר, כאבנו. ניסינו לאזן בין גזירת הגורל לרצון החופשי, אבל עשית את זה מתוך הרצון להפגין הזדהות עם לוחמינו, להיות חלק מהאחים לנשק כדי להיות מג"ד מנוסה יותר".

"היית משתף אותי בתובנות שלך מעזה. גם במוצ"ש הזה קיוויתי שנדבר, נספר אחד לשני מה ראינו, ולצערי כבר לא אספר לך, ואת הסיפור שלך כולנו נשמע חזק", המשיך ופנה למשפחתו של רועי. "חשוב לי לספר שרועי לא עשה את זה סתם. הוא לא הסכים להיות מג"ד שלא ראה את פני המלחמה יותר מפעם אחת. אני מבין אותו וכועס עליו, אבל עשיתי בדיוק את אותו הדבר. מיד כשאורי נולדה, רועי שלח לי את הבשורה ומקור שמה. התרגשתי ושמחתי עבורכם כל כך וכעת אני מלא דאגה ותקווה שאורי תגדל על דרכי אביה האדיר, שעשה הכל כדי להיות בכל פעם קצת יותר טוב. רועי היית איש ספר ורוח, איש מלא ערכים וטוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully